handdator

Visa fullständig version : Min ipod mini är trasig


kalle_banan
2005-10-15, 19:29
Jag vaknade en fredagsmorgon och skulle i vanlig ordning knäppa på min ipod och börja dagen, men den ville inte vakna :( jag kopplade in den i datorn och inget hände... den laddades inte ens, och ipodmjukvaran kan inte hitta den, det står "plug in an ipod to update it" bara :confused:

jag har gått in på apples sida och kollat på deras FAQ ang startproblem, en sak jag inte provat är att låta den vara i 24 h (inte ha den i datorn) och sedan koppla in den och se om den hittas/laddas. jag har ingen väggkontakt som jag kan tvångsladda den med heller, i värsta fall kan jag ordna det då min bror har en sånn men han bor 10 mil härifrån.

har ni upplevt samma problem? vad fick ni göra? jag har kollat in apples garantiavtal och är lite fundersam... kommer jag behöva betala för reparationen? den självdog ju? kan de ändå kräva ersättning? för just nu känns det som att det är den enda lösningen kvar.

snälla bullen, vad ska jag göra?

(obs, det är inte killen i brevet som skrivit brevet) ;)

Zozza
2005-10-15, 19:41
ring supporten ;)

Larsson
2005-10-15, 19:42
Har du prövat att göra en reset på den. Stäng av och på hold, och håll sedan select och menyknappen intryckt till apple loggan kommer fram. Funkar inte det får du kolla på apples supportsidor om tips.

kalle_banan
2005-10-16, 18:16
Har du prövat att göra en reset på den. Stäng av och på hold, och håll sedan select och menyknappen intryckt till apple loggan kommer fram. Funkar inte det får du kolla på apples supportsidor om tips.
AAAAAAHHHHH!!!! jag tryckte på play och menyknappen, men så var det select! fyfan vilken lycka, nu slipper jag krångla med supporten, fan va gött, du är värd mer än ett tack men det är allt jag kan ge!

du får en tårta ändå:
http://members.shaw.ca/patricks/marg's%20father's%20day%20cake.jpg

Larsson
2005-10-16, 18:34
Man tackar och bockar, lite tårta slinker alltid ned :eating: