handdator

Visa fullständig version : Hård bänktröja?


Mart|n
2005-10-16, 19:41
http://media.putfile.com/BenchPress25

1015 pounds = 460,81 kg

Skulle inte vilja ta hans plats. Nån som vet hur det gick för honom?

slobban
2005-10-16, 19:45
Så kan det gå...

rememberence
2005-10-16, 19:47
Så kan det gå...
instämmer

mystic[-_-]
2005-10-16, 19:49
Många som snackar om att det blev något fel på tröjan och han kom ned helt fel så handleden gick av och han tappade vikten.

De där dubbla tröjorna måste vara riktigt farliga om man tänker på hur mycket mer de kan lasta på. Det är ju tröjan som håller ihop allt och ger den vika så är det ju kört.

Peter-N1
2005-10-16, 19:50
He is not in a bench pressing mood right now..... :laugh:

rememberence
2005-10-16, 19:50
vad är en bänktröja gjord av?

nordland
2005-10-16, 19:58
']Många som snackar om att det blev något fel på tröjan och han kom ned helt fel så handleden gick av och han tappade vikten.

De där dubbla tröjorna måste vara riktigt farliga om man tänker på hur mycket mer de kan lasta på. Det är ju tröjan som håller ihop allt och ger den vika så är det ju kört.

Dubbel!!! Det där var minst en trippel-denim tröja...
Förstår inte riktigt hur Gene tänkte. Han har ännu inte klarat 300kg Raw, ändå försöker han sig på vikter ingen har varit i närheten av tidigare..
Snacka om att ha förtroende för tröjan..

sunkan
2005-10-16, 19:59
vad är en bänktröja gjord av?

dom där är av nått jeansetyg har jag för mig

puppas
2005-10-16, 20:00
aj...aj...aj....aj...aj...aj...aj....aj...


Såg skönt ut när bröstet bara vek sig... *screwy*

mystic[-_-]
2005-10-16, 20:01
Dubbel!!! Det där var minst en trippel-denim tröja...
Förstår inte riktigt hur Gene tänkte. Han har ännu inte klarat 300kg Raw, ändå försöker han sig på vikter ingen har varit i närheten av tidigare..
Snacka om att ha förtroende för tröjan..

Fyfan :S Inte konstigt att hela han gick av. Idioti

sunkan
2005-10-16, 20:04
Dubbel!!! Det där var minst en trippel-denim tröja...
Förstår inte riktigt hur Gene tänkte. Han har ännu inte klarat 300kg Raw, ändå försöker han sig på vikter ingen har varit i närheten av tidigare..
Snacka om att ha förtroende för tröjan..

komentatorn säger ju på slutet att gene har rekordet på 1000...sen klipps de. Han har ju alltså klarat nånting på 1000pounds iaf ;)

tp_88
2005-10-16, 21:17
Han har ju alltså klarat nånting på 1000pounds iaf ;)
Ja, 1005.

Jense
2005-10-16, 21:19
Ja, 1005.


bekräftat.

gene är stark, inte tillräckligt laddad dock :D

vxcv
2005-10-16, 21:27
han va viktkåt... *screwy*

Something
2005-10-16, 21:41
EDIT: IGNORE ME

trym
2005-10-16, 21:51
yeyy tränat på samma gym som den där killen....
så nu kära kolomedlemmar när ni vet de, get donw on your knees när jag går för bi... *flex*

Rock'nRoll
2005-10-16, 22:07
Skada han sig mycket eller bara lite?

Dissector
2005-10-16, 22:16
äh, vekling

BigForre
2005-10-17, 00:03
Är det bara jag som överhuvudtaget inte förstår mig på användandet av presströja?

A.Pahkamaa
2005-10-17, 00:22
Är det bara jag som överhuvudtaget inte förstår mig på användandet av presströja?

Har för mig att den infördes i skadeförebyggande syfte. Och se vad utvecklingen av tröjan och materialet fört med sig, lyftarna hanterar enorma vikter och risken att skada sig är på väg upp igen.

Liten Men Fet
2005-10-17, 06:28
Är det bara jag som överhuvudtaget inte förstår mig på användandet av presströja?

Jag håller med dig, det känns som om man säger att man ska ut och springa en mil på under 30 minuter sen går man och sätter sig på cykeln..

Block och talja i marklyftet typ.

Nitrometan
2005-10-17, 08:25
vad är en bänktröja gjord av?
Just den där är gjord av två lager polyester. Men titta på hur han har den. Som en BH. Sen har en en helt galen krage på tröjan med 4 eller 6 lager till och som han har dragit ner tröjan så ligger det mesta av belastningen på kragen. Men denna gången gick det åt pipan.

strong-man
2005-10-17, 08:38
Jag håller med dig, det känns som om man säger att man ska ut och springa en mil på under 30 minuter sen går man och sätter sig på cykeln..

Block och talja i marklyftet typ.

