handdator

Visa fullständig version : Ragga på gymet


Sidor : [1] 2

MissG
2005-10-16, 20:39
Damer och herrar, välkommen till det ett myyycket trevligt ämne som jag känner saknas här på kolozzeum;

RAGGA PÅ GYMMET, ja eller nej?

När man nu råkar lägga ögonen på något fint och man bara inte kan låta bli att tänka trevliga tankar, ska man hålla det för sig själv?
Eller ska man, puta lite extra på stjärten :booty: , börja prata om vädret :naughty: eller bara hålla sig till vanlig enkel smygtittande *rolleyes* ?

För inte kan man väll säga att man inte finner någon (annan än sig själv) attraktiv på gymmet?

Killar och tjejer, alla trevliga inlägg välkomnas!

*innocent*

Piranha
2005-10-16, 20:40
Mitt direkta svar är NEJ , det är mest pinsammt tycker jag allt.


Även om det faktiskt hänt mig.

Mass-Tech
2005-10-16, 20:41
Eftersom de enda människorna av det motsatta könet på mitt gym är 30+ så är jag inte så sugen, desutom har jag andra saker för mig på gymet, som tex träna.

Krokodil
2005-10-16, 20:42
Mitt svar är NEJ!!! i 99% av fallen.

mentzer
2005-10-16, 20:43
Har inget emot det direkt. Inget för mig dock, brukar inte framstå som särskilt trevlig när jag tränar då jag är i "min egen lilla värld".

mini
2005-10-16, 20:45
Generellt nej. Jag är nog lite för fokuserad på annat. Dessutom vill jag inte känna att jag behöver fixa mig innan jag går och tränar, så jag kommer förmodligen aldrig ragga på gymmet.

Pingen
2005-10-16, 20:46
Är han/hon väldigt fokuserade på träningen skulle jag nog undvika att störa. Annars är väl en extra blick med ett leende alltid trevligt.

Honn
2005-10-16, 20:47
Inte min grej direkt. Kass nog på att ragga som det är, behöver inte göra det svårare genom att grymta och vara svettig.

TCOG
2005-10-16, 20:48
varför känner jag en aning att trådstartaren kommer från ett visst annat forum??????

AFanatic
2005-10-16, 20:51
varför känner jag en aning att trådstartaren kommer från ett visst annat forum??????

Det första jag tänkte på. :D

Cilia
2005-10-16, 20:53
Folk får göra som dom vill.
mig kommer ingen att ragga på av naturliga orsaker.



men vad står G för?
G-string?
Glutus?

annat?

supra
2005-10-16, 20:54
I slitz stod det faktis att alla tjejer tänker på sex när dom tränar. :D

Pingu
2005-10-16, 20:55
Man kan väl ragga nästan overallt. Jag raggade på gymmet och nu 4 år senare så har jag en sambo och 2 barn + en villa :thumbup:

XroW
2005-10-16, 20:56
Man kan väl ragga nästan overallt. Jag raggade på gymmet och nu 4 år senare så har jag en sambo och 2 barn + en villa :thumbup:


Är det ett Nej ?

Tricklev
2005-10-16, 20:57
I slitz stod det faktis att alla tjejer tänker på sex när dom tränar. :D

:laugh:

Ja så måste det vara.

Finns få kvinnor på mitt gym, och dom är alla 60+, sedan har jag tjej ändå.

Så jag skulle inte göra det, men andra får ju göra hur dom vill.

Pingu
2005-10-16, 20:57
Glömde det, JA ska det vara

s_himself
2005-10-16, 20:58
tjejerna får gärna ragga på mig. Men jag raggar inte.. :D

Krampus
2005-10-16, 20:58
Fi fan... *spy* Värre än att ragga på forum...

Krokodil
2005-10-16, 21:02
Fi fan... *spy* Värre än att ragga på forum...
Ingen raggar på mig varken på gym eller forum... *cry*

Krampus
2005-10-16, 21:03
Ingen raggar på mig varken på gym eller forum... *cry*

Händer mig hela tiden...
Hade inte gjort så mkt om det rörde sig om KVINNOR! *cry*

Krokodil
2005-10-16, 21:03
Händer mig hela tiden...
Hade inte gjort så mkt om det rörde sig om KVINNOR! *cry*
Jag har inte råd att vara så kräsen! *grr27*

Big_Vik
2005-10-16, 21:05
Ragga gör man ju på fyllan, då kan man fråga om tjejen i fråga vill ta ett saftigt ryggpass någon dag med marklyft och tunga enarmsroddar. :hbang: ...Oftast vill de inte *cry* ;)

Trance
2005-10-16, 21:07
Mmm, håller med. Att ragga asfull på gymmet är grymt.

Big_Vik
2005-10-16, 21:11
Mmm, håller med. Att ragga asfull på gymmet är grymt.

Man raggar givetvis inte på gymmet, men man raggar folk till gymmet (gick ju iofs åt infernot sist :angel: ) eller nåt :D

Får förresten samma effekt av koffein som av alkohol så jag är nog påverkad ständigt på gymmet :notme:

Helena B
2005-10-16, 21:14
I slitz stod det faktis att alla tjejer tänker på sex när dom tränar. :D

Läste samma sak i Cosmo :D

n1tro
2005-10-16, 21:14
har aldrig sett en tjej på mitt gym

hobbitar
2005-10-16, 21:18
Att ragga på gymmet är som att basta i köket......

Dissector
2005-10-16, 21:18
Skulle bli rätt glad om någon tjej började ragga ^_^ Iofs skulle det å andra sidan leda till att jag blev ganska nervös sedan, och förmodligen ha svårare att fokusera på träningen :P (Om det vore en tjej jag själv fann attraktiv givetvis)

Själv skulle jag nog inte göra det. Jag skulle nog känna mig som en störig jävel som går på gymmet för att showa, och bara irritera folk. Tror nog att en vacker mö skulle uppskatta att få träna ifred =)

MissG
2005-10-16, 21:22
Gelatin? Gurka? Grus? Det kan stå för lite vad som...

MissG
2005-10-16, 21:24
Och glöm inte alla barn, Slitz ord är lag.

LBacker
2005-10-16, 21:25
Att ragga på gymmet är som att basta i köket......

Man höjer elförbrukningen men blir ändå aldrig riktigt varm?

Jense
2005-10-16, 21:31
kommer det fram ngn sorts über snygg fitnessbrud och frågar om jag vill hjälpa henne duscha låren säger jag knappast nä. jag själv raggar inte på gym, där är jag för att träna (eller duscha lår)

Piranha
2005-10-16, 21:32
Man höjer elförbrukningen men blir ändå aldrig riktigt varm?


Alt dina Finska grannar ringer psykjouren..

Zakath
2005-10-16, 21:32
Jag hade inte haft något emot att någon raggade på mig, tror dock ingen tjej kommer våga ( :cryout: ) då jag oftast stirrar ner i marken och går i cirklar (måste ju hålla uppe blodcirkulationen för maximal återhämtning ;)) och dessutom gömmer jag mig mest i fria viktrummet (dit vågar sig bara gamla senila kärringar och män/killar in). Men visst är det alltid trevligt och utväxla några blickar/ord när man hämtar vatten :D

Lyckligtvis har jag snart ett komplett gym i garaget här hemma, total isolering - here I come! :hbang:

mangemani
2005-10-16, 21:32
enligt mej så är man på gymmet för att träna,inget annat.
ok då om man kanske lär känna en tjej genom att bara prata helt oskyldigt med henne(alltså utan baktankar)och sen att det leder till nått,det är ju en sak,men att dra på charmen och rå ragga på allt som rör på sej,det hör inte hemma på gymmet enligt mej.

för mej började det med en helt vanligt samtal(inga sådan tankar eller nått) mellan ett set,som sen med tiden utvecklade sej allt mer och mer,fick mycket god kontakt med henne och nu är man intresserad av henne,men som sagt,ragga har inget med gymmet att göra och jag visar respekt för det och tar inte(eller tänker inte någonsin) det första steget och börja ragga på henne.
men visst,skulle man träffa på henne utanför gymmet på sin lediga tid,då ser jag inga problem med att kanske föreslå att man ska hitta på något.
men på gymmet,no no.

Pudzianovski
2005-10-16, 21:33
kommer det fram ngn sorts über snygg fitnessbrud och frågar om jag vill hjälpa henne duscha låren säger jag knappast nä. jag själv raggar inte på gym, där är jag för att träna (eller duscha lår)

Händer varje vecka va....jo..jag vet...tycker det är skitjobbigt oxå.... :D

Som svar på frågan. Vet inte...jag är totalt missanpassad till samhället.

*Flash*
2005-10-16, 21:33
Man får väl ragga om man nu vill det, skulle själv aldrig göra det däremot.

Cinna
2005-10-16, 21:36
Förstår egentligen inte hur folk har tid att ragga medans de är på gymmet, hur hinner de träna :confused:

Själv skulle jag aldrig ens få tanken att ragga på någon medans jag tränar ... jag menar hur läcker känner man sig efter 10 set ben *screwy*

The Draf
2005-10-16, 21:37
Efter ett rygg eller benpass så vill inte några kvinnor ha med mig och göra.

Inte konstigt när jag laddar inför lyftet genom att travar omkring i en cirkel runt skivstången, svär åt mig själv och ser ut som nån spöat på min tjejen, huggt svansen av katten och spolat mitt proteinpulver i toaletten.
Om det inte vore nog så dödar man sista gnuttan av intresse när man skriket och grimagerar så illa dom sista 3-4 repsen av lyftet att inte min morsa skulle kännas vid en.

Med andra ord, nej. Jag raggar inte på gymmet

Larsson
2005-10-16, 21:38
Om det är du på din avatar känner man sig nog väldigt trött ;)
Förstår egentligen inte hur folk har tid att ragga medans de är på gymmet, hur hinner de träna :confused:

Själv skulle jag aldrig ens få tanken att ragga på någon medans jag tränar ... jag menar hur läcker känner man sig efter 10 set ben *screwy*

Zakath
2005-10-16, 21:38
Förstår egentligen inte hur folk har tid att ragga medans de är på gymmet, hur hinner de träna :confused:

Själv skulle jag aldrig ens få tanken att ragga på någon medans jag tränar ... jag menar hur läcker känner man sig efter 10 set ben *screwy*



Om du ser ut som på din avatar förstår jag dig :D

Pudzianovski
2005-10-16, 21:39
På många låter det som...jag är där för att träna ju! fan jag är så jävla harcore!!!

Men om man går till samma gym dag efter dag och kanske ser någon man tycker är söt och trevlig...får man då inte bjuda ut hene/honom?

*grr27*

Something
2005-10-16, 21:39
Raggar aldrig, jag bara ÄR så löser det sig :hbang:

Som sagt, jag raggar inte, iallafall inte så att jag tänker "Henne ska jag ragga på" Jag bara pratar på som vanligt, vissa uppfattar att jag raggar vissa gör det inte. Så jag har inga problem med att man raggar på gymmet, man måste ju få prata lixom ;)

Jense
2005-10-16, 21:40
På många låter det som...jag är där för att träna ju! fan jag är så jävla harcore!!!

Men om man går till samma gym dag efter dag och kanske ser någon man tycker är söt och trevlig...får man då inte bjuda ut hene/honom?

*grr27*

man duschar hennes lår då som sagt

tuben
2005-10-16, 21:41
På många låter det som...jag är där för att träna ju! fan jag är så jävla harcore!!!

Men om man går till samma gym dag efter dag och kanske ser någon man tycker är söt och trevlig...får man då inte bjuda ut hene/honom?

*grr27*

Nej fattar du väl dumskalle? Du är väl hårdrockare också?
Då ska man sannerligen inte sysselsätta mig något sådant :D

Cinna
2005-10-16, 21:42
Om det är du på din avatar känner man sig nog väldigt trött ;)

Om du ser ut som på din avatar förstår jag dig :D


Vad nu, å här trode jag att killar gillade stora bakdelar :naughty: :D

AFanatic
2005-10-16, 21:42
Ragga, nej. Men som sagt tillslut börjar man känna igen folk o lär känna en del. Det blir nästintill oundvikligt med lite snack då och då. Även fast jag försöker vara så dryg som möjligt och bara träna. :D

Krokodil
2005-10-16, 21:43
Vad nu, å här trode jag att killar gillade stora bakdelar :naughty: :D
Jag gillar stora tjejer! :naughty:
http://media.putfile.com/WhatTheHell41

Larsson
2005-10-16, 21:45
Är det en liten romans på gång :love:
Jag gillar stora tjejer! :naughty:
http://media.putfile.com/WhatTheHell41

Cinna
2005-10-16, 21:46
Jag gillar stora tjejer! :naughty:
http://media.putfile.com/WhatTheHell41

Å hur hur ska det där funka :confused:




:D

Scratch89
2005-10-16, 21:49
Jag gillar stora tjejer! :naughty:
http://media.putfile.com/WhatTheHell41
:laugh: :laugh:

everete
2005-10-16, 21:52
klart man ska sätta in stöten om det finns läge.

mystic[-_-]
2005-10-16, 21:55
Ragga, nej. Men som sagt tillslut börjar man känna igen folk o lär känna en del. Det blir nästintill oundvikligt med lite snack då och då. Även fast jag försöker vara så dryg som möjligt och bara träna. :D

Jag håller med :cool:

Solros
2005-10-16, 21:57
Om någon pratar med mig mitt under ett set, så smäller det. Men efter jag tränat klart och dricker lite vatten, då har ni chansen, sveriges kvinnor, TA DEN!!

stefannn
2005-10-16, 22:02
var och en gör väl som den vill

MissG
2005-10-16, 22:02
Satan va många det var som nappa på den tråden. 870 viewers på 1 timme och 20 minuter. Starkt jobbat. *popcorn*

Scratch89
2005-10-16, 22:04
Satan va många det var som nappa på den tråden. 870 viewers på 1 timme och 20 minuter. Starkt jobbat. *popcorn*
Öhm. Du är ny på forumet va? ;)

LexSinner
2005-10-16, 22:57
Jag raggar inte på gymmet.. Men om nån mot förmodan skulle få för sig att ragga på mig.. Sure.. Go ahead..

Peter-N1
2005-10-16, 23:16
Skulle bli ganska trött om någon tjej kom fram och raggade och ville surra med mig mellan varje set.
Däremot skulle jag inte ha något emot om en tjej visade sin uppskattning, eller visade att hon var intresserad av mig. På det sättet får hon gärna ragga på mig.

Tycker inte att tjejer heller behöver oroa sig för att de måste fixa till sig eller skämmas för att de är svettiga. Jag tycker att det är sexigt med en tjej som är lite halvsvettig efter ett träningspass.

Själv skulle jag inte ragga på ett gym. Jag tror att många tjejer undviker gym just för att slippa bli raggade på. Vill inte bidra till att den skaran som vågar sig dit ska försvinna.

