handdator

Visa fullständig version : Ingen effekt av Kreatin Monohydrat!


toreld
2005-10-17, 16:33
Jag har använd Kreatin Monohydrat i några veckor nu (tror det är ca 3) men jag har inte fått någon effekt. Jag äter det efter träning och efter måltid. Finns det inte någon annat kreatin än monohydrat som man kan ta om monohydrat inte ger effekt, eller hur är det?

*cry*

mangemani
2005-10-17, 16:42
pröva att kombinera kreatinet med ALA.
eller så kan du köra med kreatin pyruvate som du enkelt tar 1 timme före styrkepasset,samma effekt som monohydrat fast binder inte den mängd vätska i kroppen som monohydrat gör.

Slartibartfast
2005-10-17, 16:55
Du är antagligen nonresponder.

toreld
2005-10-17, 17:17
pröva att kombinera kreatinet med ALA.
eller så kan du köra med kreatin pyruvate som du enkelt tar 1 timme före styrkepasset,samma effekt som monohydrat fast binder inte den mängd vätska i kroppen som monohydrat gör.

Men ALA är ju fettförbrännare.. den vore döden för mig.. *grr27*

Kanske testa pyruvate nästa gång då!!

Tack!

toreld
2005-10-17, 17:17
Du är antagligen nonresponder.

De kan va så illa alltså.. :(

Barkbiten
2005-10-17, 18:19
jag märker väldigt lite om jag tar dosen som står, 5g tror ja d e, så jag brukar dubbla den, eller lite till, då märker jag faktiskt lite skillnad. men det blir ingen explosion så att du kan ta dubbelt så mycket av allt dubbelt så många reps...

Davil
2005-10-17, 18:25
Jag har använd Kreatin Monohydrat i några veckor nu (tror det är ca 3) men jag har inte fått någon effekt. Jag äter det efter träning och efter måltid. Finns det inte någon annat kreatin än monohydrat som man kan ta om monohydrat inte ger effekt, eller hur är det?

*cry*

Hur många gram/dag tar du? Hur intar du det?

rQx
2005-10-17, 19:49
Om du är nonresponer som jag tror att jag själv är så kan du ju texta med koffein tabletter. Det gjorde jag, skit bra! :D

mangemani
2005-10-17, 20:47
Men ALA är ju fettförbrännare.. den vore döden för mig.. *grr27*

Kanske testa pyruvate nästa gång då!!

Tack!


beror på om man satsar på det,ALA är mycket bra att använda under bulk också,samt att få bättre svar utav kreatin,så att säga att det enbart är en fettförbrännare,det är nog lite galet;)

HookersUnited
2005-10-17, 20:52
Jag har använd Kreatin Monohydrat i några veckor nu (tror det är ca 3) men jag har inte fått någon effekt. Jag äter det efter träning och efter måltid. Finns det inte någon annat kreatin än monohydrat som man kan ta om monohydrat inte ger effekt, eller hur är det?

*cry*
Du kanske tillhör den glada skaran "nonresponders".
Välkommen till klubben isf.

GPa
2005-10-17, 21:34
Om du är nonresponer som jag tror att jag själv är så kan du ju texta med koffein tabletter. Det gjorde jag, skit bra! :D

Man bör inte blanda kreatin och koffein? :P

Cerberus
2005-10-17, 22:50
det är för att kreatin e mest skit(i mina ögon iaf). Personligen har kreatin lika bra styrke effekt på mig som om jag skulle snorta lim, dvs ingen. Kan visserligen va placebo om man tror på det men det gör inte jag(eftersom jag kört några "kurer" med det utan att känna ngt egentligen).

Fatcan
2005-10-17, 23:10
Om du är nonresponer som jag tror att jag själv är så kan du ju texta med koffein tabletter. Det gjorde jag, skit bra! :D

LOL koffein motverkar ju kreatinets effekter :D

Fast du kanske var sarkastisk :P

Cloud
2005-10-17, 23:55
pröva att kombinera kreatinet med ALA.
eller så kan du köra med kreatin pyruvate som du enkelt tar 1 timme före styrkepasset,samma effekt som monohydrat fast binder inte den mängd vätska i kroppen som monohydrat gör.

