handdator

Visa fullständig version : Wagners protegé går till gymmet


Pericval
2005-10-15, 10:24
Hej,

har hängt här på kolo i ungefär ett år nu, men mest hållit mig i bakgrunden och tagit åt mig av all kunskap som finns här. Nu tänkte jag ta steget fram från bakgrunden och upp i rampljuset, syftet med journalen är främst att hålla kolla på mina ökningar (eller minskningar *grr27* ). Lite fakta om mig själv:

Ålder: 22 år
Vikt: 74 kg
Midja: 77 cm
Längd: 184 cm

Håller nu på med ett försök till bulk, men det går väldigt långsamt framåt, går upp på sin höjd ett kilo i månaden. Mitt schema ser ut så här (vissa veckor blir det två pass per dag, brukar hamna på ungefär 25 set per träningsdag):

Dag 1: Bröst, triceps
Dag 2: Ben
Dag 3: Vila
Dag 4: Rygg, biceps
Dag 5: Axlar, triceps
Dag 6, 7: Vila


Vader slängs in lite här och var, när jag orkar, men det brukar bli i alla fall en gång i veckan. Mål till jul:

Vikt: 80kg
Midja: 80 cm (inte så mycket ett mål som en oundviklig påföljd)
Bänk: 90*3 (ligger nu på 70*5 som bäst)
Mark: 150*3 (ligger nu på 100*10, men har stått stilla här sedan i våras)
Knäböj: 100*12 (ligger nu på 80*12 och kämpar med tekniken, kör riktigt djupt)

Vad tror ni om målen, är de möjliga att uppnå?

MVH/ Henrik

userfriendly
2005-10-15, 10:48
tycker 1kg/månad e en bra bulk... 2kg max ... annars lägger du bara på dig fett iaf..
6kg till jul e myyycket.. träna hårt o ät på bra iaf så ska du se att det går att ta 80 i bänk ändå!

släng upp lite bilder vettja ;)

Sonny
2005-10-15, 13:24
Varför just triceps 2 ggr i veckan?

Pericval
2005-10-17, 14:22
Varför just triceps 2 ggr i veckan?

Jag kör lågvolym på triceps, plus att jag tycker det är roligt att träna dom. :)

Pericval
2005-10-17, 14:25
tycker 1kg/månad e en bra bulk... 2kg max ... annars lägger du bara på dig fett iaf..
6kg till jul e myyycket.. träna hårt o ät på bra iaf så ska du se att det går att ta 80 i bänk ändå!

släng upp lite bilder vettja ;)

Tycker också att 1kg i månaden är rätt bra, men jag skulle inte klaga om jag la på mig muskler snabbare än så. *flex*

Bilder kommer vid tillfälle, har inte tillgång till kamera med tillräckligt bra zoomfunktion ännu ;)

Pericval
2005-10-17, 14:30
Första passet i journalen då, och det var nog det värsta passet för året. Inledde med att jag kände mig trött, hängig och hungrig, går in på gymmet och ser att bänkpressen är upptagen. Bestämde mig då för att köra plana hantelpressar istället och plockade upp 29kg-hantlarna jag förra veckan körde 7 reps på, bara för att upptäcka att jag nu inte ens får upp dom. Då var jag nära på att bryta ihop och gå hem, men bestämde mig istället för att försöka på 27kgs-hantlarna, som jag körde två set med om 8 resp 6 reps vardera.

Efter detta insåg jag att jag idag inte var i form för att gymma och körde två lågvolymset för trapz och axlar innan jag gick hem, med en känsla av att iaf ha uträttat lite grann. Förhoppningsvis kommer jag ändra om schemat så jag kan ge brösten ett nytt helhjärtat försök på torsdag.

/Henrik

Pericval
2005-10-19, 18:05
Ben

Efter Måndagens sega pass bestämde jag mig för att köra lite färre set på tisdag och låta kroppen ta igen sig plus att det blev vila idag.

Knäböj

60*10
70*10
80*10
90*8
70*15

Vader, i stående vadpressen

106*12, 10, 8

Legcurl

40*10
45*10

Ganska skönt pass ändå, känner att jag nu börjar få in tekniken i knäböj, men 90 var lite väl tilltaget, fuskade en aning med djupet. Nästa gång blir det fler set på 80kg. Vaderna tycker jag alltid känns bra och träna, men de växer ändå väldigt dåligt, ska prova att lägga mer fokus på den negativa fasen.

/Henrik