handdator

Visa fullständig version : Träningsvärk?!?!


AdakEmil
2005-10-16, 22:02
Om man inte får träningsvärk dagen efter träning, har man kört för lätt då?? *screwy*

träningsvärk borde ju vara ett tecken på att musklerna har arbetat ordentligt?? :whipped:

Rock'nRoll
2005-10-16, 22:31
Älskar träningsvärk. Tyvär får jag nästan aldrig någon träningsvärk nuförtiden. Kan käna av lite i tricep, bröst, rygg och ben ibland men aldrig speciellt mycket och bara om jag spänner muskeln. Tycker att man borde få lite ialla fall om man tex kör tunga knäböj. Men men.. Man kan inte köra hårdare än till fail så man får väll lita på att det räcker ändå.

Mishnah
2005-10-16, 22:33
I bland i dom mindre muskelgrupperna men annars NEJ!

Mvh Mishnah

AdakEmil
2005-10-16, 22:40
Okej, så man behöver inte känna att man har tränat som en fjant bara för att man inte har en överjävlig värk dagen efter :)

sen kan man ju dra en annan slutsats...man är tydligen en fjant eftersom man har träningsvärk jämt även fast jag inte kommit upp i speciellt tunga vikter än :D

Pepz
2005-10-16, 22:44
Om man inte får träningsvärk dagen efter träning, har man kört för lätt då?? *screwy*

träningsvärk borde ju vara ett tecken på att musklerna har arbetat ordentligt?? :whipped:

Själva värkens uppkomst är inte riktigt klarlagd än så man kaninte säga om det är ett kvitto på bra träning eller om det är positivt eller negativt för uppbyggnaden på något sätt..

Personligen får jag nästan alltid träningsvärk

Mucius
2005-10-16, 22:46
Hatar träningsvärk. Men det går över efter första träningsmånaden, då slipper man det. Det värsta var när jag gjorde step up i 10 + 10 min. Kunde knappt gå dagen efter.

Rock'nRoll
2005-10-16, 22:48
Okej, så man behöver inte känna att man har tränat som en fjant bara för att man inte har en överjävlig värk dagen efter :)

sen kan man ju dra en annan slutsats...man är tydligen en fjant eftersom man har träningsvärk jämt även fast jag inte kommit upp i speciellt tunga vikter än :D


Det tror jag inte, misstänker att man får mindre och mindre tränings värk ju mer regelbundet man tränar.

Liten Men Fet
2005-10-16, 23:03
Kör jag ett riktigt tungt pass så får jag alltid träningsvärk, undantag bicep av någon anledning. Träningsvärken kommer nästan alltid först andra dagen efter träningspasset och när jag kört ett tag konternuerligt så blir träningsvärken inte så farlig, om jag ändrar något i passet tex höjer vikterna rejält eller kastar in någon ny övning så får jag GRYM träningsvärk.

Inte vet jag vart den här posten leder? Men träningsvärk är skööönt, iallafall så länge man kan röra sig ganska obehindrat.

BigForre
2005-10-16, 23:53
Hatar träningsvärk. Men det går över efter första träningsmånaden, då slipper man det. Det värsta var när jag gjorde step up i 10 + 10 min. Kunde knappt gå dagen efter.

Så då har du kommit igång med träningen hör jag, dags att börja ta i... :)