Två små OT-frågor bara...
ska man inte ta pyruvate på samma tidpunkter som man tagit monohydrat? eller är det bara att ta pyruvate en timme före passet och sen inget mer?

och en fråga till, om man kombinerar med ALA, ska man då bara ta det samtidigt som man tar kreatinet eller ska man sprida ut intaget ALA under dagen?
och sorry för att frågorna är så Off Topic, kände inte att det var lönt att skapa en ny tråd.

//Gustav

mangemani
2005-10-18, 00:01
Två små OT-frågor bara...
ska man inte ta pyruvate på samma tidpunkter som man tagit monohydrat? eller är det bara att ta pyruvate en timme före passet och sen inget mer?

och en fråga till, om man kombinerar med ALA, ska man då bara ta det samtidigt som man tar kreatinet eller ska man sprida ut intaget ALA under dagen?
och sorry för att frågorna är så Off Topic, kände inte att det var lönt att skapa en ny tråd.

//Gustav



pyruvatet tar du cirka 1 timme före träningen.
pyruvatet är ett kreatin,men tillskillnad från andra kreatin sorter såsom monohydrat osv så behöver du inte hålla på att sprida ut det över dagen eller ta det vid vissa tillfällen osv(ja,förutom 1 timme innan träningen då).
så 1 gång 1 timme före passet och sen inget mer.

försök att ta det i smaband med ALAt.
på vilodagarna så kan man ta det utspritt över dagen,men i samband med ALAt.
ps: detta gäller alltså om du använder monohydrat eller liknande.

Cloud
2005-10-18, 15:38
Du menar alltså att man ska ta kreatinet utspritt under dagen på vilodagar och ta ALA också vid de tidpunkter?
låter vettigt. men.. jag trodde att man inte skulle ta kreatin på vilodagar..? (har för mig att kreatin när man inte tränar är onödigt) har jag missat något?

tack för svaret förresten!

//Gustav

mangemani
2005-10-18, 15:43
Du menar alltså att man ska ta kreatinet utspritt under dagen på vilodagar och ta ALA också vid de tidpunkter?
låter vettigt. men.. jag trodde att man inte skulle ta kreatin på vilodagar..? (har för mig att kreatin när man inte tränar är onödigt) har jag missat något?

tack för svaret förresten!

//Gustav


nej nej,är man på en kreatin kur så tar man kreatinet varje dag.det som skjiljer intaget av monohydrat på vilodagarna och träningsdagarna,är att man på träningsdagarna tar det vid vissa tillfällen(tex direkt efter passet) medans man på vilodagarna kan ta det när man vill,utspritt över dagen.
är det inte kreatin pyruvat som du tänker på då?det är rätt så onödigt att ta dom dagar man inte tränar på.

toreld
2005-10-18, 18:00
Hur många gram/dag tar du? Hur intar du det?

Jag tar 1 ½ tesked efter träning samband med gainer. sedan tar jag ca en tesked samband med måltider.

Davil
2005-10-18, 19:05
Jag tar 1 ½ tesked efter träning samband med gainer. sedan tar jag ca en tesked samband med måltider.
Du kan ha oturen att vara nonresponder. :(
Du låter inte kreatinet stå utspädd med vätska innan förtäring ?

toreld
2005-10-18, 20:56
Du kan ha oturen att vara nonresponder. :(
Du låter inte kreatinet stå utspädd med vätska innan förtäring ?