Tolkia
2005-10-16, 23:30
Vad nu, å här trode jag att killar gillade stora bakdelar :naughty: :D
Klockrent. :laugh:

Lasse Kongo
2005-10-16, 23:35
Ja hade ragg redan innan ja började styrketräna!

prime^
2005-10-16, 23:43
vad menar ni egentligen med ragga? tror knappast att man går fram på ett gym till hon/han o säger "Är det en spegel i din ficka? För jag kan lätt se mig i dina byxor", o ifall non gör d.. då kommer jag sitta på närmaste bänk och skratta ihjäl mig..

dock ser jag inget fel i att lite oskyldiga blickar och leende, kanske växla 2-3 ord för skojs skull.. dock söker jag mig inte mot dom för att jag gett mig fan på att jag ska klämma ur nått fjäskigt.. eller fläskigt..

haha och sen dom tjejer som ser bra ut på mitt gym kollar jag aldrig på under tiden dom gör övningar, för INGEN e snygg när man svettas o krystar som ett as..

High1ander
2005-10-17, 00:59
vad menar ni egentligen med ragga? tror knappast att man går fram på ett gym till hon/han o säger "Är det en spegel i din ficka? För jag kan lätt se mig i dina byxor", o ifall non gör d.. då kommer jag sitta på närmaste bänk och skratta ihjäl mig..

dock ser jag inget fel i att lite oskyldiga blickar och leende, kanske växla 2-3 ord för skojs skull.. dock söker jag mig inte mot dom för att jag gett mig fan på att jag ska klämma ur nått fjäskigt.. eller fläskigt..

haha och sen dom tjejer som ser bra ut på mitt gym kollar jag aldrig på under tiden dom gör övningar, för INGEN e snygg när man svettas o krystar som ett as..
Håller med, men jag går och är ganska "friendly" mot alla snygga tjejer, brukar bli ganska många "Are you not in my XXXXXX-class? Thought i recognized you!".

"Do you come here often?" är så klockren på gymmet.

CoC
2005-10-17, 02:31
Självklart ska man ragga så mkt det går på gymmet, utan att vara påträngande naturligtvis. Har fått mer inviter där (och vs) än på ngt annat ställe.

Putande med röven är väl dock kanske inte bästa metoden för tjejer/kvinnor eftersom det bara är störande för flertalet män skulle jag tro (man kan ju inte låta bli att glo). Bättre att ta verbal kontakt.

Karl_alfred
2005-10-17, 02:42
Självklart är det okej att ragga på gymet precis som överallt annars. Fattar inte riktigt hur man inte kan tycka det. Tycker det låter som många behöver lära sig slappna av lite och leva livet. :)

Diana
2005-10-17, 02:46
Självklart är det okej att ragga på gymet precis som överallt annars. Fattar inte riktigt hur man inte kan tycka det. Tycker det låter som många behöver lära sig slappna av lite och leva livet. :)
:thumbup:

Endumen
2005-10-17, 03:00
På mitt gym går det en massa snyggingar (gymmet ligger i anslutning till skolan, så alla elever på skolan tränar där gratis under skoltid ;). Jag är dock så besatt att jag köper kort där så jag kan träna resterande tiden med:D) men jag är för det mesta upptagen med min egna träning att jag inte hinner reflektera över det. Men råkar man uppmärksamma någon skönhet så försöker man ju förväxla lite blickar, SJÄLVKLART...

Mikeman
2005-10-17, 04:11
Jag är alldeles för fokuserad på det jag håller på med än att hålla på och flörta.
Vid uppvärmningen kan det dock vara ok att utbyta lite blickar.

H.Emanuel
2005-10-17, 04:51
Undrar också vad som menas med att ragga? Låter ju inte klokt. Om jag pratar med en tjej på gymet ena dagen och en annan tjej nästa,och jag tycker att bägge är attraktiva, uppfattas det då som att jag försöker ragga?
Eller antasta kanske? Eller tycker ni som anser det vara okej att "Ragga" att ni skulle vara speciellt åtråvärda? Eller innebär "ragga" att man måste komma med sexuella anspelningar till den andre, typ titta på hennes lökar när man tilltalar henne? Eller att säga att att "hej jag heter xxxx och jag är sexuellt frustrerad"?

mini_Arnold
2005-10-17, 05:32
nejtack.com

Men jag vet att det förekommer bland fjortisar/discotöntar

Mr. Moose
2005-10-17, 05:33
Jag går till gymmet föt att träna!! MEN, man träffar mycket folk och ibland kan det hända att "tycke uppstår". I mitt förra lite längre förhållande var det jag som blev uppraggad, på gymmet!

Claes

Kwon
2005-10-17, 05:40
Höjdartråd Miss G!

Jag säger såhär, om man tränar på krogen så kan man lika gärna ragga på gymet!

Eller såhär, Ja, om det fanns några av motsatt kön så, men oturligt nog så har vi ej några tjejer på gymet.

Man kanske skulle byta? :laugh:

Jag minns på den tiden då jag tränade på Fitness Center, tror det var då Dr Alban och Micke Bindan Bindefeld tränade där. Där var det lite skillnad på ratio iaf.

Alltså, om du ser något som du gillar och signalerna är rätt, kör hårt, oavsett om det är på gym, balettsalen, snabbköpet, krogen, grannskapet, jobbet, universitetet, joggingturen, medan du bygger igloo, hyvlar plank, steker pytt, ruskar tupp, faller regn etc etc osv osv

Känns det rätt så är det inte fel!

Men går du till gymet enbart för å ragga så finns det ju bättre ställen!


Kör hårt MissG! Inget ska stoppa din framfart! :thumbup:

PS. Synd att Afan alltid ska va så dryg på gymet dock :laugh:

mela
2005-10-17, 07:42
Va? På gamlingarna på Wellness? :laugh:

Nej men seriöst.. Jag är där för att träna, nothing else.

Alla 30+ gubbar får gärna lämna mig ifred *grr27*

datorjaevel
2005-10-17, 08:20
nejtack.com

Men jag vet att det förekommer bland fjortisar/discotöntar

:thumbup:

Herkulez
2005-10-17, 08:22
Självklart är det okej att ragga på gymet precis som överallt annars. Fattar inte riktigt hur man inte kan tycka det. Tycker det låter som många behöver lära sig slappna av lite och leva livet. :)
bra sagt kalle :thumbup:

Herkulez
2005-10-17, 08:27
Förstår egentligen inte hur folk har tid att ragga medans de är på gymmet, hur hinner de träna :confused:

Själv skulle jag aldrig ens få tanken att ragga på någon medans jag tränar ... jag menar hur läcker känner man sig efter 10 set ben *screwy*
dags att sluta bulka cilia?

Cinna
2005-10-17, 08:31
dags att sluta bulka cilia?

Mer att gnida sig mot nu vettu :naughty:






:D

Mart|n
2005-10-17, 08:32
dags att sluta bulka cilia?

Såhär läcker känner Herkiz sig efter 10 set brutala knäböj:

http://www.portlandave.com/other/Yvonka/zoolander.jpg

http://www.bbc.co.uk/nottingham/entertainment/movies/2001_11/zoolander_ben_stiller.jpg

http://img283.echo.cx/img283/4923/zoolander7gl.jpg

Kwon
2005-10-17, 08:33
Mer att gnida sig mot nu vettu :naughty:
:D

I like big booties and i cannot lie...

Störtskön Avatar Cinna!

:thumbup:

Herkulez
2005-10-17, 08:34
Mer att gnida sig mot nu vettu :naughty:






:D
:laugh:


men dicken kanske fastnar mellan celuliterna då så jag tror jag avstår och inväntar din diet

Herkulez
2005-10-17, 08:34
Såhär läcker känner Herkiz sig efter 10 set brutala knäböj:

http://www.portlandave.com/other/Yvonka/zoolander.jpg

http://www.bbc.co.uk/nottingham/entertainment/movies/2001_11/zoolander_ben_stiller.jpg

http://img283.echo.cx/img283/4923/zoolander7gl.jpg
hahaha det där är ju flexonline, han gör exakt samma min i varje bil han postar

Kwon
2005-10-17, 08:37
LunarstormKjamizen

Piranha
2005-10-17, 08:38
Das Orginal ..

Det finns bara en !!

http://www.exhalemag.com/forum/uploads/post-13-1102960282.jpg

Scratch89
2005-10-17, 08:41
Konstigt att AFanatic är dryg då hon tränar, på hennes gym är det till 99% endast pojkar i 12-17 års åldern som tränar biceps.

Been There - Done That. ;)

Mashik
2005-10-17, 08:48
Är inte gymmet det bästa stället att hitta en partner som delar ens träningsintresse??

Jag säger: go for it! Men det är väl kanske lite onödigt att gå runt och ragga stenhårt. Fungerar bäst om man bara visar upp sig lite för att fånga lite uppmärksamhet. Bästa sättet är att gå på aerobicpass där det är endast kvinnor och inga män skulle våga sig på. Kvinnfolket gillar män som är roliga, modiga och lite annorlunda. :D

Jay-Z
2005-10-17, 09:06
Konstigt att AFanatic är dryg då hon tränar, på hennes gym är det till 99% endast pojkar i 12-17 års åldern som tränar biceps.


Tränar du på hennes gym?

Piranha
2005-10-17, 09:12
dags att sluta bulka cilia?


Det är mycke nu va ..

Cinna å Cilia är inte en och samma person.

Kwon
2005-10-17, 09:17
Det är mycke nu va ..

Cinna å Cilia är inte en och samma person.

Jag lider av samma som Herk

Blandar alltid ihop Cinna,Cillia, Mini etc

Cinna
2005-10-17, 09:23
Det är mycke nu va ..

Cinna å Cilia är inte en och samma person.

Skratt ... det är lönlöst att få Herkan (å många andra) att skilja på namnen!

Låter som vi måste ha en liten grundlektion om oss tjejer på forumet *rolleyes* :D

Slartibartfast
2005-10-17, 09:26
Jag raggar stenhårt på allt som rör sig på gymmet. T.o.m gamla styrkelyftargubbar. Jag kan inte hjälpa det. Jag är så testo på gymmet.

Jag blir alltid fetdissad för att jag svettas för mycket.

Gabriel_
2005-10-17, 09:28
finns inga brudar på mitt gym : /

Herkulez
2005-10-17, 09:36
Det är mycke nu va ..

Cinna å Cilia är inte en och samma person.
haha ja se på fan jag blandade ihop dom nu. Men hade det varit åt cilia så hade jag bifogat den här länken
http://college.big-boys.com/articles/analsex.html

raZmus
2005-10-17, 09:44
Das Orginal ..

Det finns bara en !!

http://www.exhalemag.com/forum/uploads/post-13-1102960282.jpg
Haha, han gör ju faktiskt en Blue Steele där, ordentligt också. :thumbup:

Scratch89
2005-10-17, 12:20
Tränar du på hennes gym?
Nä. Fast hon bor ju i en stad som bara ligger 40 minuter med tåg härifrån, och jag har träningskompisar som tränar på samma gym som henne. Så jag har varit där någon gång. Dessa träningskompisar är ju medlemmar här på forumet med.
Jag TROR jag såg henne då, fast jag har ingen aning. ;)

EDIT: Jag fattade först NU att du dissade mig. :D

AFanatic
2005-10-17, 12:32
Konstigt att AFanatic är dryg då hon tränar, på hennes gym är det till 99% endast pojkar i 12-17 års åldern som tränar biceps.

Been There - Done That. ;)


Är det där fakta?


























:laugh:

Peter-N1
2005-10-17, 12:42
Nä. Fast hon bor ju i en stad som bara ligger 40 minuter med tåg härifrån, och jag har träningskompisar som tränar på samma gym som henne. Så jag har varit där någon gång. Dessa träningskompisar är ju medlemmar här på forumet med.
Jag TROR jag såg henne då, fast jag har ingen aning. ;)

EDIT: Jag fattade först NU att du dissade mig. :D

Är dina polare 12 år och tränar de bara biccar?

olwe
2005-10-17, 12:46
Jag skulle nog inte VÅGA stöta på en tjej på gymmet... det känns inte som att folk skulle uppskatta det, men jag har inget emot att någon annan raggar (helst på mig :naughty: ).

chidde
2005-10-17, 15:29
jag tycker att det é helt okej att flirta lite på gymmet, det é bättre än o flirta på internet iallafall! (som många verkar föredra)

visst é man fokuserad på sitt eget, men de som säger att de inte ser tjejen i fina tights på cardiomaskinen ljuger. eller så har dem inga fina tjejer på deras gym :)

är man riktigt på kan man kanske köra en fräckis i stil med "eeeh, é du här ofta?" (med glimten i ögat givetvis) eller så kanske man har så tur att man träffar dem ute på krogen och då får det nog bli "det é ju du på gymmet!"

det senare har faktiskt hänt mig många gånger, men tyvärr har det bara varit killar hittills *grr27*

zanzi
2005-10-17, 15:38
Nej. Delvis för att jag är ful och liten och delvis för att jag är där för att göra annat.

Peter-N1
2005-10-17, 16:37
jag tycker att det é helt okej att flirta lite på gymmet, det é bättre än o flirta på internet iallafall! (som många verkar föredra)

visst é man fokuserad på sitt eget, men de som säger att de inte ser tjejen i fina tights på cardiomaskinen ljuger. eller så har dem inga fina tjejer på deras gym :)

är man riktigt på kan man kanske köra en fräckis i stil med "eeeh, é du här ofta?" (med glimten i ögat givetvis) eller så kanske man har så tur att man träffar dem ute på krogen och då får det nog bli "det é ju du på gymmet!"

det senare har faktiskt hänt mig många gånger, men tyvärr har det bara varit killar hittills *grr27*

Jag förstår inte riktigt. Titt som tätt föreslås det lite charmiga/barnsliga kommentarer när man raggar. Gör ni verkligen så?

Om jag skulle vara intresserad av någon skulle jag prata med henne. Som man normalt pratar med en människa

Definitivt inte hålla på med fyndiga kommentarer eller gamla trötta påfynd som "Är du här ofta?", "Dina trosor skulle göra sig bra på mitt nattduksbord" eller "Är din pappa tjuv? Han måste ha snott alla stjärnor på himlen och satt dem i dina ögon"
Vad är det frågan om. Har det någonsin funkat?
Skulle en tjej komma fram och säga så till mig hade jag garvat ihjäl mig. (speciellt om hon tyckte mina trosor gjorde sig bra på hennes nattduksbord :D )

mini
2005-10-17, 16:38
Om jag skulle vara intresserad av någon skulle jag prata med henne. Som man normalt pratar med en människa.

Va, nää, går det? Tjejer är ju så konstiga!

Peter-N1
2005-10-17, 16:41
Va, nää, går det? Tjejer är ju så konstiga!

Jo, endel verkar ju tro det. Kanske därför man måste komma på helt sjuka saker att säga. :confused: :D

chidde
2005-10-17, 16:52
Jag förstår inte riktigt. Titt som tätt föreslås det lite charmiga/barnsliga kommentarer när man raggar. Gör ni verkligen så?

