handdator

Visa fullständig version : OK, Lite frågor....


Robby30
2005-10-14, 00:57
Tjena !

Har några snabba frågor som jag blir riktigt glad om jag kan få svar på. :bow:
Jag äter ett antidepressivt medel vid namn "Seroxat" , detta tar jag för att jag har låg halt Serotinin i kroppen. *screwy*

Det jag undrar är om 3-kreatin Malat på något sätt kan krocka med min medicinering eller om det helt enkelt inte är bra att kombinera dessa i kroppen ?

Nästa fråga är samma som ovan men då med måltidsersättaren Quattro Pro från Megabol. Till saken hör att det i detta tillskott ingår "asparteme".

Sista och kanske lättaste frågan, hur ofta tar ni proteindrinkar per dag ?
Hur mycket är ok och hur mycket är överdossering per dag ? Hur tätt inpå varandra kan man ta en drink och är det farligt om man tar det en eller två gånger för ofta ? Kommer man från gymmet kl 22 och tar vanligt protein då så kanske det blir för mycket med natt proteinet vid 01 ?

Tack på förhand till den som har tid att svara.

*flex*

Peter-N1
2005-10-14, 01:24
Tjena !

Har några snabba frågor som jag blir riktigt glad om jag kan få svar på. :bow:
Jag äter ett antidepressivt medel vid namn "Seroxat" , detta tar jag för att jag har låg halt Serotinin i kroppen. *screwy*

Det jag undrar är om 3-kreatin Malat på något sätt kan krocka med min medicinering eller om det helt enkelt inte är bra att kombinera dessa i kroppen ?

Nästa fråga är samma som ovan men då med måltidsersättaren Quattro Pro från Megabol. Till saken hör att det i detta tillskott ingår "asparteme".

Sista och kanske lättaste frågan, hur ofta tar ni proteindrinkar per dag ?
Hur mycket är ok och hur mycket är överdossering per dag ? Hur tätt inpå varandra kan man ta en drink och är det farligt om man tar det en eller två gånger för ofta ? Kommer man från gymmet kl 22 och tar vanligt protein då så kanske det blir för mycket med natt proteinet vid 01 ?

Tack på förhand till den som har tid att svara.

*flex*

Vad det gäller den medicinska aspekten så bör du rådfråga din läkare.

När det gäller proteindrinkar så tar jag det i nuläget endast direkt efter träning (blandar då i kolhydrater också).
Eftersom jag har svårt att käka regelbundet i mitt jobb och få i mig tillräckligt med protein så ska jag utöka med lite långsamma proteiner på kvällen.

Proteindrinkar är inte farligare att ta för ofta än att äta mat för ofta. Föreställ dig att du äter mat istället för att du tar proteindrinkarna. Då kan du nog själv räkna att när och hur ofta du ska ta dem. Men proteinet ska bara vara ett komplement till din vanliga mat. När du vet att du fått i dig för lite protein så kan du alltid fylla på med en drink.

Om du ska ta proteindrinkar på morgonar eller direkt efter träning, så ta snabbt protein (vassle). Om du ska ta det som mellanmål eller på kvällen, så är långsamt protein att föredra.

MyungChul
2005-10-14, 06:21
Aspartame är ett sötningsmedel, som ingår i de flesta lightprodukter. Så märker du inget av cola light lär du inte märka av det i denna måltidsersättare heller.

Och din frågan över proteindrinkar, det är vanligt mjölkprotein så jag förstår inte varför det skulle vara farligt. hur som helst, om du kommer hem från gymmet 22, äter 2215 kanske och sedan bör du få in kanske 1-2 måltider till, små då innan 01. Men visst, en vassledrink kan faktiskt också vara en måltid.

lycka till och välkommen till kolo

Pellefant
2005-10-14, 09:10
Välkommen hit. :)

Robby30
2005-10-15, 13:57
nt