Nej då.. jag slänger det rätt i käften.. så jag är nån en nonresponder *cry*
Jaja.. då kan jag ge skiten till nån som behöver det istället:D

TPS
2005-10-18, 21:59
Jag verkar faktiskt också vara en nonresponder, utav monohydrat, förjävligt! Dock så har jag märkt effekt utav citrate, lite plus i kanten iaf :P

Finns de någon nackdel att slänga de direkt i munnen? De gör nämligen jag. Fördelar/nackdelar?

Davil
2005-10-19, 08:22
Finns de någon nackdel att slänga de direkt i munnen? De gör nämligen jag. Fördelar/nackdelar?

Det skall vara till fördel att sleva i sig kreatinet i munnen och svälja ned med vatten.

Davil
2005-10-19, 08:27
Nej då.. jag slänger det rätt i käften.. så jag är nån en nonresponder *cry*
Jaja.. då kan jag ge skiten till nån som behöver det istället:D

Eller så räknar du kanske med extrema resultat av produkten ? :)
Vissa verkar behöva lite högre doser av kreatin för att få en effekt, prova ca 20gram/dag och se?

Annars vet jag också en kille som inte svarade på kreatinmonohydrat som provade KCG med reslutat.

toreld
2005-10-19, 09:43
Eller så räknar du kanske med extrema resultat av produkten ? :)
Vissa verkar behöva lite högre doser av kreatin för att få en effekt, prova ca 20gram/dag och se?

Annars vet jag också en kille som inte svarade på kreatinmonohydrat som provade KCG med reslutat.

Nee.. jag förväntade att jag skulle bli LITE uthålligare hela passet..
Men jag kan ju pröva att öka dosen.. asså!! KCG.. synd att den koster lite mera.. men det är kanske värt ett försök om det inte ger nått resultat med ökad dosering..

/Tack!

madmarc
2005-10-19, 10:17
Prova att ligg på 20-25 ggr per dag samt kör 10gr kcg eller kp3 på träningsdagarna, jag svarar väldigt bra på dessa mängder. Prova att att köra 3 dagar och sluta 3 dagar för att sedan köra 3 osv.
10gr morgon
5gr efter träning
10gr tillsammans med någon shake ett par timmar efter träning

Jag tycker att detta upplägg passar mig och funkar väldigt bra, rek kommer från ast.

Bjorne
2005-10-19, 11:10
Första gången fick jag fin respons, andra gången ännu finare respons och tredje gången ingen som helst skillnad, fjärde gången tog jag mycket stora doser, dock ingen skillnad då heller.

Tror kreatin gör som störst skillnad när man kör många reps, för det är de som skillt mig igenom kreatinperioderna.

AngelLove
2005-10-19, 11:55
Vissa verkar behöva lite högre doser av kreatin för att få en effekt, prova ca 20gram/dag och se?

Om han tar 1½tsk innan träning och sedan 1tsk till varje måltid (och då räknat på frukost-lunch-middag endast) så får han i sig:
7,5+5+5+5=22½g kreatin per dag (1tsk =5g).
Mao ligger han ganska högt i underhållsdosen.

Nu vet jag inte hur du gjort innan, om du testat att göra uppladdning+underhåll som enligt burken säger (25g per dag i uppladdning i 5 dagar, 5g om dagen sen) men där fick jag heller absolut noll respons.

Testade att köra 3x10g per dag (frukost, innan träning samt direkt efter träning) tillsammans med ALA (allt mellan 300-900mg per dag) och fick en sjujäkla boom. Kunde gå upp nästan 2 hantlar per övning med lika många reps.

Koffeinet motverkar Kreatinet ja, men för mig är det en vana att dricka 2-3 muggar kaffe innan träningen. Utan kaffet blir det galet så jag tar hellre den lilla defekten där...

Fartman
2005-10-19, 12:55
LOL koffein motverkar ju kreatinets effekter :D

Fast du kanske var sarkastisk :P

Han menade nog att han skulle testa koffein ISTÄLLET för kreatin.

toreld
2005-10-19, 13:50
Om han tar 1½tsk innan träning och sedan 1tsk till varje måltid (och då räknat på frukost-lunch-middag endast) så får han i sig:
7,5+5+5+5=22½g kreatin per dag (1tsk =5g).
Mao ligger han ganska högt i underhållsdosen.

