handdator

Visa fullständig version : Chokladbollar (Typ på dinkel) eftersökes


Callister
2005-10-17, 14:32
I ett program för några veckor sedan så var det en kärring som var godisgris, men hon fick ett recept på chokladbollar gjort på massa nyttiga saker, dinkel var en av grejjerna.

Programmet hette DU BLIR VAD DU ÄTER


Eftersöker det receptet, eller liknande! Ska vara chokladbollar som är helt okej, ni kanske har något annat recept.. :)

Benrangel_88
2005-10-17, 15:09
I ett program för några veckor sedan så var det en kärring som var godisgris, men hon fick ett recept på chokladbollar gjort på massa nyttiga saker, dinkel var en av grejjerna.

Programmet hette DU BLIR VAD DU ÄTER


Eftersöker det receptet, eller liknande! Ska vara chokladbollar som är helt okej, ni kanske har något annat recept.. :)

JAG VILL OXÅ HA DET RECEPTET *cry*

Bao-Bao
2005-10-17, 15:20
Var det i engelska versionen av "Du är vad du äter?"
Där gjorde Gillian McKeith nån slags chokladboll av johannesbrödträdpulver(?), dadlar och kakao, har jag för mig. Men det var nog inget dinkel i receptet jag tänker på.

Kvinnan hon visade receptet för var svårt chokladberoende iallafall.

Tolkia
2005-10-17, 15:51
... gjorde Gillian McKeith nån slags chokladboll av johannesbrödträdpulver ...
Är det carob du menar? Har aldrig hört talas om "johannesbrödträdpulver", bara om själva trädet, men carob är en rätt vanlig chokladersättning i "hälsokostar-kretsar".

Bao-Bao
2005-10-17, 15:57
Är det carob du menar? Har aldrig hört talas om "johannesbrödträdpulver", bara om själva trädet, men carob är en rätt vanlig chokladersättning i "hälsokostar-kretsar".

Tack, så hette det! Kom verkligen inte på namnet, men hon sa att det var från johannesbrödträdet.

Callister
2005-10-17, 18:51
Ja fan.. det är nog det, ge mig receptet nu, ;)

Bao-Bao
2005-10-18, 08:08
Jag har tyvärr inte receptet, men ingredienserna var: Hackade dadlar, carob, limesaft och lite skal(har jag för mig), fast jag är inte säker på kakao längre. Handla sakerna, blanda ihop tills det smakar gott?
Gillian McKeith har förresten kommit ut med sin kokbok på svenska nu, kan vara ett tips om du vill ha nyttiga recept.

Callister
2005-10-18, 08:38
Jaha. Då är det väl ganska troligt att det receptet finns med där? :)

Bonnie
2005-10-18, 10:10
289 spänn för en häftad bok *cry* Rena rånet.

FredsAmiralen
2005-10-18, 12:33
Det finns en del recept på deras hemsida, kunde dock inte hitta något om chokladbollar...

http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=247&Itemid=493