Håller med helt o hålet förbjud disco tröja en bänkpress skall ut föras som Magnus Samuelsson gör i sin senaste dvd 2x270kg utan tröja utan bälte och det var inget sånt där jävla 5cm lyft heller det är respekt :hbang: :hbang:

z_bumbi
2005-10-17, 08:58
Håller med helt o hålet förbjud disco tröja

Japp och bort med böj- och markdräkter från strongman på en gång.

Nitrometan
2005-10-17, 09:42
Japp och bort med böj- och markdräkter från strongman på en gång.
Präxis. Platådojjorna och dragremmarna kan de också kasta. Och ta bort den där löjliga regeln att de får vila stång/sten/whatever mot bältet när de ska lyfta dem från mark till raka armar.

the_PL_man
2005-10-17, 10:02
Vi väntar fortfarande på Magnus Samuelssons deltagande i SL.
Det finns lyftare som erbjudit sig att stå för hans licenskostnad, speciellt efter alla hans uttalande om styrkelyftare.....

Men hittills så har intresset från Magnus sida vart noll.....

/the_PL_man

mystic[-_-]
2005-10-17, 10:03
Vi väntar fortfarande på Magnus Samuelssons deltagande i SL.
Det finns lyftare som erbjudit sig att stå för hans licenskostnad, speciellt efter alla hans uttalande om styrkelyftare.....

Men hittills så har intresset från Magnus sida vart noll.....

/the_PL_man

troligtvis blir det väldigt lång väntan :D

Mart|n
2005-10-17, 10:10
Vi väntar fortfarande på Magnus Samuelssons deltagande i SL.
Det finns lyftare som erbjudit sig att stå för hans licenskostnad, speciellt efter alla hans uttalande om styrkelyftare.....

Men hittills så har intresset från Magnus sida vart noll.....

/the_PL_man

Vad har han sagt om styrkelyftare?


Blev nyfiken :)

strong-man
2005-10-17, 10:18
Vad har han sagt om styrkelyftare?


Blev nyfiken :)


Ja me *rolleyes*

the_PL_man
2005-10-17, 10:25
Vad har han sagt om styrkelyftare?


Blev nyfiken :)
Det var ett reportage i Aftonbladet för ett antal år sedan.
Han påstod att vunnit SM i bänkpress osv + lite annat. Sedan blev det diskussion på nätet.....
Men några av ÖKKarna kan nog fylla i lite mer.....

/the_PL_man

BigForre
2005-10-17, 10:29
Jag håller med dig, det känns som om man säger att man ska ut och springa en mil på under 30 minuter sen går man och sätter sig på cykeln..

Block och talja i marklyftet typ.

Precis min uppfattning...kul att det var lite folk som tyckte likadant...

hulken
2005-10-17, 13:14
Jag håller med dig, det känns som om man säger att man ska ut och springa en mil på under 30 minuter sen går man och sätter sig på cykeln..

Block och talja i marklyftet typ.


Ja men det var ju en lysande jämförelse :thumbup:

hulken
2005-10-17, 13:25
Håller med helt o hålet förbjud disco tröja en bänkpress skall ut föras som Magnus Samuelsson gör i sin senaste dvd 2x270kg utan tröja utan bälte och det var inget sånt där jävla 5cm lyft heller det är respekt :hbang: :hbang:

Ja Magnus är Bäst på bänkpress, respekt :hbang: för han tävlar ju aldrig i det heller och gör ändå vikter långt över vad en del i bänkeliten gör, också har han ju så lång pressväg :bow: han är ju helt otrolig *rolleyes*

strong-man
2005-10-17, 13:39
Ja Magnus är Bäst på bänkpress, respekt :hbang: för han tävlar ju aldrig i det heller och gör ändå vikter långt över vad en del i bänkeliten gör, också har han ju så lång pressväg :bow: han är ju helt otrolig *rolleyes*

Nä Mangus tävlar inte i bänkpress för han tävlar inom strongman och har nog fullt upp med det sen vill han nog inte tävla mot massa disco pressare som måste ha någon jävla tröja för att kunna lyfta *grr27*

Lillgrabben
2005-10-17, 13:41
Nä Mangus tävlar inte i bänkpress för han tävlar inom strongman och har nog fullt upp med det sen vill han nog inte tävla mot massa disco pressare som måste ha någon jävla tröja för att kunna lyfta *grr27*


Puss på dig, Strongman.


Du blir så sött arg då du inte fattar ironi, trots en jävla massa smileys.

Nitrometan
2005-10-17, 13:43
Nä Mangus tävlar inte i bänkpress för han tävlar inom strongman och har nog fullt upp med det sen vill han nog inte tävla mot massa disco pressare som måste ha någon jävla tröja för att kunna lyfta *grr27*
Tja, han har flera gånger sagt att han har vunnit SM i bänkpress. Nån gång sa han att det var junior-SM. Men han finns inte i några resultatlistor.

Det händer att han skryter om sina resultat i SL-grenarna. Men han har aldrig varit med på en tävling.

Han brukar säga att SL-utrustningen är löjlig. Men på strongmantävlingar använder han gärna dräkt i marklyftet och dräkt och lindor i böjen.

petersson
2005-10-17, 13:48
Min idol är bättre än din, min pappa är starkare än din. Samt att min farfar var snickare.