Nu vet jag inte hur du gjort innan, om du testat att göra uppladdning+underhåll som enligt burken säger (25g per dag i uppladdning i 5 dagar, 5g om dagen sen) men där fick jag heller absolut noll respons.

Testade att köra 3x10g per dag (frukost, innan träning samt direkt efter träning) tillsammans med ALA (allt mellan 300-900mg per dag) och fick en sjujäkla boom. Kunde gå upp nästan 2 hantlar per övning med lika många reps.

Koffeinet motverkar Kreatinet ja, men för mig är det en vana att dricka 2-3 muggar kaffe innan träningen. Utan kaffet blir det galet så jag tar hellre den lilla defekten där...

Jag tog en uppladdning enligt bruksanvisning, men visserligen inte intagit kreatinet innan träningen..
Jag får en transport hem idag med kosttillskott och skulle få en burk leanol på köpet.. skulle den fungera lika bra istället för ALA?? Leanol innehåller en del CLA, eller är det inte det som gör det? :confused:

AngelLove
2005-10-19, 13:57
mig veterligen så är CLA en helt annan produkt än ALA..
men jag har ingen bra koll på tillskottsdjungeln

toreld
2005-10-19, 14:05
mig veterligen så är CLA en helt annan produkt än ALA..
men jag har ingen bra koll på tillskottsdjungeln

jo det stämmer.. jag såg det:D
jag får nog vänta med ALA isåfall.. kommer hem 6kg kvarg och 5kg gainer snart, men vid nästa beställning åker nog en ALA burk med i kundvagnen :thumbup:

PopEye2
2005-10-19, 16:41
kör en upladdning på 70g kreatine monohydrat sen drar du ner lite nog ger det bara att överdosera lite :)

Flash
2005-10-19, 17:00
Lånar tråden lite med en nybörjar fråga

På mitt Creatine fuel burk står det att man ska blanda det med vatten men
kan man blanda den också t.ex Mjölk????

Rock'nRoll
2005-10-19, 19:46
Jag känner endast av kreatin i bänk/hantel press. Är det normalt?

Subs2000
2005-10-21, 23:25
Prova att ligg på 20-25 ggr per dag samt kör 10gr kcg eller kp3 på träningsdagarna, jag svarar väldigt bra på dessa mängder. Prova att att köra 3 dagar och sluta 3 dagar för att sedan köra 3 osv.
10gr morgon
5gr efter träning
10gr tillsammans med någon shake ett par timmar efter träning

Jag tycker att detta upplägg passar mig och funkar väldigt bra, rek kommer från ast.


Ska det inte va 5 g före träning å 5 gram efter ? Fast då blir de iofs 30 g å dom förespråkar på att de ska va mellan 20-25 så jag kanske fatta fel. Börja med kreatin förra veckan så jag är inte så hajj på detta ... Men du kan ju säga om de är så att jag har helt fel
:bow:

bluelight
2005-10-22, 00:11
Jag tar 15 gram på träningsdagar och 10 på vilodagar, funkar perra!
Testa och göra som jag: 10 gram innan träning (typ.. en timme innan) och 5 gram efteråt!

Cloud
2005-10-22, 11:42
Jag tar 15 gram på träningsdagar och 10 på vilodagar, funkar perra!
Testa och göra som jag: 10 gram innan träning (typ.. en timme innan) och 5 gram efteråt!

Är det inte meningen att man ska ta kreatinet så tätt inpå träningspasset som möjligt för att inte lika mycket ska ha omvandlats till kreatinin?