Om jag skulle vara intresserad av någon skulle jag prata med henne. Som man normalt pratar med en människa

Definitivt inte hålla på med fyndiga kommentarer eller gamla trötta påfynd som "Är du här ofta?", "Dina trosor skulle göra sig bra på mitt nattduksbord" eller "Är din pappa tjuv? Han måste ha snott alla stjärnor på himlen och satt dem i dina ögon"
Vad är det frågan om. Har det någonsin funkat?
Skulle en tjej komma fram och säga så till mig hade jag garvat ihjäl mig. (speciellt om hon tyckte mina trosor gjorde sig bra på hennes nattduksbord :D )

det é faktiskt omdiskuterat, sålänge man har glimten i ögat é det väl inga problem? dina trosor skulle göra sig bra på mitt nattduksbord och är din pappa tjuv är väl lite o ta i, men är du här ofta tycker jag é alldeles lagom.. inte för mycket och inte för lite. sen kan man självklart inte köra den på alla, några välutvalda.. nånstans får man ju börja en konversation :)

och OM en tjej hade kommit fram till dig, fått dig o garva
då har hon åtminstone lyckats, humor är alltid uppskattat... right?
(ett skratt är ändå ett skratt, även om det é ett hånskratt)

annars vet jag faktiskt inte hur, ska man köra "hej, vad heter du?" ?
den é ju så 80 så det stinker om det :D

och zanzi behöver inte oroa sig, i dagens kvinnosverige behöver man inget bra utseende längre. det é ju insidan som räknas nuförtiden *screwy*

Trance
2005-10-17, 16:56
annars vet jag faktiskt inte hur, ska man köra "hej, vad heter du?" ?
den é ju så 80 så det stinker om det :D

och zanzi behöver inte oroa sig, i dagens kvinnosverige behöver man inget bra utseende längre. det é ju insidan som räknas nuförtiden *screwy*

Ja, nu i moderna Sverige så skall man helst utelämna delar av ord för att bli optimal:

- "he, v he d?"
- "Va?"
- "d e söt"
- "Lillgrabben jag förstår inte vad du säger."
- "cam?"

mini
2005-10-17, 17:05
i dagens kvinnosverige behöver man inget bra utseende längre. det é ju insidan som räknas nuförtiden *screwy*
Haha, jag var tvungen att se efter om jag läst rätt. Vad är "dagens kvinnosverige"?

Slartibartfast
2005-10-17, 17:08
och zanzi behöver inte oroa sig, i dagens kvinnosverige behöver man inget bra utseende längre. det é ju insidan som räknas nuförtiden *screwy*

Det är jävla jobbigt! Jag är snygg, men dum och elak. :(

chidde
2005-10-17, 17:43
Haha, jag var tvungen att se efter om jag läst rätt. Vad är "dagens kvinnosverige"?

hehe, jag é väl inte den rätte som kan definiera dagens kvinnosverige
efter det här inlägget kommer alla kolos damer o hata mig

men du vet det gamla vanliga, kvinnor vill vara lika i förhållande till männen... när dem i naturen inte är det! jag pratar om samma lön, samma förutsättningar, samma möjligheter i samhället osv osv osv
en arbetsgivare vill helst inte satsa på en kvinna som planerar barn t ex, vilket är förståeligt.. det påverkar ju företaget. o att män tjänar mer än kvinnor inom diverse områden

nu hamnade vi utanför tråden, men det é det jag menar med dagens kvinnosverige. deras åsikter framförallt, men misstolka mig rätt
all respekt åt dem, alla har rätt till en åsikt... men ibland får dem det o verka som att det var vi som skapade orättvisan

tillbaka till tråden, dagens kvinnosverige alltså
vill gärna måla upp att det är insidan som räknas *spy*
hur sant det är i praktiken kan vi väl låta vara osagt

får finslipa det här lite senare, ska spela badminton nu :cool:

MissG
2005-10-17, 17:43
Självklart är det okej att ragga på gymet precis som överallt annars. Fattar inte riktigt hur man inte kan tycka det. Tycker det låter som många behöver lära sig slappna av lite och leva livet. :)

Preciiiis vad jag ville få fram.

MissG
2005-10-17, 17:48
Höjdartråd Miss G!

Jag säger såhär, om man tränar på krogen så kan man lika gärna ragga på gymet!

Eller såhär, Ja, om det fanns några av motsatt kön så, men oturligt nog så har vi ej några tjejer på gymet.

Man kanske skulle byta? :laugh:

Jag minns på den tiden då jag tränade på Fitness Center, tror det var då Dr Alban och Micke Bindan Bindefeld tränade där. Där var det lite skillnad på ratio iaf.

Alltså, om du ser något som du gillar och signalerna är rätt, kör hårt, oavsett om det är på gym, balettsalen, snabbköpet, krogen, grannskapet, jobbet, universitetet, joggingturen, medan du bygger igloo, hyvlar plank, steker pytt, ruskar tupp, faller regn etc etc osv osv

Känns det rätt så är det inte fel!

Men går du till gymet enbart för å ragga så finns det ju bättre ställen!


Kör hårt MissG! Inget ska stoppa din framfart! :thumbup:

PS. Synd att Afan alltid ska va så dryg på gymet dock :laugh:

Tack min vän. Blev lite lessen av den dåliga responsen i början men nu lättar folk sina positiva hjärtan. Like it.


Och ordet "ragga", shitalacka ta det inte så seriöst ni andra. Flörta, spana kalla det va ni vill. Jag vill bara ha åsikter om gymmet som spaningsställe i största allmänhet. Det verkar ju vara ett känsligt ämne för många.

Folk som raggar illa är snett vart det än är. På krogen eller i kassakön.

mini
2005-10-17, 17:49
hehe, jag é väl inte den rätte som kan definiera dagens kvinnosverige
efter det här inlägget kommer alla kolos damer o hata mig

men du vet det gamla vanliga, kvinnor vill vara lika i förhållande till männen... när dem i naturen inte är det! jag pratar om samma lön, samma förutsättningar, samma möjligheter i samhället osv osv osv
en arbetsgivare vill helst inte satsa på en kvinna som planerar barn t ex, vilket är förståeligt.. det påverkar ju företaget. o att män tjänar mer än kvinnor inom diverse områden

nu hamnade vi utanför tråden, men det é det jag menar med dagens kvinnosverige. deras åsikter framförallt, men misstolka mig rätt
all respekt åt dem, alla har rätt till en åsikt... men ibland får dem det o verka som att det var vi som skapade orättvisan

tillbaka till tråden, dagens kvinnosverige alltså
vill gärna måla upp att det är insidan som räknas *spy*
hur sant det är i praktiken kan vi väl låta vara osagt

får finslipa det här lite senare, ska spela badminton nu :cool:

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahhahh ahahhahahahhahahahahhahahahhahahahaha.
Ungefär så.

Kwon
2005-10-17, 17:50
Tack min vän. Blev lite lessen av den dåliga responsen i början men nu lättar folk sina positiva hjärtan. Like it.


Och ordet "ragga", shitalacka ta det inte så seriöst ni andra. Flörta, spana kalla det va ni vill. Jag vill bara ha åsikter om gymmet som spaningsställe i största allmänhet. Det verkar ju vara ett känsligt ämne för många.

Folk som raggar illa är snett vart det än är. På krogen eller i kassakön.

Precis, Det funkar lika bra på gymet som på snabbköpet etc

På Skolan ska man plugga, på jobbet skall man arbeta etc etc Klart man ska ragga om tillfälle ges! Inga ställen är fel om allt känns rätt!
:thumbup:

MissG
2005-10-17, 17:54
Ja, nu i moderna Sverige så skall man helst utelämna delar av ord för att bli optimal:

- "he, v he d?"
- "Va?"
- "d e söt"
- "Lillgrabben jag förstår inte vad du säger."
- "cam?"


ASG!! :laugh:

Kebab-Arne
2005-10-17, 17:56
Das Orginal ..

Det finns bara en !!

http://www.exhalemag.com/forum/uploads/post-13-1102960282.jpg

Haha, ja han raggar ju med att göra 300 i knäböj. :D

melancoolio
2005-10-17, 18:10
Jag skulle gärna träffa nån på gymmet, skulle ta kontakt om jag inte vore så blyg! Det är ju störst chans att träffa någon där som förstår varför man äter som man gör osv! Ordet ragga är ju inte så charmigt iof!

Trance
2005-10-17, 18:12
hehe, jag é väl inte den rätte som kan definiera dagens kvinnosverige
efter det här inlägget kommer alla kolos damer o hata mig

men du vet det gamla vanliga, kvinnor vill vara lika i förhållande till männen... när dem i naturen inte är det! jag pratar om samma lön, samma förutsättningar, samma möjligheter i samhället osv osv osv
en arbetsgivare vill helst inte satsa på en kvinna som planerar barn t ex, vilket är förståeligt.. det påverkar ju företaget. o att män tjänar mer än kvinnor inom diverse områden

nu hamnade vi utanför tråden, men det é det jag menar med dagens kvinnosverige. deras åsikter framförallt, men misstolka mig rätt
all respekt åt dem, alla har rätt till en åsikt... men ibland får dem det o verka som att det var vi som skapade orättvisan

tillbaka till tråden, dagens kvinnosverige alltså
vill gärna måla upp att det är insidan som räknas *spy*
hur sant det är i praktiken kan vi väl låta vara osagt

får finslipa det här lite senare, ska spela badminton nu :cool:

Du, jag tror du får slipa på det rätt länge eftersom du inte hade många rätt.

hangatyr
2005-10-17, 20:10
hehe, jag é väl inte den rätte som kan definiera dagens kvinnosverige
efter det här inlägget kommer alla kolos damer o hata mig

men du vet det gamla vanliga, kvinnor vill vara lika i förhållande till männen... när dem i naturen inte är det! jag pratar om samma lön, samma förutsättningar, samma möjligheter i samhället osv osv osv
en arbetsgivare vill helst inte satsa på en kvinna som planerar barn t ex, vilket är förståeligt.. det påverkar ju företaget. o att män tjänar mer än kvinnor inom diverse områden

nu hamnade vi utanför tråden, men det é det jag menar med dagens kvinnosverige. deras åsikter framförallt, men misstolka mig rätt
all respekt åt dem, alla har rätt till en åsikt... men ibland får dem det o verka som att det var vi som skapade orättvisan

tillbaka till tråden, dagens kvinnosverige alltså
vill gärna måla upp att det är insidan som räknas *spy*
hur sant det är i praktiken kan vi väl låta vara osagt

får finslipa det här lite senare, ska spela badminton nu :cool:

vad fan menar du? att kvinnor fötjänar att vara diskriminerade?

du, min herre, är en idiot.

Piranha
2005-10-17, 20:22
Haha, ja han raggar ju med att göra 300 i knäböj. :D


Såklart , vore jag kvinna skulle jag bli väldigt fuktig av 300+ böjar.

Srednq
2005-10-17, 20:41
Das Orginal ..

Det finns bara en !!

http://www.exhalemag.com/forum/uploads/post-13-1102960282.jpg


trodde aldrig jag skulle se mickeb igen. du har gjort min dag. har nån sett till han på sistone förresten?

mystic[-_-]
2005-10-17, 20:45
trodde aldrig jag skulle se mickeb igen. du har gjort min dag. har nån sett till han på sistone förresten?

Han är tillbaka på exhale såg en post av han för ett tag sen :O

chidde
2005-10-17, 22:48
vad fan menar du? att kvinnor fötjänar att vara diskriminerade?

du, min herre, är en idiot.

Du, jag tror du får slipa på det rätt länge eftersom du inte hade många rätt.

jag räknade nästan med att få några ovänner av det inlägget, det finns alltid en och en annan feminist. ute på stan, på gymmet och i det här fallet: ett träningsforum

kom gärna med konstruktiv kritik Trance, istället för att rådissa
man é ju aldrig omöjlig :thumbup:

kvinnor förtjänar inte att vara diskriminerade, det är "ni" som gör en stor grej av det och klandrar på män för att det ser ut som det gör. det är inte vårt fel att ni ska föda vårt barn t ex och att ni generellt är "svagare" än oss på många punkter (jag skriver inte -alla- punkter för att lämna utrymme till undantag, för såna finns ju alltid) det jag vill få fram é att naturen har skapat läget, take it or leave it... samtidigt kan jag förstå missnöjet men det é också en del av livet, orättvisa. det é ingens fel! och sen kommer ju frågan: behöver vi verkligen ett feministiskt parti för att jobba emot naturen? (nej!)

får man fråga om det é tjejer bakom aliasen Trance och hangatyr?

Trance
2005-10-17, 23:08
jag räknade nästan med att få några ovänner av det inlägget, det finns alltid en och en annan feminist. ute på stan, på gymmet och i det här fallet: ett träningsforum

kom gärna med konstruktiv kritik Trance, istället för att rådissa
man é ju aldrig omöjlig :thumbup:

kvinnor förtjänar inte att vara diskriminerade, det är "ni" som gör en stor grej av det och klandrar på män för att det ser ut som det gör. det är inte vårt fel att ni ska föda vårt barn t ex och att ni generellt är "svagare" än oss på många punkter (jag skriver inte -alla- punkter för att lämna utrymme till undantag, för såna finns ju alltid) det jag vill få fram é att naturen har skapat läget, take it or leave it... samtidigt kan jag förstå missnöjet men det é också en del av livet, orättvisa. det é ingens fel! och sen kommer ju frågan: behöver vi verkligen ett feministiskt parti för att jobba emot naturen? (nej!)

får man fråga om det é tjejer bakom aliasen Trance och hangatyr?

Grejen är, om man sett mina tidigare diskussioner här på forumet så är nog feminist en av de sista sakerna man skulle kalla mig. Men du får mig nästan att bli det, en stolt sådan också. Dessutom är du riktigt nybörjare på att reta upp den kvinnliga maffian,(Hej cilia, hej helen@).

Jaja, om vi skall ta och bemöta dina argument. Tjejer är mycket riktigt fysiskt svagare, det spelar säkert roll i vissa yrkesgrupper. Men dessa är extremt få och är hyfsat irrelevant om en tjej inte blir befodrad just för att hon är tjej inom kommunen eller vad som helst.

Sedan, jag vill att du skall begrunda en sak. Du drar slutsatsen att eftersom tjejer inte är lika framgångsrika när det gäller att inneha ledande positioner etc så måste detta vara naturen. Då undrar man, gäller det för mörkhyade av olika slag också? Om man ser på deras situation i USA så är de de mest kriminella och har inte alls lika stor förmögenhet som den vita befolkningen. Detta måste också vara naturen?

Sedan angående om att diskriminera för barnafödsel. Ja, du förstår att killen kan vara hemma också. Men ännu viktigare är ju att barn är rätt bra för samhället, om en tjej skulle veta att nej jag kommer bli behandlad som skit om jag får barn. Så är det ännu fler som väljer en karriär över barn, och det är inte så bra.

Vadå behövs ett feministparti? Det finns uppenbarligen ett intresse. Gud eller Naturen har inte gett dig någon makt, om tjejerna i framtiden lyckas skapa sig ett riktigt matriarkat så är det väl ett utryck för att de är starkare än oss?

XroW
2005-10-17, 23:38
Jaja, om vi skall ta och bemöta dina argument. Tjejer är mycket riktigt fysiskt svagare, det spelar säkert roll i vissa yrkesgrupper. Men dessa är extremt få och är hyfsat irrelevant om en tjej inte blir befodrad just för att hon är tjej inom kommunen eller vad som helst.




