handdator

Visa fullständig version : Vad äter ni som tränar? (gym) kondition/styrka.


Benrangel_88
2005-10-14, 22:17
Muskelpiraten

Säger att man ska fördela sin ranson så här:

25% Protein 60% kolhydrater 15% fett

Men jag tycker allt verkar så knepigt.
Jag dricker mycket grön mjölk för att få
i mig proteiner på lättast sätt (10g per 33cl ungefär)
är det bra? Alla sidor och böcker säger olika om det här med kost.

Tror inte det är så bra att jag blir för besatt och börjar väga upp maten och så. Men jag vill heller inte råka ut för att mina muskler bryts ner pågrund av att jag äter dåligt. Annars tänker jag mycket på att jag ska få i mig proteiner & kolhydrater vid varje måltid. Äter mycket grovt bröd har dock minilätta på kanske ska sluta smöret & mjölken? Snälla nån hjälp mig! Jag är nästan rädd för att gå till gymmet för att ja ska träna mig till botten.

Läste också att man ska äta 1 matsked olivolja varje morgon för fettets skull... allt är så rörigt i mitt huvve. Kan man inte bara äta vrålmycke och nyttigt och någorlunda bra fördelat utan att behöva väga o greja och ändå få resultat?

MUGEN
2005-10-14, 22:35
varför krångla till det, du märker själv om du legat på + eller - sidan om du tränar, gör du ökningar på träningspassen, fine.. du är på rätt spår,
går det dåligare ett par pass i rad(vi har alla våra dåliga dagar oavsett kostens inspelan), ät mer

sen när(OM) det går lite för bra och du märker att även huden kring magen blir litte hängigare och kilona på vågen ökat lite väl snabbt är det bara att dra åt stryp-skruven något.

Jay-Z
2005-10-15, 01:37
Kan man inte bara äta vrålmycke och nyttigt och någorlunda bra fördelat utan att behöva väga o greja och ändå få resultat?

Jo.

wintzell
2005-10-15, 05:37
Jo.

Kör på det! Han har rätt. :thumbup:

Benrangel_88
2005-10-15, 09:17
Tack så mycke ni e bäst ;D Känner mig lite tryggare nu :P