//Gustav

Fatalist
2005-10-22, 12:48
LOL koffein motverkar ju kreatinets effekter :D

Fast du kanske var sarkastisk :P

Nej? Koffein är vattendrivande, dricker du tillräckligt med vatten så är det lugnt

Zerohero
2005-10-22, 13:36
Har du druckit tillräckligt då? Gått upp någo i vikt?
Jag tycket jag ökade lite men det kan ha varit placebo, men jag gick upp 1-2kg ilalfall.

toreld
2005-10-22, 14:40
Har du druckit tillräckligt då? Gått upp någo i vikt?
Jag tycket jag ökade lite men det kan ha varit placebo, men jag gick upp 1-2kg ilalfall.

Jo då!! jag gick allt upp nått kilo.. o mängder med vatten dricker jag:P men jag har ökat doseringen lite nu och ska se om det ger resultat :)

Runningman
2005-10-22, 21:32
toreld,
jag tror tyvärr att du är en non responder till Kreatin. Jag är själv en non-responder till Kreatin. Jag har provat både Eiselts och Star Nutritions Kreatin monohydrat,men utan effekt.

Kanske skulle det ge effekt på en non-responder om man använde sig av sk Kreatin Citrate som tex Eiselt KP3 eller Fairing Kreatin Citrate,men dom kostar MASSOR med pengar.

Själv så tycker jag att dessa produkter är för dyra,så jag använder Koffein tabletter istället när jag tränar,vilket ger bra och märkbara resultat. Koffein tabletter är dessutom inte speciellt dyra.

Lepras
2005-10-25, 14:07
toreld,
jag tror tyvärr att du är en non responder till Kreatin. Jag är själv en non-responder till Kreatin. Jag har provat både Eiselts och Star Nutritions Kreatin monohydrat,men utan effekt.

Kanske skulle det ge effekt på en non-responder om man använde sig av sk Kreatin Citrate som tex Eiselt KP3 eller Fairing Kreatin Citrate,men dom kostar MASSOR med pengar.

Själv så tycker jag att dessa produkter är för dyra,så jag använder Koffein tabletter istället när jag tränar,vilket ger bra och märkbara resultat. Koffein tabletter är dessutom inte speciellt dyra.

vart köper man koffeintabletter,har för mig att dom skulle bli förbjudna ellr nått :confused:

Davil
2005-10-25, 14:39
vart köper man koffeintabletter,har för mig att dom skulle bli förbjudna ellr nått :confused:
Apoteket har 30-pack å 100mg/tablett för ca 50-lappen. Receptfritt.

Fatcan
2005-11-06, 21:25
Nej? Koffein är vattendrivande, dricker du tillräckligt med vatten så är det lugnt

Det finns andra faktorer också. Vilka dom är exakt vet jag ej, fråga king grub.

Cloud
2005-11-06, 21:34
Hej.
Alltså, jag ska ge mig på det här en sista gång, för nu har jag hört så mycket olika saker att jag måste reda ut det i en ALLRA sista fråga om kreatin monohydrat.

NÄR ska jag ta det? jag har hört TRE versioner.
5 gram frukost, 5 gram efter träning.
5 gram före träning, 5 gram efter träning
5 gram frukost, 5 gram före träning, 5 gram efter träning

Vilken låter bra och varför låter isåfall de andra dåliga? vilket är bäst, före eller efter träning? båda? :confused:

//Gustav

Davil
2005-11-07, 09:27
Hej.
Alltså, jag ska ge mig på det här en sista gång, för nu har jag hört så mycket olika saker att jag måste reda ut det i en ALLRA sista fråga om kreatin monohydrat.

NÄR ska jag ta det? jag har hört TRE versioner.
5 gram frukost, 5 gram efter träning.
5 gram före träning, 5 gram efter träning
5 gram frukost, 5 gram före träning, 5 gram efter träning

Vilken låter bra och varför låter isåfall de andra dåliga? vilket är bäst, före eller efter träning? båda? :confused:

//Gustav
Sprid ut intaget under hela dagen, 5g/dag eller 25g/dag är upp till dig. Ev. överdosering kissas ut.