handdator

Visa fullständig version : träning vid sjukdom


leif
2002-07-08, 21:30
undrar om det har med intensiteten för att ärrbildningar ska uppstå låg intensitet kanske är ofarligt?
Då menar jag mycket låg.
Glömde även nämna att jag ibland bastat bort sjukdommar ngn som vet om bastning kan vara farligt?


sjuk och rastlös!

Allan
2002-07-09, 13:12
Nån gång för länge sen fick jag rådet att basta när jag kände mig hängig ett längre tag, bara för att få infektionen att bryta ut, så jag blev av med eländet...

allan

Chris_H
2002-07-17, 12:45
Man svettas väl ut febern, så basta på!

Det kan ju vara en myt iof, jag vet bara att jag ligger i badet 2 ggr om dan när jag är risig. Det får luftgångarna att kännas bättre ett tag + att man blir trött o kan sova mer.

Åse Columbus
2002-07-17, 16:02
Det enda jag kan tillägga här är att om du bastar och börjar känna dig yr....är det dags att gå....


ibland klarar inte hjärtat av att klara en bastning samtidigt som den försöker att hjälpa ditt immunförsvar med din kropps läkning....

det kan bli hjärtmuskelinflammation av det!

Allt för mig denna gång!

Åse:smokin:

JohanR
2002-09-06, 11:38
Tjena Leif!

Vad jag förstår så kan "du" inte bli mer skadad än du redan är!
Hoppas att du redan är frisk när du läser det här och är och krossar på gymet som du har sett mig göra!

clash
2002-09-06, 21:44
Alltså ... är du sjuk så är inte din kropp helt bra ... hänger du med såhär långt?

Är inte kroppen bra försöker den säga dig något...

Slutsats: lyssna på kroppen och vila tills du blir frisk , du kommer knappast bli grövre av att du går o tränar när du är sjuk! Däremot så kan du bli sämre.

FAN! Sånt här borde ju vara uppenbart!

clash - som ligger hemma när han är sjuk och växer för varje vecka