Hoho Var tvungen att svara på detta ;P

det ända Naturliga jag ser som män har medfött är väl att dem helst ska styra å ställa alltså oftast Ledarpersoner ?(bara en tanke?)

Har nämligen gått å funderat på det ;P

Trance
2005-10-17, 23:47
Hoho Var tvungen att svara på detta ;P

det ända Naturliga jag ser som män har medfött är väl att dem helst ska styra å ställa alltså oftast Ledarpersoner ?(bara en tanke?)

Har nämligen gått å funderat på det ;P

Det svåra är ju att säga vad som är naturligt och uppfostran. Jag tror personligen väldigt få människor är naturliga ledare och framgångsrika personer. Jag kan dock se att män får fram några fler, i och med att män är mer lagda att ta chanser vad jag vet. Detta att våga är rätt viktigt om man skall bli en av dem som börjar med ingenting och slutar som hög VD.

Men som sagt, det betyder ju inte att en kille på gatan naturligt är bättre ledare än tjejen på gatan. Jag har inte sett något som visat på det hittills, så man kan nog säga att mycket kommer från det faktum att naturligt så har män alltid varit i styrande positioner så man relaterar en man med det. Så jag ser nog det mer som om traditionen har störst påverkan än den eventuella biologiska.

chidde
2005-10-17, 23:54
Grejen är, om man sett mina tidigare diskussioner här på forumet så är nog feminist en av de sista sakerna man skulle kalla mig. Men du får mig nästan att bli det, en stolt sådan också. Dessutom är du riktigt nybörjare på att reta upp den kvinnliga maffian,(Hej cilia, hej helen@).

Jaja, om vi skall ta och bemöta dina argument. Tjejer är mycket riktigt fysiskt svagare, det spelar säkert roll i vissa yrkesgrupper. Men dessa är extremt få och är hyfsat irrelevant om en tjej inte blir befodrad just för att hon är tjej inom kommunen eller vad som helst.

Sedan, jag vill att du skall begrunda en sak. Du drar slutsatsen att eftersom tjejer inte är lika framgångsrika när det gäller att inneha ledande positioner etc så måste detta vara naturen. Då undrar man, gäller det för mörkhyade av olika slag också? Om man ser på deras situation i USA så är de de mest kriminella och har inte alls lika stor förmögenhet som den vita befolkningen. Detta måste också vara naturen?

Sedan angående om att diskriminera för barnafödsel. Ja, du förstår att killen kan vara hemma också. Men ännu viktigare är ju att barn är rätt bra för samhället, om en tjej skulle veta att nej jag kommer bli behandlad som skit om jag får barn. Så är det ännu fler som väljer en karriär över barn, och det är inte så bra.

Vadå behövs ett feministparti? Det finns uppenbarligen ett intresse. Gud eller Naturen har inte gett dig någon makt, om tjejerna i framtiden lyckas skapa sig ett riktigt matriarkat så är det väl ett utryck för att de är starkare än oss?

jag har faktiskt inte sett några poster av dig, skriver väldigt sällan här som du ser. har rätt få poster med tanke på hur länge jag har varit medlem. visst är jag nybörjare, vill egentligen inte göra några påhopp... men du ser mig säkert som en snorunge med liten livserfarenhet (med tanke på åldern) och en förvrängd världsbild. right?

det SPELAR roll i vissa yrkesgrupper! nu finns det tom tjejer som söker till t ex byggbranschen för att bevisa att dem också kan! på vems bekostnad? slutar ju med att mannen får ta sköterskajobbet! vem gör det bästa på bygget? och vem gör bäst på sköterskatjänsten?

nu diskuterade vi väl ändå kön, och inte hudfärg? men nu när du ändå tar upp det så. har läst detta nånstans om att mörkhyade människor generellt har färre hjärnveck (biologin begränsar mig nu, har glömt vad det heter o hoppas att du förstår) än en medeleuropé, en viting alltså. så ja, det är naturen! den mörkhyade kan alltså inte klandra den vite för att denne é klokare!

det é väl fortfarande två som bestämmer om ett barn?
visst finns det mamma- och pappaledighet men bördan ligger väl ändå hos kvinnan mest? på en anställningsintervju kommer kvinnan ÄNDÅ få frågan: har du några planer på att skaffa barn? vad en kvinna väljer är väl upp till den enskilda individen, alla värderar saker olika. vissa vill ha en näste och andra vill det inte, svårare än så är det inte... o den senare varianten får jag väl kalla för karriärskvinnor

nej, nu misstolkar du mig. jag ifrågasatte bara om vi verkligen behövde ett sånt parti och jag tyckte nej. just nu ser jag det bara som en pajkastning
men visst, i framtiden är det mycket möjligt att dem lyckas bli "starkare" och då vill jag kalla det för en evolution. vad medför en evolution? just det, naturen! men just nu är det vår storhetstid, och den karamellen får vi suga på så länge den varar utan några sura miner

oavsett hur diskussionen slutar så ska du ha en :bow: för bra argument
tänk om alla hade haft samma åsikter, illa

XroW
2005-10-17, 23:57
Det svåra är ju att säga vad som är naturligt och uppfostran. Jag tror personligen väldigt få människor är naturliga ledare och framgångsrika personer. Jag kan dock se att män får fram några fler, i och med att män är mer lagda att ta chanser vad jag vet. Detta att våga är rätt viktigt om man skall bli en av dem som börjar med ingenting och slutar som hög VD.

Men som sagt, det betyder ju inte att en kille på gatan naturligt är bättre ledare än tjejen på gatan. Jag har inte sett något som visat på det hittills, så man kan nog säga att mycket kommer från det faktum att naturligt så har män alltid varit i styrande positioner så man relaterar en man med det. Så jag ser nog det mer som om traditionen har störst påverkan än den eventuella biologiska.

okok, om vi säger penga frågan då , kvinnor får lägre löner? men Förhandlar man inte om den ? och i sånna fall kör män överkvinnor för att tjäna pengar? och är det så himla fel i ett företag som måste konkurera med andra?

Trance
2005-10-18, 00:06
det SPELAR roll i vissa yrkesgrupper! nu finns det tom tjejer som söker till t ex byggbranschen för att bevisa att dem också kan! på vems bekostnad? slutar ju med att mannen får ta sköterskajobbet! vem gör det bästa på bygget? och vem gör bäst på sköterskatjänsten?


Jag vet inte direkt om män är sämre på att vara sjukskötare, varför skulle de vara det? Sedan de tjejer som faktiskt söker till byggarbetare klarar säkert det bra, det har jag dock ingen direkt kunskap om men allan etc kan säkert säga om det är sant. Men varför skulle de inte få konkurrera på lika villkor? Klarar man arbetet så klarar man arbetet.


nu diskuterade vi väl ändå kön, och inte hudfärg? men nu när du ändå tar upp det så. har läst detta nånstans om att mörkhyade människor generellt har färre hjärnveck (biologin begränsar mig nu, har glömt vad det heter o hoppas att du förstår) än en medeleuropé, en viting alltså. så ja, det är naturen! den mörkhyade kan alltså inte klandra den vite för att denne é klokare!


Så är det denna eventuella ökade hjärnkapacitet som är skillnaden mellan de svarta och vita i USA?


det é väl fortfarande två som bestämmer om ett barn?
visst finns det mamma- och pappaledighet men bördan ligger väl ändå hos kvinnan mest? på en anställningsintervju kommer kvinnan ÄNDÅ få frågan: har du några planer på att skaffa barn? vad en kvinna väljer är väl upp till den enskilda individen, alla värderar saker olika. vissa vill ha en näste och andra vill det inte, svårare än så är det inte... o den senare varianten får jag väl kalla för karriärskvinnor

Ja, det är två som har ett barn. Varför skall då bara mamman få frågan, pappan kommer ju också vara hemma? Men som sagt, den frågan skall hon inte få eftersom jag är hyfsat säker på att det gäller under diskrimineringslagstiftningen.


nej, nu misstolkar du mig. jag ifrågasatte bara om vi verkligen behövde ett sånt parti och jag tyckte nej. just nu ser jag det bara som en pajkastning
men visst, i framtiden är det mycket möjligt att dem lyckas bli "starkare" och då vill jag kalla det för en evolution. vad medför en evolution? just det, naturen! men just nu är det vår storhetstid, och den karamellen får vi suga på så länge den varar utan några sura miner

oavsett hur diskussionen slutar så ska du ha en :bow: för bra argument
tänk om alla hade haft samma åsikter, illa

Jag tror du lägger lite för stor vikt i biologiska skillnader. Du vet att tjejer klarar sig bättre i skolan än killar, det måste ju betyda att de är bättre på att lära sig saker än oss? Alltså mer anpassade till att forska etc?

Så för att sammanfatta, jag skulle bli glad om jag blev raggad på gymmet. Men jag blir glad när jag blir raggad på var det än är, kanske skulle vara skillnad om man var vacker och trevlig. Var lite OT där ett tag.

Trance
2005-10-18, 00:09
okok, om vi säger penga frågan då , kvinnor får lägre löner? men Förhandlar man inte om den ? och i sånna fall kör män överkvinnor för att tjäna pengar? och är det så himla fel i ett företag som måste konkurera med andra?

Kvinnor får inte så mycket lägre löner pågrund av diskriminering, det är bara någon procent om ens det. Mycket svårt att mäta av naturliga orsaker. Däremot så jobbar de ofta i områden där lönen är låg samt enbart erbjudna platser på deltid. Detta kan och håller på att ändras med hjälp av den vackra marknadsekonomin. T.ex. sjuksköterskor har fått ett rätt rejält lönelyft om jag minns rätt nu i nattens mörker.

XroW
2005-10-18, 00:39
Kvinnor får inte så mycket lägre löner pågrund av diskriminering, det är bara någon procent om ens det. Mycket svårt att mäta av naturliga orsaker. Däremot så jobbar de ofta i områden där lönen är låg samt enbart erbjudna platser på deltid. Detta kan och håller på att ändras med hjälp av den vackra marknadsekonomin. T.ex. sjuksköterskor har fått ett rätt rejält lönelyft om jag minns rätt nu i nattens mörker.

okej ? så du menar att femenisternas Argument behöver en *uppdate* ?

Zpliff
2005-10-18, 02:08
jag har faktiskt inte sett några poster av dig, skriver väldigt sällan här som du ser. har rätt få poster med tanke på hur länge jag har varit medlem. visst är jag nybörjare, vill egentligen inte göra några påhopp... men du ser mig säkert som en snorunge med liten livserfarenhet (med tanke på åldern) och en förvrängd världsbild. right?

det SPELAR roll i vissa yrkesgrupper! nu finns det tom tjejer som söker till t ex byggbranschen för att bevisa att dem också kan! på vems bekostnad? slutar ju med att mannen får ta sköterskajobbet! vem gör det bästa på bygget? och vem gör bäst på sköterskatjänsten?

nu diskuterade vi väl ändå kön, och inte hudfärg? men nu när du ändå tar upp det så. har läst detta nånstans om att mörkhyade människor generellt har färre hjärnveck (biologin begränsar mig nu, har glömt vad det heter o hoppas att du förstår) än en medeleuropé, en viting alltså. så ja, det är naturen! den mörkhyade kan alltså inte klandra den vite för att denne é klokare!

det é väl fortfarande två som bestämmer om ett barn?
visst finns det mamma- och pappaledighet men bördan ligger väl ändå hos kvinnan mest? på en anställningsintervju kommer kvinnan ÄNDÅ få frågan: har du några planer på att skaffa barn? vad en kvinna väljer är väl upp till den enskilda individen, alla värderar saker olika. vissa vill ha en näste och andra vill det inte, svårare än så är det inte... o den senare varianten får jag väl kalla för karriärskvinnor

nej, nu misstolkar du mig. jag ifrågasatte bara om vi verkligen behövde ett sånt parti och jag tyckte nej. just nu ser jag det bara som en pajkastning
men visst, i framtiden är det mycket möjligt att dem lyckas bli "starkare" och då vill jag kalla det för en evolution. vad medför en evolution? just det, naturen! men just nu är det vår storhetstid, och den karamellen får vi suga på så länge den varar utan några sura miner

oavsett hur diskussionen slutar så ska du ha en :bow: för bra argument
tänk om alla hade haft samma åsikter, illa


Sitter precis och skriver en ämnesfördjupning i Psykologi om könsidentitet och könsroller. Kan säga att de skillnader som folk i regel tror sig finnas mellan könen inte finns, det finns vissa biologiska skillnader, javisst, som att män generellt sett är större och har större fysisk styrka. Könen är dessutom lite olika bra på olika kognitiva plan, som att män har en bättre spatial förmåga och att kvinnor är verbalt bättre än män. Skillnaderna i kognitiv förmåga är generellt sett inte så markanta mellan könen heller. Män har dessutom större hjärna än vad kvinnor har, många mindre belästa skulle kunna dra slutsatsen att män är intelligentare än vad kvinnor är, men så är det inte, det finns inga vetenskapliga belägg för det heller. Det handlar bara om ration mellan hjärnstorlek och kroppsstorlek. Annars skulle elefanter vara bra mycket intelligentare än vad människor är då de har en större hjärna än oss.

Men skillnaderna är inte så markanta som gemene man brukar tro. Många av de skillnader i könsroller som finns är rent sociala och har "odlats" fram under väldigt lång tid, som barn får vi lära oss hur könen är och hur dem förväntas vara, vilket vi som barn naturligtvis tar som sanning, detta sker på ett oftast omedvetet plan och det införlivas i vår kunskap om könen vilket är nödvändigt för att vi ska identifiera oss med det könet som tillhör.

Vi lever i ett patriarkat, män har haft "makten" under otroligt lång tid och män är i regel de som är mest traditionella och oflexibla när det gäller könsroller. Klart, män vill inte förlora makten. Som sagt, könen skiljer sig inte så mycket som man gärna vill tro, har lärt sig att tro etcetc. Det finns t ex inga bevis för att män skulle ha bättre ledarförmåga än kvinnor.
Bara för att samhället är uppbyggd på fördomar om vad könen kan och inte kan behöver det inte vara sant, jag hoppas att utvecklingen till ett mer jämställt samhälle fortsätter, inom rimliga gränser. Vi ska inte sluta vara man eller kvinna, men saker som lika lön för lika arbete, tillgång till det arbete man vill utan att diskrimineras borde vara ganska självklart osv.
Bottom-line: Kvinnor är minst lika kompetenta som män.
Du har givetvis rätt till din åsikt, tänkte bara jag skulle upplysa dig lite om ämnet.
(ursäkta om posten är lång och svamlig, det är sent, vill ni har referenser eller vart jag fått allt detta ifrån så säg till, orkar inte skriva mer nu)

För att inte gå helt off-topic, tycker det är helt ok att snacka med människor på gymet, om det finns intresse mellan en själv och nån brukar det ge med sig. Tycker ragga låter så...jag vet inte..man kan väl prata normalt ;)

JLL
2005-10-18, 07:01
Fram för mer raggning överallt. Tråkigt att så många tycker att raggning ska ske packad på krogen.

