handdator

Visa fullständig version : Fatzos träning och ät journal.


Fatzo
2005-10-15, 21:40
Hej, Är 29 år har aldrig direkt tränat men tänkte sätta igång på allvar nu och även försöka lägga om min kost. Mitt mål är att bli av med min fläskmage som jag har haft hela mitt liv, känner att jag nån gång i livet skulle vilja känna mig nöjd med min kropp.

Är 1.83,5 väger nu ca 81 kg, har vägt ca 85 men gått ner lite nu, fett eller muskler vet jag inte. Har börjar träna på gym, ca 3 ggr nu. Funderar på att mäta fettet på gymmet? Kan det vara en bra fingervisning om man är på väg åt rätt håll.

Jaja, imorgon så börjar jag skriva exakt vad jag äter och hur mkt jag motionerar, jag hoppas på att få lite tips och tricks på hur jag vad jag ska äta, motionera med etc, ska försöka skriva för egen del också så jag vet hur mkt jag stoppar i mig... Mitt mål är väl att försöka vara i form till sommaren (som varje år) fast i år känner jag att jag kommer lyckas !

Helena B
2005-10-15, 21:51
Hej, Är 29 år har aldrig direkt tränat men tänkte sätta igång på allvar nu och även försöka lägga om min kost. Mitt mål är att bli av med min fläskmage som jag har haft hela mitt liv, känner att jag nån gång i livet skulle vilja känna mig nöjd med min kropp.

Är 1.83,5 väger nu ca 81 kg, har vägt ca 85 men gått ner lite nu, fett eller muskler vet jag inte. Har börjar träna på gym, ca 3 ggr nu. Funderar på att mäta fettet på gymmet? Kan det vara en bra fingervisning om man är på väg åt rätt håll.

Jaja, imorgon så börjar jag skriva exakt vad jag äter och hur mkt jag motionerar, jag hoppas på att få lite tips och tricks på hur jag vad jag ska äta, motionera med etc, ska försöka skriva för egen del också så jag vet hur mkt jag stoppar i mig... Mitt mål är väl att försöka vara i form till sommaren (som varje år) fast i år känner jag att jag kommer lyckas !

Säger bara välkommen hit och lycka till med din träning :thumbup: Fettmätning är iofs bra, men i början kan kan ju använda måttband för att se så det går åt rätt håll.

Ett litet tips att ändra rubriken om du inte vill få en massa påhopp av "anmärka ord maffian"

Fatzo
2005-10-15, 22:12
Säger bara välkommen hit": Tack !

Ett litet tips att ändra rubriken om du inte vill få en massa påhopp av "anmärka ord maffian" Tack för tipset.. hittar dock inte edit knappen...

Fatzo
2005-10-16, 18:49
Så nu är första dagen till ända och så här slutade det... kom gärna med synpunkter om maten om jag äter för mycket för onyttigt för lite etc.....kommer nog skilja säg lite mot de andra dagarna då det var söndag idag.

Träning..:

09.30 Morgonpromenad 5.8 km ca 54 minuter.

Mat:

11.00 1.5 DL AXA havregryn + 1 banan + mjölk + 1 st Polarkraft Extrem
13.15 En Morot
14.07 1 st Polarkraft Extrem + banan
16.30 2.5 dl fullkornsmakaroner + en burk Abba lätt tonfisk + 1 glas Tab X-tra.
17.00 en morot
19.40 full tallrik med lättmjölk + 2.5 dl puffat ris + 1 st Polarkraft Extrem + en banan.

Ska försöka hitta en bild och lägga upp också.

Fatzo
2005-10-17, 18:49
Mat:

07.50 1 Dl Havregrynsgröt + 0.5 DL Puffat ris + 1 st Polarkraft Extrem

10.30 1 banan

12.40 Stekt Fiskfilé med ris och kräftmajonässås + morötter, majs och coca-cola
light.

15.00 1 banan, 1 clementin. 1 vitfralla (över+under del) med nån slags korv på.

19.30 125 g fullkornspasta, 1 burk Abbas lätttonfisk, 100g Willys pastasås Basilika (känner att jag överäter, har så svårt
att dosera spaghetti, känns som det är alldeles för mycket och jag blir proppmätt)

Äter jag för mycket över hela dagen? Har ett ganska stillasittande jobb.

Träning:

11.00 Träning:
Cykel 5 min
Bänkpress:
8*50kg
5*60kg
4*60kg

Bröst hantlar snedbänk:
6*23kg
6*21kg
7*21kg

Drag framåt i vajer:
3*8 20kg

Stående Bicepscurls:
3*8 13kg

Biceps isolerat med böjd stång:
1*8 10kg + stången
1*6 20kg + stången
1*5 15kg + stången

Magmaskin
1*30 45kg
1*15 60kg
1*5 60kg.

keffat_liv
2005-10-19, 15:34
du äter riktigt lite :/

Jakelol
2005-10-19, 15:39
Du äter alldeles för lite tex jag väger bara 60kg men äter dubbelt så mycket som dig till frukost och lite mer dom andra måltiderna än vad du gör.