Nitrometan
2005-10-17, 13:49
Min idol är bättre än din, min pappa är starkare än din. Samt att min farfar var snickare.
Ojdå. :bow:
Tufft. *yourock*

tp_88
2005-10-17, 16:00
Kenta har väl som bäst gjort 250, utan stopp, RAW!? Visst, han är specialtränad för bänkpress med tröja men han tillhör trots allt den ABSOLUTA bänk-toppen inom IPF. Att Magnus då skulle göra en 2a på 270 förefaller väl lite lustigt...

fintelligens
2005-10-17, 17:33
Kenta har väl som bäst gjort 250, utan stopp, RAW!? Visst, han är specialtränad för bänkpress med tröja men han tillhör trots allt den ABSOLUTA bänk-toppen inom IPF. Att Magnus då skulle göra en 2a på 270 förefaller väl lite lustigt...


Avundsjuka..

Jense
2005-10-17, 17:46
Kenta har väl som bäst gjort 250, utan stopp, RAW!? Visst, han är specialtränad för bänkpress med tröja men han tillhör trots allt den ABSOLUTA bänk-toppen inom IPF. Att Magnus då skulle göra en 2a på 270 förefaller väl lite lustigt...


jo men magnus lyfter för att få upp vikten hur han än gör, rövlyft, studs osv. kenta sänker kontrollerat tills top och explderar upp utan rövlyft, viss skillnad där

tp_88
2005-10-17, 18:10
jo men magnus lyfter för att få upp vikten hur han än gör, rövlyft, studs osv. kenta sänker kontrollerat tills top och explderar upp utan rövlyft, viss skillnad där
Då är det knappt bänkpress länge, imo.

strong-man
2005-10-17, 18:54
Kenta har väl som bäst gjort 250, utan stopp, RAW!? Visst, han är specialtränad för bänkpress med tröja men han tillhör trots allt den ABSOLUTA bänk-toppen inom IPF. Att Magnus då skulle göra en 2a på 270 förefaller väl lite lustigt...

Har du sett filmen??

hulken
2005-10-17, 19:12
Har du sett filmen??

Skulle nog vilja se och känna på dom där vikterna han använder i filmen, sen så den dagen Starke Magnus ställer upp och gör ett resultat i en bänkpress eller SL tävling och sedan gör ett godkänt dopingstest efter, då kan du börja svammla om hur stark han egentligen är.

tp_88
2005-10-17, 19:28
Har du sett filmen??
Nej, har däremot sett hans förra film. Du vet den där han helt plötsligt har satt 10kg vikter där det scenen innan var 20kg, alltså inte ytterst utan mitt i. ( det ser åtminstona ut så. ) Där gör han en tung, väldigt cheatad 1a på vad han påstår vara 260kg. Sedan zoomar de in hans ansikte och han "gör" 1rep till....

Jag finner det osannlikt eftersom han inte sadlar om till SL/BP. Han har ju inte en chans i strongman längre, om detta stämmer är han ju världselit direkt utan specialträning...

Mart|n
2005-10-17, 19:42
Har iaf för mig att M Samuelsson har varit på X-act gym och reppat på 200 kg eller mer under överseende av Arne P. Men det kan vara något jag har drömt, kanske låta Arne svara.

Ps. Har inte testat ölen än Arne :)

Arne Persson
2005-10-17, 19:45
Har iaf för mig att M Samuelsson har varit på X-act gym och reppat på 200 kg eller mer under överseende av Arne P. Men det kan vara något jag har drömt, kanske låta Arne svara.

Ps. Har inte testat ölen än Arne :)


Nix, jag var just den helgen i Stenungsund och höll kurs. Daniel Rubin mfl från gymet var där. Va??? Inte avnjutit Diekirchölen än? :)

Mart|n
2005-10-17, 19:47
Nix, jag var just den helgen i Stenungsund och höll kurs. Daniel Rubin mfl från gymet var där. Va??? Inte avnjutit Diekirchölen än? :)


Ahh okej. Den ligger på kylning just nu :D

Jense
2005-10-17, 20:14
va?! öl?! var?! :D

polaren
2006-03-04, 01:11
*Bump*

Hur gick det med mannen som tråden ursprungligen handlade om, innan den övergick till en diskussion om Magnus? :)

EDIT: Har bara sett 10sek in i filmen, kommer bara se den om jag får höra att han klarade sig :D

grisbil3n
2006-03-04, 02:17
Hans "spleen" pajade säger ju snubben, är inte hundra på vilket organ det är så det kanske bara är snack.

grisbil3n
2006-03-04, 02:20
Mjälten är det, låter inte helt otroligt. Det kan man dö av har jag hört.

Dissector
2006-03-04, 02:43
et inte jag vill inte bänka med tröja iaf. Eller vad denna tråden nu handlar om. JAg är så rädd för moderatorerna och deras varningar. Men de kan väl inte varna en person för att den är extra korkad en kväll? Nä jag bänkar utan tröja

Bolio
2006-03-04, 02:47
:D Fifan.