Pingu
2005-10-18, 08:48
Jo för på krogen har ju många träffat sin livspartener *screwy*

hangatyr
2005-10-18, 09:40
får man fråga om det é tjejer bakom aliasen Trance och hangatyr?

vad har mitt kön med saken att göra?
att anse att man på grund av naturliga orsaker kan särbehandla kvinnor negativt är helt vansinnigt och det borde stå klart oavsett vilket kön man her.

mini
2005-10-18, 09:43
nu finns det tom tjejer som söker till t ex byggbranschen för att bevisa att dem också kan! på vems bekostnad? slutar ju med att mannen får ta sköterskajobbet!

den mörkhyade kan alltså inte klandra den vite för att denne é klokare!

visst finns det mamma- och pappaledighet men bördan ligger väl ändå hos kvinnan mest?

vissa vill ha en näste och andra vill det inte, svårare än så är det inte... o den senare varianten får jag väl kalla för karriärskvinnor

oavsett hur diskussionen slutar så ska du ha en :bow: för bra argument
tänk om alla hade haft samma åsikter, illa

Du bara radar upp de starka argumenten ett efter ett. Jag håller med - stackars de där männen som måste jobba som sjuksköterskor bara för att tjejer vill jobba som bygnadsarbetare! Det finns ingen hejd på vad vissa kvinnor tror är lämpligt i dagens kvinnosverige. De begriper inte att naturen har givit dem mindre fysisk styrka och således för evigt förpassat dem till omvårdnadens lugna vrå. Att lönen ska korrelera med omkretsen på biceps förstår ju alla.

Bördan med barn ligger hos kvinnan? Varför? Vilka pappor håller med?

Trance är en mycket tålmodig person. Jag är inte lika pedagogisk och vänlig, så jag säger såhär - Chidde, du är långt ute och cyklar. Det tror jag beror på en kombination av bristande erfarenhet samt bristande intelligens. Så, min slutkommentar måste nog åter bli:
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahah ahahahaha

Davil
2005-10-18, 09:49
Du bara radar upp de starka argumenten ett efter ett. Jag håller med - stackars de där männen som måste jobba som sjuksköterskor bara för att tjejer vill jobba som bygnadsarbetare! Det finns ingen hejd på vad vissa kvinnor tror är lämpligt i dagens kvinnosverige. De begriper inte att naturen har givit dem mindre fysisk styrka och således för evigt förpassat dem till omvårdnadens lugna vrå. Att lönen ska korrelera med omkretsen på biceps förstår ju alla.

Bördan med barn ligger hos kvinnan? Varför? Vilka pappor håller med?

Trance är en mycket tålmodig person. Jag är inte lika pedagogisk och vänlig, så jag säger såhär - Chidde, du är långt ute och cyklar. Det tror jag beror på en kombination av bristande erfarenhet samt bristande intelligens. Så, min slutkommentar måste nog åter bli:
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahah ahahahaha

Jag kan inte annat än hålla med det Mini skriver till 100%.

Att bördan med barn ligger hos kvinnan förstår jag inte hur man kan säga *screwy*

Nitrometan
2005-10-18, 09:56
mini: Håller med till 100%! Imponerande. Än en gång håller jag med dig, det hade jag inte räknat med. *kissass*

Om jag ska hålla mig till ämnet - nej, man ska inte ragga på gymmet. There's a time and place for everything. Men på gymmet ska man träna och inte ragga.

mini
2005-10-18, 10:01
mini: Håller med till 100%! Imponerande. Än en gång håller jag med dig, det hade jag inte räknat med. *kissass*

Naaaaw, du gillar mig! :love:

Nitrometan
2005-10-18, 10:16
Naaaaw, du gillar mig! :love:
Man vet aldrig. *rolleyes*

Det var nån diskussion för ett tag sen då jag mest tyckte att du hade dumma argument. Även om du inte argumenterade på ett dumt sätt.

Men du är inte helt blåst. :love:

Vi ses väl i nån diskussion framöver. :booty:

mini
2005-10-18, 10:33
Man vet aldrig. *rolleyes*

Det var nån diskussion för ett tag sen då jag mest tyckte att du hade dumma argument. Även om du inte argumenterade på ett dumt sätt.

Men du är inte helt blåst. :love:

Vi ses väl i nån diskussion framöver. :booty:
Kan det ha varit F!-tråden kanske? :D
(En hemlis, bara mellan dig och mig, är att jag inte är överförtjust i F!, men jag är inte överförtjust i feministbashing heller, så ibland får man vara djävulens advokat. Men säg inget till de andra.)

LBacker
2005-10-18, 10:47
Kan det ha varit F!-tråden kanske? :D
(En hemlis, bara mellan dig och mig, är att jag inte är överförtjust i F!, men jag är inte överförtjust i feministbashing heller, så ibland får man vara djävulens advokat. Men säg inget till de andra.)

Dina inlägg har blivit väldigt emotionellt betonade på sistone, även med en del uppvisning i konsten att äga. Har du gått på en kur Mini?

AngelLove
2005-10-18, 11:31
Fram med ragg & flört överallt :D

mini
2005-10-18, 11:33
Dina inlägg har blivit väldigt emotionellt betonade på sistone, även med en del uppvisning i konsten att äga. Har du gått på en kur Mini?
Jag försöker bara bejaka min kvinnlighet. :mallan:

Jay-Z
2005-10-18, 11:35
Jag försöker bara bejaka min kvinnlighet. :mallan:

Cam? :D


Edit: Det var ett skämt. :em:

mini
2005-10-18, 11:36
Cam? :D


Edit: Det var ett skämt. :em:

adda mig: imgonnawhopyourass@hotmail.com

Jense
2005-10-18, 11:37
"du är inte så dum för att va tjej" verkar det som de flesta i denna tråden tycker om mini, ganska coolt

hangatyr
2005-10-18, 11:38
"du är inte så dum för att va tjej" verkar det som de flesta i denna tråden tycker om mini, ganska coolt

du är inte så dum för att vara tjej heller, jense. :D

mini
2005-10-18, 11:43
"du är inte så dum för att va tjej" verkar det som de flesta i denna tråden tycker om mini, ganska coolt
Jag vet, känns som värsta Twilight Zone!

Jay-Z
2005-10-18, 11:44
adda mig: imgonnawhopyourass@hotmail.com

Det funkade inte. :cryout:

Adda mig istället: imyourlittleboytoyuuhhgiveittome@hotmail.com

LBacker
2005-10-18, 11:51
"du är inte så dum för att va tjej" verkar det som de flesta i denna tråden tycker om mini, ganska coolt

Vem har påstått att det är en tjej? Men i ärlighetens namn hade jag varit mer imponerad om det var så, för han/hon blir bara en argumentativ medelmåtta ibland killar. Lite som att Chidde bänkar dubbla kroppsvikten (och därmed är "stark för sin vikt").

Edit: Imponerad är nog fel ord.

morte
2005-10-18, 11:57
Ragga på gymet är väl rätt överkört, man är väl inte direkt i sitt esse med magnesiafläckar, rödsprängda ögon och doft av kemisk sursvett.

Dumleman
2005-10-18, 12:01
mini: Håller med till 100%! Imponerande. Än en gång håller jag med dig, det hade jag inte räknat med. *kissass*
Ja imponerade att skratta ut någon med motiveringen att denne har bristande intelligens... fan jag kunde inte ha gjort det bättre själv :thumbup:.

Jense
2005-10-18, 12:04
du är inte så dum för att vara tjej heller, jense. :D


och du är inte så klen för att vara byggd som en tjej :)

hangatyr
2005-10-18, 12:05
och du är inte så klen för att vara byggd som en tjej :)


:laugh:

jo. :cryout:

Jense
2005-10-18, 12:06
:laugh:

jo. :cryout:


hehe.. kanske det som är problemet mr bolognia, när fan ska du börja skicka pasta till mig?
eller vafan va det inte du som stack till italien?

hangatyr
2005-10-18, 12:08
hehe.. kanske det som är problemet mr bolognia, när fan ska du börja skicka pasta till mig?
eller vafan va det inte du som stack till italien?

va fan snackar du om? när jag hör ordet italien osäkrar jag min revolver!!!!

mini
2005-10-18, 12:19
Ja imponerade att skratta ut någon med motiveringen att denne har bristande intelligens... fan jag kunde inte ha gjort det bättre själv :thumbup:.
Att ens bemöta Chidde med annat än att be honom åka tillbaka till 1800-talet är värt en medalj. Trance for president ffs!

Nitrometan
2005-10-18, 12:23
hehe.. kanske det som är problemet mr bolognia, när fan ska du börja skicka pasta till mig?
eller vafan va det inte du som stack till italien?
När jag hör Italien nämnas så känner jag mig skyldig. :em:
Två veckor i Italien vid Medelhavets strand i septembervärme... Mmmm...

Jag var nyss i Italien. Men jag ska äta upp det sista av pastan jag hade med mig hem denna veckan.

Vinet, limoncinon, grappan och salamin lär nog också ta slut.

Ciao, bello!

Rataxes
2005-10-18, 12:25
Ja imponerade att skratta ut någon med motiveringen att denne har bristande intelligens... fan jag kunde inte ha gjort det bättre själv :thumbup:.
Tycker bara det är konstigt att hyllningarna kommer nu när det för en gångs skull inte handlar om genomtänkt argumenterande utan om en enkel "ägning" av någon som inte *riktigt* är på samma nivå.

chidde
2005-10-18, 12:29
Jag kan inte annat än hålla med det Mini skriver till 100%.

Att bördan med barn ligger hos kvinnan förstår jag inte hur man kan säga *screwy*

efterarbetet är väl 50-50 i dagens samhälle
går kvinnan upp och tröstar barnet mitt i natten är det inte mer än rättvist att det är mannens tur natten efter


men vad gör mannen egentligen?
skjuter sitt skott

vad gör kvinnan då?
går runt med 0-4 kg extra i magen
lägger på sig på skinkorna
skaffar sig hängbröst
ligga kvar på sjukan

viktigast av allt, vem har mest ont?
mannens ihopklämda hand eller kvinnans totalt uttänjda f****? :notme:

vissa kanske tar den här diskussionen för seriöst, ta det med en nypa salt.. det é inte hela världen ;)

Vem har påstått att det är en tjej? Men i ärlighetens namn hade jag varit mer imponerad om det var så, för han/hon blir bara en argumentativ medelmåtta ibland killar. Lite som att Chidde bänkar dubbla kroppsvikten (och därmed är "stark för sin vikt").

Edit: Imponerad är nog fel ord.

tjej eller kille, spelar väl ingen roll? bara det att tjejer oftast tycker att såna diskussioner är löjliga eftersom de ser allting som en självklarhet och blir arga när folk ifrågasätter. och de fåtal killar som håller med är rädda för att få sova i soffan, o håller därför MED utan att ens våga ha en egen åsikt
övriga killar bryr sig nämligen inte :thumbup:

sen förstår jag inte hur mina bänkresultat kommer in i diskussionen helt plötsligt. inga brudar kommer fram på gymmet och snackar för det, men däremot killar är väldigt intresserade *spy*

anyway, om alla tar tillbaka det dem har skrivit så kan vi bli en big happy family igen. ingen har några avvikande åsikter alls och vi kan leva lyckliga i alla våra dar, vad säger ni? deal?

Nitrometan
2005-10-18, 12:29
Tycker bara det är konstigt att hyllningarna kommer nu när det för en gångs skull inte handlar om genomtänkt argumenterande utan om en enkel "ägning" av någon som inte *riktigt* är på samma nivå.
Äsch. Hon har jobbat länge för den. Jag tror att det är summan av alla hennes bra inlägg som nu toppades med en eminent ägning som ledde till alla dessa hyllningar.

Fast det är bara en teori.

Jense
2005-10-18, 12:36
va fan snackar du om? när jag hör ordet italien osäkrar jag min revolver!!!!


nä då va det nån annan .. fan vad jag glömmer fort :D

Jense
2005-10-18, 12:38
När jag hör Italien nämnas så känner jag mig skyldig. :em:
Två veckor i Italien vid Medelhavets strand i septembervärme... Mmmm...

Jag var nyss i Italien. Men jag ska äta upp det sista av pastan jag hade med mig hem denna veckan.

Vinet, limoncinon, grappan och salamin lär nog också ta slut.

Ciao, bello!


alla antipasti då? och terriner? jävla amatör

morte
2005-10-18, 12:49
"dagens kvinnosverige", för att låna den vise Chiddes ord, är en realitet. Jämnställdheten har slagit bakut och mannen har blivit tryckt rätt ner i och djupt under stövelskaften, och djupare kommer han tryckas ju längre tiden går.

Förr behövde en man bara var någorlunda duglig i arbetet och foglig i hemmet för att vara uppskattad och respekterad. Nu skall han både vara belevad, intelligent, vältalig, charmig, rik, välartad, välklädd, väluppfostrad, duglig, händig, i kontakt med sina känslor, i kontakt med sin feminina natur, halv-eller helbög, metrosexuell, servil, jämnställd, se bra ut, jobba över, göra 92% av hushållsarbetet, dessutom skall han helst gå i klänning redan på dagis för att inte cementera sin könsroll. En kvinna har det som vanligt lätt, hon behöver antingen bara se bra ut och le sött, eller vara någorlunda smart och påläst för att hela världen skall ligga för hennes fötter.

Vafan, är det här jämnställdhet? Då vill fan inte jag vara med.

mini
2005-10-18, 12:57
Känner du dig förtryckt för att du helt plötsligt får krav på dig att vara väluppfostrad och charmig istället för att vara någorlunda foglig i hemmet? Vem har krävt att du ska bära klänning? Vem har krävt att du för att du är man (eller pojke kanske) ska göra 92% av hushållsarbetet?
Att en kvinna som vanligt har det lätt är ett sådant givet (och ärligt talat ganska trist) försök till provokation att det inte ens behöver bemötas.
Om du inte överdrev så otroligt kanske det skulle kunna bli diskussion.

Vad tycker du är jämställdhet?

hangatyr
2005-10-18, 12:57
"dagens kvinnosverige", för att låna den vise Chiddes ord, är en realitet. Jämnställdheten har slagit bakut och mannen har blivit tryckt rätt ner i och djupt under stövelskaften, och djupare kommer han tryckas ju längre tiden går.

Förr behövde en man bara var någorlunda duglig i arbetet och foglig i hemmet för att vara uppskattad och respekterad. Nu skall han både vara belevad, intelligent, vältalig, charmig, rik, välartad, välklädd, väluppfostrad, duglig, händig, i kontakt med sina känslor, i kontakt med sin feminina natur, halv-eller helbög, metrosexuell, servil, jämnställd, se bra ut, jobba över, göra 92% av hushållsarbetet, dessutom skall han helst gå i klänning redan på dagis för att inte cementera sin könsroll. En kvinna har det som vanligt lätt, hon behöver antingen bara se bra ut och le sött, eller vara någorlunda smart och påläst för att hela världen skall ligga för hennes fötter.

Vafan, är det här jämnställdhet? Då vill fan inte jag vara med.

du skämtar?
snälla: säg att du skämtar.

snälla.

morte
2005-10-18, 13:03
Vad tycker du är jämställdhet?

När kvinnor har klänning och män har byxor. När kvinnor lagar mat och män hugger träd med yxor.

mini
2005-10-18, 13:04
När kvinnor har klänning och män har byxor. När kvinnor lagar mat och män hugger träd med yxor.
Jag tror du får skaffa dig en ordbok.

morte
2005-10-18, 13:10
Jag tror du får skaffa dig en ordbok.

Japp, det är jämnställdhet för mig, att slå ner foten och cementera våra könsroller. 1800-talets könsroller var mest rättvisa (jämnställda), sedan har det bara gått utför, då kvinnor i det närmaste blir sysslolösa, då män skall klara deras sysslor lika bra, trots att män är tvungna att behålla sina gamla sysslor precis som innan.

LBacker
2005-10-18, 13:16
sen förstår jag inte hur mina bänkresultat kommer in i diskussionen helt plötsligt. inga brudar kommer fram på gymmet och snackar för det, men däremot killar är väldigt intresserade *spy*


Ett gäng blev imponerade av Minis resonemang, (implicit) förutsatt att "hon" är kvinna och därför också var "smart för att vara tjej".

Precis som att vissa är imponerade av ditt bänkresultat, antaget att du är en flugviktare och därför är "stark för din kroppsvikt". Det var alltså en liknelse och hade inget med dina toppa-Garnax-inlägg att göra.

Chidde: Nu har du snart lyckats att vända hela forumet mot dig, även de som i vanliga fall argumenterar hårt mot femnismen och dess yttringar. Lysande.

Mini: 1800-tals tricket är bara för uselt för att jag inte ska reagera. Det fanns garanterat folk på 1300-talet som hade mer rätt om ALLT än vad feminismen någonsin kommer att få om NÅGOT.

Du lyckas genom den pungsparken att fullständigt förinta relevansen av samtliga åsikter och resonemang som förs utifrån din sida, och visar istället tydligt hur pass mycket modefluga feminismen är. Kul att hänga ut folk för att deras åsikter är "omoderna", vilket underförstått betyder att dina egna skulle vara smakgodkända av Ebba Von Sydow.

Kan det bli mer östrogenhysteriskt än att hänga ut någons frånvarande koll på mode (i åsikter), och befästa sig själv genom detta, istället för att försöka 101-resonera sig fram till åtminstone en grabbhalv slutsats.

"Mäh? Eru från 1800-talet eller? Till nästa höst ska vi tycka om mörka färger i randiga mönster, samt förakta våld mot kvinnor! Å NI andra kommer att vara Sååå ute!"

jwzrd
2005-10-18, 13:22
Ett gäng blev imponerade av Minis resonemang, (implicit) förutsatt att "hon" är kvinna och därför också var "smart för att vara tjej".

Precis som att vissa är imponerade av ditt bänkresultat, antaget att du är en flugviktare och därför är "stark för din kroppsvikt". Det var alltså en liknelse och hade inget med dina toppa-Garnax-inlägg att göra.

Chidde: Nu har du snart lyckats att vända hela forumet mot dig, även de som i vanliga fall argumenterar hårt mot femnismen och dess yttringar. Lysande.

Mini: 1800-tals tricket är bara för uselt för att jag inte ska reagera. Det fanns garanterat folk på 1300-talet som hade mer rätt om ALLT än vad feminismen någonsin kommer att få om NÅGOT.

Du lyckas genom den pungsparken att fullständigt förinta relevansen av samtliga åsikter och resonemang som förs utifrån din sida, och visar istället tydligt hur pass mycket modefluga feminismen är. Kul att hänga ut folk för att deras åsikter är "omoderna", vilket underförstått betyder att dina egna skulle vara smakgodkända av Ebba Von Sydow.

Kan det bli mer östrogenhysteriskt än att hänga ut någons frånvarande koll på mode (i åsikter), och befästa sig själv genom detta, istället för att försöka 101-resonera sig fram till åtminstone en grabbhalv slutsats.

"Mäh? Eru från 1800-talet eller? Till nästa höst ska vi tycka om mörka färger i randiga mönster, samt förakta våld mot kvinnor! Å NI andra kommer att vara Sååå ute!"

So many assholes, so few bullets! Praktinlägg :thumbup:

LBacker
2005-10-18, 13:23
So many assholes, so few bullets! Praktinlägg :thumbup:

Haha, so few bullets indeed. :laugh:

Tolkia
2005-10-18, 13:28
Mini: 1800-tals tricket är bara för uselt för att jag inte ska reagera. Det fanns garanterat folk på 1300-talet som hade mer rätt om ALLT än vad feminismen någonsin kommer att få om NÅGOT.
Jo ... och en gemensam nämnare för många av de 1300-talsmänniskor (och för den delen senare) vilka vi idag hyllar för att de hade så rätt är att de av sina samtida, som DÅ ansågs ha så rätt, så rätt, brändes på bål, alternativt kastades i fängelse, alternativt tvangs göra offentlig avbön. Vem som kommer att ha vilken roll när man ser tillbara på jämställdhetsfrågan kan man säkert diskutera ...

Tolkia
2005-10-18, 13:29
Vem har påstått att det är en tjej? Men i ärlighetens namn hade jag varit mer imponerad om det var så, för han/hon blir bara en argumentativ medelmåtta ibland killar.
Vilket sade absolut mest om den som fällde yttrandet ...

mini
2005-10-18, 13:33
Varför har vi börjat sätta likhetstecken mellan feminism och jämställdhet? Och varför har jag ännu inte satt LBacker på ignore?
Jag påstod aldrig att det var hög kvalitet på mina inlägg. Jag bemöter inlägg på den nivå jag anser vara lämplig, och struntar i att det inte faller LBacker på läppen. Skriver man strunt bemöts det med strunt.

jwzrd
2005-10-18, 13:34
Jo ... och en gemensam nämnare för många av de 1300-talsmänniskor (och för den delen senare) vilka vi idag hyllar för att de hade så rätt är att de av sina samtida, som DÅ ansågs ha så rätt, så rätt, brändes på bål, alternativt kastades i fängelse, alternativt tvangs göra offentlig avbön. Vem som kommer att ha vilken roll när man ser tillbara på jämställdhetsfrågan kan man säkert diskutera ...

Javisst, och vilken slutsats drar du då?
1) alla som brändes på bål alternativt fängslades är dom som hade det vi idag kallar moderna åsikter
2) vissa av alla som brändes på bål alternativt fängslades är dom som hade det vi idag kallar moderna åsikter

Om #2, skulle du vilka uttala dig om andelen?

jwzrd
2005-10-18, 13:36
Varför har vi börjat sätta likhetstecken mellan feminism och jämställdhet? Och varför har jag ännu inte satt LBacker på ignore?
Jag påstod aldrig att det var hög kvalitet på mina inlägg. Jag bemöter inlägg på den nivå jag anser vara lämplig, och struntar i att det inte faller LBacker på läppen. Skriver man strunt bemöts det med strunt.

Det du glömmer då är att det du skriver är offentligt för alla här och leder till att nyinkomna bemöter dig som en struntpratare/praterska istället för vad nu ett positivt alternativ skulle heta.

Vad är du sur över förresten? Att LBacker/någon inte delar din syn och att du får mothugg eller något annat?

hangatyr
2005-10-18, 13:39
Japp, det är jämnställdhet för mig, att slå ner foten och cementera våra könsroller. 1800-talets könsroller var mest rättvisa (jämnställda), sedan har det bara gått utför, då kvinnor i det närmaste blir sysslolösa, då män skall klara deras sysslor lika bra, trots att män är tvungna att behålla sina gamla sysslor precis som innan.


är det omöjligt att tänka sig att män kan göra traditionellt kvinnliga sysslor och vice versa? du vekrar tro att tanken skulle vara att männen ska göra allt medan kvinnor käkar praliner och softar.

tanken är att mans ka kunan göra det man känenr föroch är duktig på, inte göra saker som förväntas av en på grund av de könsroller som för tillfället (eller under 1800talet) regerar.

Zpliff
2005-10-18, 13:41
Problemet med folk som ser skillnader mellan könen och anser att mannen ska fortsätta diktera normer oftast baserar det på fiktiva biologiska grunder. Könen är kompletterande i biologisk reproduktiv mening. Könsroller och vem som är bäst på ditten eller datten är i praktiken bara sociala mönster som vuxit fram under århundraden. En man är fullt kapabel att vara en sjuksköterska på ett lika fullgott sätt som en kvinna och kvinnor är fullt kapabla att klara av "manliga" jobb utan större problem. Män är i regel starkare än kvinnor, generellt sett, det behöver inte betyda att alla män är starkare än alla kvinnor, allting är inte svart eller vitt.

Alla är lika värda oavsett kön, låt folk göra som dem vill, vill pojkar bli sjuksköterskor så låt dem det och vill kvinnor bli byggarbetare låt dem det. Det är lätt att säga vad andra ska och inte ska göra men det är oftast inte så kul när andra ska diktera ens liv och val, eller hur :P

mini
2005-10-18, 13:42
Det du glömmer då är att det du skriver är offentligt för alla här och leder till att nyinkomna bemöter dig som en struntpratare/praterska istället för vad nu ett positivt alternativ skulle heta.

Vad är du sur över förresten? Att LBacker/någon inte delar din syn och att du får mothugg eller något annat?

Å nej vad tråkigt. Jag blir nu rädd att mitt Internetalias inte ska verka seriös. Eller inte.

Jag är inte sur. Jag tycker bara att LBacker kör med samma sega stil som jag inte finner särskilt rolig att diskutera med. Jag ser inte vad i "mothugget" jag ska bemöta. Att han inte tar något jag skriver seriöst? Nähä? Eller att han tycker att feminismen är en modefluga? Jaha?

jwzrd
2005-10-18, 13:42
är det omöjligt att tänka sig att män kan göra traditionellt kvinnliga sysslor och vice versa? du vekrar tro att tanken skulle vara att männen ska göra allt medan kvinnor käkar praliner och softar.

tanken är att mans ka kunan göra det man känenr föroch är duktig på, inte göra saker som förväntas av en på grund av de könsroller som för tillfället (eller under 1800talet) regerar.

Intressant analys där. Tror du i ärlighetens namn "mannen" inte hela tiden gör och har gjort precis det han känt för? Problemet är väl snarare att kvinnor gör det dom är övertygade om att dom måste göra och att män inte vill ha kvinnan i "verkstaden" typ?

hangatyr
2005-10-18, 13:43
Intressant analys där. Tror du i ärlighetens namn "mannen" inte hela tiden gör och har gjort precis det han känt för? Problemet är väl snarare att kvinnor gör det dom är övertygade om att dom måste göra och att män inte vill ha kvinnan i "verkstaden" typ?

det var väl precis det jag skrev?

LBacker
2005-10-18, 14:11
Vilket sade absolut mest om den som fällde yttrandet ...

Vad EXAKT säger det om den som fällde yttrandet?

Jag antar att du vill idiotklassa de som anser att kvinnor argumenterar sämre generellt, och därför bör uppmuntras när de visar prov på motsatsen? Eftersom detta skulle innebära fördomar av ondo. Likt de som tycker att Chidde är stark i förhållande till sin kroppsvikt.

Isåfall:

Om jag ska applicera din tanketeknik (vilken du gissningsvis kommer att applicera för att besvara frågan) så skulle ditt fällande av "Vilket sade absolut mest om den som..." leda mig till slutsatser ÄVEN om dig. Resonemanget skulle tyda på att du faktiskt vill sätta dig i finrummet för de med tolkningsföreträde och intelligens i det stora hela, samtidigt som övriga snällt får ta på sig dumstruten. Mycket tack vare att du "genomskådat" och lyckats sätta dig "över" deras sinnen.

Säger då ditt uttalande mest om dig, eller mer om den inledningsvis ställde det, eller kanske rent av om MIG som svarar på inlägget? Iik!

Om inte:

Förklara varför yttrandet är så talande kring den som fällde det?

Det blir lätt konstigt när man på hög argumentatorisk nivå börjar använda sig av "den som nämnde det, han klämde det?"-taktiker. Eftersom det aldrig går att friskriva de egna motiven med hög trovärdighet. Eller att, för den delen, racka ner på övrigas fördomar genom att själv visa prov på innehavet av desamma.

LBacker
2005-10-18, 14:29
Jo ... och en gemensam nämnare för många av de 1300-talsmänniskor (och för den delen senare) vilka vi idag hyllar för att de hade så rätt är att de av sina samtida, som DÅ ansågs ha så rätt, så rätt, brändes på bål, alternativt kastades i fängelse, alternativt tvangs göra offentlig avbön. Vem som kommer att ha vilken roll när man ser tillbara på jämställdhetsfrågan kan man säkert diskutera ...

Är du av den åsikten att man genom tiderna har haft MER eller MINDRE rätt?

I min mening är poängen snarare att problematiken och frågeställningarna omvärderas, vilket leder till nya felaktiga såväl som rättvisande svar (på nya giltiga samt ogiltiga frågor). Och även om historien förändras i en viss riktning, så innebär inte detta att ett rimligt logiskt argument tappar sitt värde. Resonemangshysteri har funnits genom alla tider, och tydligen än idag, det är en skam när den används felaktigt dock. (Det finns säkert ett syfte även för denna)

För att kontrastera billigheten i Häxbränningsargument: Det vore ett rimligt antagande att de rationella varelser som motarbetade häxbål på 1600-talet, idag motsvaras av de som försöker att förhindra häxjakten på män.

hangatyr
2005-10-18, 14:33
För att kontrastera billigheten i Häxbränningsargument: Det vore ett rimligt antagande att de rationella varelser som motarbetade häxbål på 1600-talet, idag motsvaras av de som försöker att förhindra häxjakten på män.

ja det hade varit ett bra argument OM det hade varit så att det pågick en häxjakt emot män idag. men det GÖR det inte. dert är fortfarande kvinnor som blir mördade på grund av sitt kön i indien, fortfarande kvinnor som förnedras med aburda klädselregler i delar av mellanöstern, fortfarande kvinnor som har ofattbart svårt att få chefspositioner i svenska företag etc, etc, etc.

LBacker
2005-10-18, 14:38
ja det hade varit ett bra argument OM det hade varit så att det pågick en häxjakt emot män idag. men det GÖR det inte. dert är fortfarande kvinnor som blir mördade på grund av sitt kön i indien, fortfarande kvinnor som förnedras med aburda klädselregler i delar av mellanöstern, fortfarande kvinnor som har ofattbart svårt att få chefspositioner i svenska företag etc, etc, etc.

För att fortsätta pseudoargumentet: Jo... och DÅ var det FORTFARANDE barn som blev bortrövade till blåkulla.

prime^
2005-10-18, 14:45
bara jag som tycker ni inte håller er till trådens fråga?

vad jag förstod d som så fråga hon inte efter jämnställdighet och dagens kvinno-samhälle..

LBacker
2005-10-18, 14:49
Liknelserna är väl uppenbara? ;)

KLARTEXT:

Det är inte OK att ragga på häxorna på gymmet, däremot går det utmärkt om man är från 1800-talet eller bänkar dubbla kroppsvikten, och samtidigt inte är smygmedlem i F!. :)

LBacker
2005-10-18, 14:58
Och varför har jag ännu inte satt LBacker på ignore?


