handdator

Visa fullständig version : Bröderna Grimm


^AzAzeL^
2005-10-16, 08:44
Såg filmen igår och måste med glädje säga att det var en väldigt bra film...
rolig som f-n och bra händelse förlopp.
gillar ni fantasy filmer ska ni se denna eller om ni blivit uppväxt med dom sagorna.
klart sevärd på bio! :) *popcorn*

Dipshit
2005-10-16, 08:48
Matt Damon har väldigt svårt att medverka i en dålig film! Och jag förväntar att detta inte är ett undantag! Ska bli kul o se!

palme
2005-10-16, 08:49
Ska antagligen se den ikväll.

High1ander
2005-10-16, 10:44
Den var inge vidare bra... Seg, fjantig, kliché förutsägbar dåliga animationer/effekter trots att det skulle vara simpla sådana.

Fanns ett par bra saker. Men den kan inte bestämma sig vad den ska vara, den är inte en barnfilm, och verkligen inte skrämmande för vuxna...

King Grub
2005-10-16, 10:45
Skräp. Jag blev riktigt besviken på Gilliam, och instämmer i princip ordagrant med SVD:s recension (http://www.svd.se/dynamiskt/rec_film/did_10760719.asp).

Zozza
2005-10-16, 10:56
Som Sleepy Hollow fast sämre..

Terry Gilliam har dock gjort mästerverk, som Livet e' Python och Monty Pythons galna värld, Meningen med livet och Fear and Loathing in Las Vegas! Brazil är icke att förglömmas heller=)


Sen så är ju Terry en bra skådespelare och manusförfattare också, speciellt i Livet e' Python och Monty Pythons galna värld.

AFanatic
2005-10-16, 10:56
Ett hopkok som aldrig riktigt lyfter, men helt klart sevärd...

Kwon
2005-10-16, 10:57
Ja, jag läste att Gilliam inte kunde köra samma budget så att det skulle bli en riktigt gilliam-film.

Eller så var det någon i teamet som gjorde att det inte kunde bli en fornstor gilliam-rulle, minns ej 100 %.

Jaja, hursom så borde det hetat Bröderna Grubb.

Kwon
2005-10-16, 10:57
Ett hopkok som aldrig riktigt lyfter, men helt klart sevärd...


Nä, men har man lats som en rocka och blir kallad för "Viggen" så är det ju nästan så man kan lyfta själv! :thumbup:

AFanatic
2005-10-16, 11:08
Nä, men har man lats som en rocka och blir kallad för "Viggen" så är det ju nästan så man kan lyfta själv! :thumbup:

:confused:

raZmus
2005-10-16, 11:10
:confused:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/image.php?u=2106&dateline=1128935807

http://www.skansen-akvariet.se/vara_djur/bilder/Fiskar_koraller/images/Rocka_haj05.jpg

Jag tror det var en komplimang. :)

Kwon
2005-10-17, 05:49
Ja, det var en komplimang Afan!

Apropå filmen!

Sett den nu, min kommentar är att det känns svårt att göra en sagofilm som tilltalar äldre/vuxna även som yngre.

Vi får se ifall Narnia lyckas.

Som tidigare sagts så lyckades Sleepy Hollow skapa en mystisk och sagolik miljö/skog och fortfarande hålla sig på en intressant nivå.

High1ander
2005-10-17, 08:41
Ja, det var en komplimang Afan!

Apropå filmen!

Sett den nu, min kommentar är att det känns svårt att göra en sagofilm som tilltalar äldre/vuxna även som yngre.

Vi får se ifall Narnia lyckas.

Som tidigare sagts så lyckades Sleepy Hollow skapa en mystisk och sagolik miljö/skog och fortfarande hålla sig på en intressant nivå.
Men Sleepy Hollow var en "skräckfilm" från första början, Grimm är en dålig mix, tyckte verkligen manuset o storyn var dålig, förvånad att Giliam gav sig på den.

Sen fick han väl kanske lite pengar då han totalt sumpade en film med Johnny Depp i Don Quixote, snack om att de ändå ska ta och spela in den filmen...

Men vafan, det är inte lite pengar som gjorde Grimm till en "dålig" film, utan det var att den hade ingen poäng.

Kwon
2005-10-17, 08:45
Men Sleepy Hollow var en "skräckfilm" från första början, Grimm är en dålig mix, tyckte verkligen manuset o storyn var dålig, förvånad att Giliam gav sig på den.

Sen fick han väl kanske lite pengar då han totalt sumpade en film med Johnny Depp i Don Quixote, snack om att de ändå ska ta och spela in den filmen...

Men vafan, det är inte lite pengar som gjorde Grimm till en "dålig" film, utan det var att den hade ingen poäng.

Dålig mix är en bra sammanfattning av filmen.

Kändes lite som om han en gång hade en vision som förändrades under filmproduktionens gång beroende på pengar eller av att plötsligt en dag ha vaknat upp i ett feberrus skrikandes, NEJ såhär ska filmen vara!

Kändes som den hade potential i början iaf.

Kunde ha utvecklats helt annorlunda och jag hade gärna sett att den gått mot skräckhållet.

abbe
2005-10-17, 08:46
Ingen höjdare. Visst, man måste se den men jag kommer aldrig att se om den.

Problemet med den kategori av filmer är att dom försöker rikta den mot alla åldrar, vilket sällan lyckas. Istället blir det en för mesig film för vuxna och säkert för komplicerad för den yngre skaran. Jag saknar många gånger "allvaret" i dagens filmer.