handdator

Visa fullständig version : Lagom träningspass?


Nachen
2005-10-16, 18:42
Först och främst så är detta mitt första inlägg här men det skall nog gå bra.

Jag hade tänkt börja styrketräna lite såhär lagom så man kommer i form. Mitt mål är att få långa, starka, seniga och mycket slittåliga muskler. Jag är även ute efter en relativt bra kondition.

Grupperna jag vill träna upp är vaderna, benmusklerna, låren, midjan, magmusklerna och bröstet, skuldrorna/ryggen. Ja, i princip allt förutom armarna. För armarna kör jag bara lite enkelt med hantlar då och då för formens skull.

Jag är nybörjare, lite lönnfet på magen och rätt lång (närmare 1.90) samt väger 75 kg. Jag föredrar också övningar som inte innefattar att man måste gå på gym. Till mitt förfogande har jag 2 hantlar med 2 kg :P, en "övninsstation" som jag fick av min släkting - Ab Swing som den heter och finns på www.tvshop.se. Sen förstås vardagliga prylar såsom bord/bänkar också förstås.

Jag behöver tips på ett bra pass man kan köra som innefattar det mesta av muskelturerna som jag vill träna upp, gärna också fakta hur många gånger i veckan/dagen man skall träna samt hur länge per pass. Hur länge ett set är på varje övning och sådant. Vad man skall äta - vadsomhelst.

Tack alla på förhand *flex* !

Catstyle
2005-10-16, 19:07
Jag kan absolut inte förstå varför du vill träna hela kroppen men inte armarna? *screwy*

Nachen
2005-10-16, 20:03
Njae, men skall man ge det i en prioriteringsordning så blir det såhär:

1. Magen
2. Benen
3. Ryggen
4. Armarna

Vill lägga ner mer tid på dom andra, men armar går det med. Snälla någon hjälp mig ;). Att hyra en personlig tränare för detta känns lite löjligt, för jag håller mig motiverad när jag tränar.

Catstyle
2005-10-16, 20:05
Börja med att kolla igenom http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31071

thomast
2005-10-16, 20:09
Jag är nybörjare, lite lönnfet på magen och rätt lång (närmare 1.90) samt väger 75 kg.

Lönnfet? 75kg på 1.90? Jag vill se bilder eller att King Grub besöker dig för att dokumentera fetman.
:MrT:

Nachen
2005-10-16, 20:28
Lönnfet, ja, på magen.

Liksom inte så muskulös heller. Kanske därför.