Du behöver bara be mig att inte besvara dina inlägg.

Kwon
2005-10-18, 15:21
Kan du ragga i snabbköpet kan du ragga på gymet.

Det e inte så att din träning blir lidande! :laugh:

Kör hårt MissG!

morte
2005-10-18, 16:29
är det omöjligt att tänka sig att män kan göra traditionellt kvinnliga sysslor och vice versa? du vekrar tro att tanken skulle vara att männen ska göra allt medan kvinnor käkar praliner och softar.

tanken är att mans ka kunan göra det man känenr föroch är duktig på, inte göra saker som förväntas av en på grund av de könsroller som för tillfället (eller under 1800talet) regerar.

Jag vill ta tillbaka och påpeka att det var bäst på 1700-talet. 1800-talet var ju som bekant industrialiseringens tid, och då fick kvinnor arbete i fabriker och gruva, och det var just då män började dubbelarbeta. Dubbelarbete, större delen av hemarbetet, och hela huvudansvaret för försörjningen, precis som i vårt tidevarv alltså.

Tanken är inte "att mans ka kunan göra det man känenr föroch är duktig på" utan istället göra alla män till fullfjädrade fjollor, en ohelig konspiration, skapad av en ohelig allians, bestående av Simone DeBevouir och Jean-Pierre Barda-typer.

skaparn
2005-10-18, 17:29
Jag skulle vilja ragga upp LBacker på gymmet, vilket kön han än är av.
Skrattade mig själv harmynt när jag bläddrade genom de senaste fem sidorma, utan att ha den blekaste om denna är ironisk eller inte, trodde jag hade en bra känsla för ironi... men icke.

Trance
2005-10-18, 17:35
Att säga att feminism är en modefluga är väl lite fel, eftersom den funnits så länge. Jag vet inte heller direkt om det de har haft så jättefel när de kämpade för kvinnlig rösträtt etc. Eller om alla länder har kommit så långt som vi?

Sedan har dock femism blivit(kanske inte längre) blivit mode bland allmänheten och politiker och tyvärr tagit över all jämlikhetsdebatt i Sverige. Dels är inte detta så konstigt eftersom den är den största historiskt sett och den som behövts mest. Men det resulterade också tyvärr i att dessa sektliknande vänsterinspirerade rörelser fick alldeles för mycket makt här i Sverige och säkert på andra ställen också. Hela grejen med alla är systrar och man kritiserar inte en syster är kanske inte helt hundra.

Sedan skulle jag nog vilja säga att det kanske inte är de stora feministiska tänkarnas fel att männen skulle vara metrosexuella ett tag, kanske mer MTV och liknande skulle jag tro.

LBacker
2005-10-18, 18:02
Att säga att feminism är en modefluga är väl lite fel, eftersom den funnits så länge.

Jag känner mig aningens kränkt av missförståndet som verkar kulminera ur ett av mina inlägg.

Det som försökte återges i mitt inlägg var att:

OM

Mini använder använder 1800-tals-pungsparken (ett kamikaseargument)



tillskriver han/hon samtidigt (ironiskt nog) kvinnligt tokmodetyckande till en tidigare (förhoppningsvis) rationell och ordnad debatt. Vilket även kan ses som ett typiskt matriarkalt maktmissbruk.

Om inte, så inte.

LBacker
2005-10-18, 18:05
Jag skulle vilja ragga upp LBacker på gymmet, vilket kön han än är av.
Skrattade mig själv harmynt när jag bläddrade genom de senaste fem sidorma, utan att ha den blekaste om denna är ironisk eller inte, trodde jag hade en bra känsla för ironi... men icke.

Ironin blir kanske övertydlig när du ser mig på gymmet. ;)

Cilia
2005-10-18, 18:06
Jag känner mig aningens kränkt av missförståndet som verkar kulminera ur ett av mina inlägg.

Det som försökte återges i mitt inlägg var att:

OM

Mini använder använder 1800-tals-pungsparken (ett kamikaseargument)



tillskriver han/hon samtidigt (ironiskt nog) kvinnligt tokmodetyckande till en tidigare (förhoppningsvis) rationell och ordnad debatt. Vilket även kan ses som ett typiskt matriarkalt maktmissbruk.

Om inte, så inte.
Äsch strunta i det.
Ingen kan göra bort sig mer än Chidde ändå så oavsett vad du skriver så kommer du ligga i underläge.

Hoppas någon av Chiddes kompisar sparar den här tråden och visar honom hans inlägg när han är äldre och bildat familj och se hur han står fast vid sina åsikter.


Sen ser han själv ganska mörk ut så han kanske försöker bevisa sin egen teori om att mörkhyade har sämre förutsättningar, vem vet?

LBacker
2005-10-18, 18:08
Äsch strunta i det.
Ingen kan göra bort sig mer än Chidde ändå så oavsett vad du skriver så kommer du ligga i underläge.

Hoppas någon av Chiddes kompisar sparar den här tråden och visar honom hans inlägg när han är äldre och bildat familj och se hur han står fast vid sina åsikter.


Sen ser han själv ganska mörk ut så han kanske försöker bevisa sin egen teori om att mörkhyade har sämre förutsättningar, vem vet?

Keep Right!

<--

LBacker
2005-10-18, 18:14
Egentligen borde jag kanske återuppta rasdebatter och en PRAO-plats på rasbiologiska institutet, nu när min argumentation är så vågad och hurtig kring feminismen och de biokemiska skillnaderna mellan könen.

Men jag vågar helt enkelt inte, det är lätt att bli mörkrädd bland de egna obstinatteserna. Så det blir istället dags att vända sig till andlighetens tryggande famn, och helt enkelt älska världen. *Kram på mig*

LBacker
2005-10-18, 18:43
On Topic-ångesten gjorde sig påmind:

Som Man bör du inte ragga överhuvudtaget, eftersom kvinnan normalt sett står för det biologiska urvalet, vilket också gäller på gymmen. Du kan dock köpa henne saker (exempelvis makt, blänkande objekt, droger/drinkar), vilket "overridar" kopplingar i den kvinnliga reptilhjärnan och ställer in henne på det s.k. prostitutions-läget (från det tidigare selektionsläget), vilket alltså är en av de två primära sinnestämningarna hos just honan.

Därför; Om en tjej försöker initiera eller tar kontakt på gymmet, Go ahead och bli en del av hennes raggning. Annars bör det undvikas, om du nu inte lyckas ställa om hennes känsloläge genom en enorm maktuppvisning d.v.s.. Men då måste hon samtidigt förstå innebörden av denna, vilket är ovanligt eftersom du troligen inte kör Adduktor-maskinen.

(Reservationer för en vag sexistisk och patriarkal ton göres.)

Baan
2005-10-18, 18:47
... Adduktor-maskinen....

hur ser denna maskinen ut och vilka fördelar ger den om man raggar? personliga erfarenheter? :D ;)

LBacker
2005-10-18, 18:56
hur ser denna maskinen ut och vilka fördelar ger den om man raggar? personliga erfarenheter? :D ;)

Haha, det var väl någon lirare här på forumet som hade maxat maskinen, och blev förundrad över att tjejerna tittade så på honom efteråt. Du vet nog både hur den ser ut och används Baan! :)

Själv inriktar jag mig främst selektionsraggning. ;)

Cilia
2005-10-18, 19:04
Visste det LBacker är med i gynstolsmaffian *L*

LBacker
2005-10-18, 19:07
Visste det LBacker är med i gynstolsmaffian *L*

Det är mindre skaderisk i låsta rörelsebanor, OK!? DÄRFÖR kör jag den istället för böj.

:)

skaparn
2005-10-18, 19:08
Visste det LBacker är med i gynstolsmaffian *L*

Ett MC-gäng??



http://www.johnsonenginetechnology.com/JETIMAGES/done/chopper.jpg

Allah
2005-10-18, 19:10
på gymmet ska man träna och därmed basta


tråd låst!!

Hnke
2005-10-18, 19:12
på gymmet ska man träna och därmed basta


tråd låst!!
och vem fan är du?

Mögel
2005-10-18, 19:16
på gymmet ska man träna och därmed basta


tråd låst!!

nej den är inte låst än!

Herkulez
2005-10-18, 19:18
och vem fan är du?
haha det var jag som skulle se hur många minuter den fick vara ifall jag härmade allan, blev 2 =/

:D

sorry mods kunde inte låta bli

Big_Vik
2005-10-18, 19:36
på gymmet ska man träna och därmed basta


tråd låst!!

Hur bedriver man hård träning i de extremt varma temperaturer som en bastu medför? :D

Haha, där lurade du lurade mig! :D

Griip
2005-10-18, 19:38
haha det var jag som skulle se hur många minuter den fick vara ifall jag härmade allan, blev 2 =/

:D

sorry mods kunde inte låta bli

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

GymTT
2005-10-18, 19:43
Nja, går inte dit för att ragga, men finns det någon liten söt tös som ligger och kör benpressen så äre klart man kikar :naughty:
Förestenn är det mest mammagymmare på mitt gym *grr27*

Big_Vik
2005-10-18, 19:57
Att kvinnor faktiskt kan är det väl inget snack om? Inte var det männen som genom "tungt" arbete höll våra industrier rullande under andra världskriget, hur skulle de kunna det när de låg och bevakade våra gränser? Den moderna kvinnan har på så sätt världskrigen att tacka för mycket av sin dagliga i jämförelse med förekrigstiden höga ställning och sett till den omvärldsaspekt som någon nämde, förhållandevis stora möjligheter att göra karriär inom de flesta av yrken. vilket kan och bör ha varit en bidragande och pådrivande orsaktill att den allmänna rösträtten exekverades till fullo 1945. När krutröken lagt sig var det många som tyckte att "nejmen, det var ju mycket roligare att jobba än att vara hemmafru" och plötsligt var begreppet hemmafru inte alls lika förekommande, och efter det att mannen räckt ut det lilla hoppets finger fick kvinnorna infallet att också greppa hela handen: "Varför ska nöja vi nöja oss? Nu vill vi ha rätt att rösta också!" Det där sista är förstås en helt egen tolkning.

Vad EXAKT säger det om den som fällde yttrandet?

Jag antar att du vill idiotklassa de som anser att kvinnor argumenterar sämre generellt, och därför bör uppmuntras när de visar prov på motsatsen? Eftersom detta skulle innebära fördomar av ondo. Likt de som tycker att Chidde är stark i förhållande till sin kroppsvikt.

Isåfall:

Om jag ska applicera din tanketeknik (vilken du gissningsvis kommer att applicera för att besvara frågan) så skulle ditt fällande av "Vilket sade absolut mest om den som..." leda mig till slutsatser ÄVEN om dig. Resonemanget skulle tyda på att du faktiskt vill sätta dig i finrummet för de med tolkningsföreträde och intelligens i det stora hela, samtidigt som övriga snällt får ta på sig dumstruten. Mycket tack vare att du "genomskådat" och lyckats sätta dig "över" deras sinnen.

Säger då ditt uttalande mest om dig, eller mer om den inledningsvis ställde det, eller kanske rent av om MIG som svarar på inlägget? Iik!

Om inte:

Förklara varför yttrandet är så talande kring den som fällde det?

Det blir lätt konstigt när man på hög argumentatorisk nivå börjar använda sig av "den som nämnde det, han klämde det?"-taktiker. Eftersom det aldrig går att friskriva de egna motiven med hög trovärdighet. Eller att, för den delen, racka ner på övrigas fördomar genom att själv visa prov på innehavet av desamma.

och det här fattar jag inte ett jota av, men det låter bra som fan :D

Som Man bör du inte ragga överhuvudtaget, eftersom kvinnan normalt sett står för det biologiska urvalet, vilket också gäller på gymmen. Du kan dock köpa henne saker (exempelvis makt, blänkande objekt, droger/drinkar), vilket "overridar" kopplingar i den kvinnliga reptilhjärnan och ställer in henne på det s.k. prostitutions-läget (från det tidigare selektionsläget), vilket alltså är en av de två primära sinnestämningarna hos just honan.

Eller så kan man bara ta den enklaste vägen och uttrycka sig som Clash, eller vem det nu var som sa att, "Alla kvinnor är horor, de kostar bara olika mycket?" *screwy*

Vem är du förresten, är det Bolio som är tillbaka? :hbang:

Baan
2005-10-18, 20:00
Vem är du förresten, är det Bolio som är tillbaka? :hbang:

finns väl fler som använder den hemliga tekniken i att skriva så förvirrande argument så folk inte orkar tjöta mot (den är så hemlig, jämför med ninjutsu i japan..)

Big_Vik
2005-10-18, 20:06
finns väl fler som använder den hemliga tekniken i att skriva så förvirrande argument så folk inte orkar tjöta mot (den är så hemlig, jämför med ninjutsu i japan..)

:D

LBacker: Har du läst sig retorik eller några andra såna krejjer va?

Jax
2005-10-18, 20:15
Klart man får ragga på gymmet, precis som på alla andra vardagliga ställen. Jag koncentrerar mig förvisso på träningen, men kommer en tjej mot all förmodan fram och börjar prata med mig är jag väl inte otrevligare än att jag pratar tillbaka.

Helt okej att ragga ute i löparspåret också, men den tjejen som ska lyckas med det får orka hålla lite tempo för jag tänker inte stanna mitt under träningen. ;)

skaparn
2005-10-18, 20:19
Klart man får ragga på gymmet, precis som på alla andra vardagliga ställen. Jag koncentrerar mig förvisso på träningen, men kommer en tjej mot all förmodan fram och börjar prata med mig är jag väl inte otrevligare än att jag pratar tillbaka.

Helt okej att ragga ute i löparspåret också, men den tjejen som ska lyckas med det får orka hålla lite tempo för jag tänker inte stanna mitt under träningen. ;)

Med rätt tjej så sker raggningen automatiskt ifall du löper förbi som en virvelvind. Du kan eventuellt sakta ner lite och säga nåt kort om hur trevlig just den löpslinga hon valt är (hon valde ju det ultimata = samma som dig, vilket du dock inte behöver nämna...) och sedan titta lite på pulsklockan och utan att låta överlägsen säga "nej, nu ska jag fortsätta mitt träningspass".
Det utstrålar löpar-1337 och du behöver sedan bara ge henne en blick när ni träffas i det civila och hon är din.

Ahh, vad vet jag, har aldrig provat den och det skulle kunna verka töntigare än töntigt.

skaparn
2005-10-18, 20:20
Vem är du förresten, är det Bolio som är tillbaka? :hbang:

LBacker och Bolio kan inte vara samma person, då rämnar hela min världsbild och tro på min förmåga att tolka inlägg.

mysassygirl
2005-10-18, 20:26
Hycklare hela bunten
Har inte varit i gymvärlden så länge och det första jag insåg är att ALLLA spanar in varandra och ALLA vill bli spanade på. Annars hade ni öh inte tränat! Det är så upppenbart!!!!

LBacker
2005-10-18, 20:27
Eller så kan man bara ta den enklaste vägen och uttrycka sig som Clash, eller vem det nu var som sa att, "Alla kvinnor är horor, de kostar bara olika mycket?" *screwy*

Vem är du förresten, är det Bolio som är tillbaka? :hbang:

Haha, ja Clash kan det där med brudarna, den ambivalensromantikern!

