handdator

Visa fullständig version : träna lika mycket under ABCDE-diet?


LCohen
2002-07-09, 00:04
jag kör ABCDE-diet nu.... ska jag träna lika mycket under den period då jag äter mindre? eller ska jag ta det lite lugnare då?

AJ
2002-07-09, 06:30
Står här hur du skall göra:

http://www.musclemedia.com/training/abcde/v58_abc1.asp

razores
2002-07-09, 07:32
Fan, d3en dieten verkar ju väldigt intressant. Ganska logisk också med tanke på det som Torbjorn hänvisade till om våra "förfäder".

Någon som har provat denna dieten? Resultat? Är det möjligtvis något man kan hålla på med under en längre tid?

AJ
2002-07-09, 07:43
Funkar bra om man har disciplin under dietperioden. Fast den är en pest och pina att följa...... man måste ligga väldigt lågt under de två v med lågt kaloriintag. Man är konstant hungrig och drömmer om mat......

ABCDE- dieten har "funnits" ett par år nu och mottagits med varierande entusiasm.

Peter
2002-07-09, 08:49
Tyvärr är det upplägg som det står om i länken inte Torbjörns egna utan Bill Phillips åsikter om hur ABCDE ska genomföras. Och hur mycket man litar på Bill är väl en annan fråga.

Det riktiga upplägget verkar aldrig bli publicerat av någon anledning. Forskarteamet kring studien har tydligen blivit mer eller mindre trakasserade av någon/några som inte gillar det antidopningsprojekt som studien skulle bli. Efter vad jag hört, även om jag tycker det verkar konstigt om det ska finnas en så organiserad dopingmaffia i sverige.

De uppgifter jag fått från Torbjörn själv säger att man inte ska gå lägre än -10% under dietperioden vilket inte direkt är någon svältdiet, vilket abcde ibland beskrivits som. +40 skulle i så fall änvändas under bulken.

AJ
2002-07-09, 08:57
Okidoki

Det jag provade var just det som Bill Phillips aka "Butt Plugg" beskrev. Har inte heller lyckats hitta några puplikationer från Torbjörn. Endast ett par korta rader om studien dom höll på med för något år sedan.