Vem jag är? Må hända Bolios nemesis. ;)

Piranha
2005-10-18, 20:36
Hycklare hela bunten
Har inte varit i gymvärlden så länge och det första jag insåg är att ALLLA spanar in varandra och ALLA vill bli spanade på. Annars hade ni öh inte tränat! Det är så upppenbart!!!!


Stopp i skägget här nu de är en jäkla skillnad ifrån att titta till att ragga , folk tittar på gymmet så är de bara , en tränad kropp är snygg att se på oavsett kön , sen såklart så sser man på hur folk tränar etc , snappar upp lär sig nya saker.

Så nästa gång farbror tittar på dig kan de faktiskt vara för du utför dem där utfallen fel eller så ser du han om en vecka bättra på ljumsbråcken.

mini
2005-10-18, 20:36
LBacker och Bolio kan inte vara samma person, då rämnar hela min världsbild och tro på min förmåga att tolka inlägg.
Klart det inte är. LBacker gillar inte Bolio. Bolio gillar inte LBacker. De är förmodligen lika långt ifrån varann som jag och Chidde. Bara genom att ha lite koll på Bolios tankar om metafysik ser man att det är omöjligt.
En polare till mig undrade om LBacker hade sin mormor bredvid sig när han skrev sina inlägg. Jag förklarade att det är en vanlig företeelse inom politiken och den akademiska världen - ordbajseri.

LBacker
2005-10-18, 20:37
:D

LBacker: Har du läst sig retorik eller några andra såna krejjer va?

Nej, däremot (precis som Baan var inne på) så har jag tagit 15p. "hemliga tekniken i att skriva så förvirrande argument så folk inte orkar tjöta mot" vid Urban Ninja lärosätet i dimmans land.

:D

Jense
2005-10-18, 20:38
Klart det inte är. LBacker gillar inte Bolio. Bolio gillar inte LBacker. De är förmodligen lika långt ifrån varann som jag och Chidde. Bara genom att ha lite koll på Bolios tankar om metafysik ser man att det är omöjligt.
En polare till mig undrade om LBacker hade sin mormor bredvid sig när han skrev sina inlägg. Jag förklarade att det är en vanlig företeelse inom politiken och den akademiska världen - ordbajseri.


om man nu är bildad så varför inte visa det när man skriver? eller snarare, hur kan man inte visa det?

Trance
2005-10-18, 20:38
Stopp i skägget här nu de är en jäkla skillnad ifrån att titta till att ragga , folk tittar på gymmet så är de bara , en tränad kropp är snygg att se på oavsett kön , sen såklart så sser man på hur folk tränar etc , snappar upp lär sig nya saker.

Så nästa gång farbror tittar på dig kan de faktiskt vara för du utför dem där utfallen fel eller så ser du han om en vecka bättra på ljumsbråcken.

Ja, det är hyfsad skillnad att titta på en snygg tjej och gå fram och slänga upp ballen och säga: "Jag tar 200 i bänken men ballen tar bara 100, och så fet är du ju inte."

LBacker
2005-10-18, 20:39
Klart det inte är. LBacker gillar inte Bolio. Bolio gillar inte LBacker. De är förmodligen lika långt ifrån varann som jag och Chidde. Bara genom att ha lite koll på Bolios tankar om metafysik ser man att det är omöjligt.
En polare till mig undrade om LBacker hade sin mormor bredvid sig när han skrev sina inlägg. Jag förklarade att det är en vanlig företeelse inom politiken och den akademiska världen - ordbajseri.

Vaddå, Mormor sitter ju här. :)

mini
2005-10-18, 20:40
om man nu är bildad så varför inte visa det när man skriver? eller snarare, hur kan man inte visa det?
För att man kan tala med bönder på bönders vis. Varför krångla till det för att man vill verka beläst?

Piranha
2005-10-18, 20:40
Ja, det är hyfsad skillnad att titta på en snygg tjej och gå fram och slänga upp ballen och säga: "Jag tar 200 i bänken men ballen tar bara 100, och så fet är du ju inte."


Eller så kanske de undrar över den den halva rullen toapapper du släpar efter dig i kalsånglinningen.

Jense
2005-10-18, 20:41
För att man kan tala med bönder på bönders vis. Varför krångla till det för att man vill verka beläst?


vet inte, jag har inte gått i skolan. sluta fråga mig dumma frågor,, aaah


men ska man ta en bondes åsikt på fullt allvar eller med en nypa salt? för trotsallt, en bonde vet sin gård, inget annat.

mini
2005-10-18, 20:42
vet inte, jag har inte gått i skolan. sluta fråga mig dumma frågor,, aaah


men ska man ta en bondes åsikt på fullt allvar eller med en nypa salt? för trotsallt, en bonde vet sin gård, inget annat.
En bonde får tycka vad han vill, men ju fler universitetspoäng man har, desto mer får man håna hans åsikt.

Trance
2005-10-18, 20:43
Eller så kanske de undrar över den den halva rullen toapapper du släpar efter dig i kalsånglinningen.

All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet. :)

Big_Vik
2005-10-18, 20:43
För att man kan tala med bönder på bönders vis. Varför krångla till det för att man vill verka beläst?

Hur ska en bonde kunna tala med en lärd man på dennes språk då? :D För att man är det och vill kunna diskutera med likasinnade? Är det inte någon skillnad på orbajsare och lärd?

Jense
2005-10-18, 20:44
En bonde får tycka vad han vill, men ju fler universitetspoäng man har, desto mer får man håna hans åsikt.


jo men hur högt står ett tyckande av en som inte har några egentliga fakta?

som jag t.ex, jag kan tycka att påvel ramel suger, men eftersom jag inte hört eller studerat hans texten är min åsikt liten värd.

mini
2005-10-18, 20:46
Hur ska en bonde kunna tala med en lärd man på dennes språk då? :D För att man är det och vill kunna diskutera med likasinnade? Är ju lite skillnad på orbajsare och lärd.
Vill man så gärna briljera med sitt språk finns det en hög av prettoforum för det också.
www.cognito.se är ett

skaparn
2005-10-18, 20:47
För att man kan tala med bönder på bönders vis. Varför krångla till det för att man vill verka beläst?

Du tolkar inte som att vi är de lärde och tilltalas därför på latin...??

Förövrigt så haltar jämförelsen mellan LBacker vs Bolio och mini vs Chidde. Det senare var ju inte direkt någon retorikernas drabbning. Han gjorde ju nästan jobbet åt dig genom sina inlägg, dessutom fyllda med é och o osv. Du förtjänar bättre motstånd.

Att däremot sitta i ringhörnan då bolio och LBacker gör upp skulle vara riktigt intressant. Själv diskvalificerades jag från all diskussion med bolio då jag var för bitter, eller vad det nu var, men han är ju inte här att försvara sig så vi lämnar det därhän.

Hur vet du förresten att de två inte går ihop? Har jag missat något?

Trance
2005-10-18, 20:48
jo men hur högt står ett tyckande av en som inte har några egentliga fakta?

som jag t.ex, jag kan tycka att påvel ramel suger, men eftersom jag inte hört eller studerat hans texten är min åsikt liten värd.

Att prata akademiskt är ju inte en garanti för att man kan saker.

"Påvel ramels texter är banala och för tankarna till barnvisor, jag skulle kunna exemplifiera med en hermeneutisk studie på hans texter men det känns onödigt eftersom alla vet vad jag pratar om."

Min åsikt är ju också rätt kass eftersom jag heller knappt har hört honom eller studerat texten, men jag försökte dölja det i skitsnack. Tyvärr så lyckas jag inte så bra, men en som Tolkia som har lite bättre kunskap om det svenska språket skulle nog kunna skriva ett a4 utan att egentligen säga något konkret.(Nej, det gör hon inte i vanliga fall)

mini
2005-10-18, 20:50
jo men hur högt står ett tyckande av en som inte har några egentliga fakta?

som jag t.ex, jag kan tycka att påvel ramel suger, men eftersom jag inte hört eller studerat hans texten är min åsikt liten värd.
Värd i vilket sammanhang då? Din åsikt är värd lika mycket som någon annans. Däremot kan du eventuellt argumenteras bort ganska enkelt. Kanske inte just när det gäller så subjektiva saker som musik där du inte kan tala om fakta, men principiellt. (En åsikt är ju alltid subjektiv, men inte alltid väl underbyggd.)

Edit: ska man verka påläst gällande herr Ramel bör man dock veta att han heter Povel.

Jense
2005-10-18, 20:52
Värd i vilket sammanhang då? Din åsikt är värd lika mycket som någon annans. Däremot kan du eventuellt argumenteras bort ganska enkelt. Kanske inte just när det gäller så subjektiva saker som musik där du inte kan tala om fakta, men principiellt. (En åsikt är ju alltid subjektiv, men inte alltid väl underbyggd.)


men att säga "påvel suger skit, fast jag har aldrig lyssnat på honom" håller inte som åsikt öht, det enda man säger med den meningen är att man inte gillar påvels namn, men det går inte att aplicera på hans musik.

för att gälla som åsikt bör där va en grund till åsikten, annars är det bara skitsnack. och skitsnack sätter man dövörat till. ungifär som jag gör när du pratar om FI :)

Big_Vik
2005-10-18, 20:54
Vill man så gärna briljera med sitt språk finns det en hög av prettoforum för det också.
www.cognito.se är ett

Ook. Men är det orimligt att påstå att det finns en skillnad mellan ordbajseri och sinnrikhet, sinnesrikedom eller vad faan vi nu ska kalla det?


Jag är av den åsikten att Bolio är hjärnan bakom allt. Han sitter framför datorn på-rökandes och har självmant klyvt sitt sinne mellan den ordinäre Bolio och hans dödsfiende LBacker för att spela någon typ av sjukt spel. :D

mini
2005-10-18, 20:57
men att säga "påvel suger skit, fast jag har aldrig lyssnat på honom" håller inte som åsikt öht, det enda man säger med den meningen är att man inte gillar påvels namn, men det går inte att aplicera på hans musik.

för att gälla som åsikt bör där va en grund till åsikten, annars är det bara skitsnack. och skitsnack sätter man dövörat till. ungifär som jag gör när du pratar om FI :)
Då är det ju ingen åsikt. Man kan inte tycka något man inte vet något om. Då blir det som du säger skitsnack och inte en åsikt.

Kwon
2005-10-18, 20:59
Stackars MissG som får filtrera och leta i den här tråden.

Hon ville ju bara veta om det var ok att ragga på gymet och om andra gör det! :laugh:

Kul att se utvecklingen på tråden, Påvel Ramel etc osv

Jense
2005-10-18, 21:00
Då är det ju ingen åsikt. Man kan inte tycka något man inte vet något om. Då blir det som du säger skitsnack och inte en åsikt.


nä precis. jag sa ju det precis... DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHhhhhhhh



:D

kwon är söt, vill du dejta honom?

Kwon
2005-10-18, 21:01
Hoho, dra inte in mig i det här nu Jense :laugh:

Tror inte mini gillar mig då hon tydligen ska ha en annan läggning! :D

mini
2005-10-18, 21:02
nä precis. jag sa ju det precis... DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHhhhhhhh



:D

kwon är söt, vill du dejta honom?

Jag tror att Kwon skulle ha svårt att stimulera mig. Mentalt, that is. Men jag skulle kanske kunna tänka mig att klappa honom lite på rumpan när han svettas på stairmastern.

mini
2005-10-18, 21:03
Hoho, dra inte in mig i det här nu Jense :laugh:

Tror inte mini gillar mig då hon tydligen ska ha en annan läggning! :D
Det där är varken bekräftat eller dementerat.

Kwon
2005-10-18, 21:03
Jag tror att Kwon skulle ha svårt att stimulera mig. Mentalt, that is. Men jag skulle kanske kunna tänka mig att klappa honom lite på rumpan när han svettas på stairmastern.

LEWL!

Vem stimulerar dig mest på Kolozzeum då? (mentalt)

mini
2005-10-18, 21:05
LEWL!

Vem stimulerar dig mest på Kolozzeum då? (mentalt)
Å, det finns ju så många stora tänkare, jag kan inte välja bara en förstår du väl!

Kwon
2005-10-18, 21:07
Å, det finns ju så många stora tänkare, jag kan inte välja bara en förstår du väl!

Så du menar alltså med tidigare kommentar att jag ej skulle vara tillräckligt stor tänkare för att stimulera dig? :laugh:

Du har nog rätt, jag är inte intresserad av att stimulera någon mentalt. :D

Varför förkasta andra stimuli dock?

mini
2005-10-18, 21:10
Så du menar alltså med tidigare kommentar att jag ej skulle vara tillräckligt stor tänkare för att stimulera dig? :laugh:

Du har nog rätt, jag är inte intresserad av att stimulera någon mentalt. :D

Varför förkasta andra stimuli dock?
Har någon gjort det?
Och som du påpekat, vi är låååångt ifrån ämnet, och jag blev just lite rädd för Jörgen, så jag ska sluta chatta i tråden nu.

LBacker
2005-10-18, 21:11
Stackars MissG som får filtrera och leta i den här tråden.

Hon ville ju bara veta om det var ok att ragga på gymet och om andra gör det! :laugh:

Kul att se utvecklingen på tråden, Påvel Ramel etc osv

Vaf*n? Va det en tjej som ställde frågan?

Då ska jag korta ner mitt svar något till: JA.

(Därmed vill jag inte ha sagt att brudens enda vettiga uppgift på ett gym finns i rollen som partnersuktande kylarprydnad.)

Kwon
2005-10-18, 21:14
Vaf*n? Va det en tjej som ställde frågan?

Då ska jag korta ner mitt svar något till: JA.

(Därmed vill jag inte ha sagt att brudens enda vettiga uppgift på ett gym finns i rollen som partnersuktande kylarprydnad.)

Ja, hon undrade i början om det var ok att när man råkar lägga ögonen på något fint och man bara inte kan låta bli att tänka trevliga tankar, ska man hålla det för sig själv?

Eller ska man, puta lite extra på stjärten?

Självklart!

Big_Vik
2005-10-18, 21:14
Stackars MissG som får filtrera och leta i den här tråden.

Hon ville ju bara veta om det var ok att ragga på gymet och om andra gör det! :laugh:

Kul att se utvecklingen på tråden, Påvel Ramel etc osv

Ja hennes förfärliga skrik av fasa lär ju utklassa Jonas Karlssons cepeskadade gestaltning i den här filmen, vad var det den hette nu igen, livet är en schlaget? AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH :D

Nu väntar vi bara på en fet kommentar från BIG Pimpin' Kwon :smokin: (Trodde aldrig att det var du på din förra avatar :hbang: )

Kwon
2005-10-18, 21:18
Ja hennes förfärliga skrik av fasa lär ju utklassa Jonas Karlssons cepeskadade gestaltning i den här filmen, vad var det den hette nu igen, livet är en schlaget? AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH :D

Nu väntar vi bara på en fet kommentar från BIG Pimpin' Kwon :smokin: (Trodde aldrig att det var du på din förra avatar :hbang: )

Det va ju jag :(