handdator

Visa fullständig version : mitt träningsprogram


garm
2005-10-13, 16:34
Har nu läst en hel detta och andra forum och undrar över mitt träningsupplägg.

Dag 1 | Bröst + triceps
Dag 2 | Rygg + Biceps
Dag 3 | Axlar + Mage
Dag 4 | Ben
+ Att jag nu även försöker lägga in ett löppass på ca. 30min

Tränat ca. 1år med lite uppehåll, ökat ca 10-12kg sen start! Har nu även på sista tiden börjat äta lite bättre!
Varje träningspass ligger på ca. 10min uppvärmning, 40-50min stykra!

Oftast kör jag måndag-fredag, vilar helgen
Några kommentarer på mitt träningsupplägg?
Brukar ni variera efter ett tag?! mitt program har sett ut såhär sen start!

Tacksam för alla kommentarer!

Mass-Tech
2005-10-13, 16:39
Byt biceps och triceps.

Pudzianovski
2005-10-13, 16:41
Jag brukar variera. Ofta ändrar jag något när jag blir skadad...

Tycker du att ditt schema är bra och trivs du med det ser jag ingen anledning att ändra det.

Om du ändrar behöver du ju inte heller göra stora ändringar.
Du kan tex byta övningar eller köra den muskelgruppen före den.
Du kan oxå byta bara för du känner för att köra det just det här passet osv.

Men visst kan det vara bra att möblera om rejält ibland.

garm
2005-10-13, 16:45
Har lite svårt att öka i nån övning kanske men annars funkar det bra.

Kört mkt maskiner innan och försöker köra allt mer fria vikter/cabel nu.
Ang byta triceps mot biceps så har jag delat upp det så pga att jag kör ryggövningar där biceps kommer in och bröst där triceps spelar in.

Mass-Tech
2005-10-13, 16:48
Har lite svårt att öka i nån övning kanske men annars funkar det bra.

Kört mkt maskiner innan och försöker köra allt mer fria vikter/cabel nu.
Ang byta triceps mot biceps så har jag delat upp det så pga att jag kör ryggövningar där biceps kommer in och bröst där triceps spelar in.
Det är därför du ska byta, så triceps och biceps klara mer när du kör direkta övningar.

garm
2005-10-13, 16:54
Det är därför du ska byta, så triceps och biceps klara mer när du kör direkta övningar.


okej! Men om vi säger att jag kör bröst/biceps dag1 och rygg/triceps dag2 eller tvärtom finns det då inte riska att muskeln inte får tillräckligt med vila iom att jag kopplar in muskeln dagen innan?!

Mass-Tech
2005-10-13, 16:58
okej! Men om vi säger att jag kör bröst/biceps dag1 och rygg/triceps dag2 eller tvärtom finns det då inte riska att muskeln inte får tillräckligt med vila iom att jag kopplar in muskeln dagen innan?!
Liten risk, men du kan ju alltid pröva. Känner du att det inte funkar så struntar du i det.

garm
2005-10-13, 17:19
okej! tack för tipset!

garm
2005-10-29, 13:12
Efter att ha varit i kontakt med personlig tränare så har mitt program ändrats till följande.


Måndag Bröst, Biceps, Mage
Tisdag Kondition, max 40min
Ons Ben, Axlar
Fre Rygg, Triceps
Sön Paintball 2h

+ Att jag ska köra pyramidset varannan vecka.

Jag har dock lagt till konditionspasset på tisdagen. Finns det risk för att jag inte får tillräckligt med vila!?

Tacksam för kritik på detta program!!!

Gorilla
2005-10-29, 14:17
Efter att ha varit i kontakt med personlig tränare så har mitt program ändrats till följande.


Måndag Bröst, Biceps, Mage
Tisdag Kondition, max 40min
Ons Ben, Axlar
Fre Rygg, Triceps
Sön Paintball 2h

+ Att jag ska köra pyramidset varannan vecka.

Jag har dock lagt till konditionspasset på tisdagen. Finns det risk för att jag inte får tillräckligt med vila!?

Tacksam för kritik på detta program!!!
Paintball varje söndag? Det e ju asdyyyrt. kostar typ 200kr för 2 timmar.

garm
2005-10-29, 18:31
ja ca 140-200/ utomhusträning. Nu vinterid kör vi inomhus med sk. reballs typ gummibollar och minimierar därför bollkonstanden iom att de är återvinningsbara.

mvda
2005-10-29, 18:41
Liten risk, men du kan ju alltid pröva. Känner du att det inte funkar så struntar du i det.

Hur är det egentligen med upplägget dag1: bröst& biceps följt av dag2: rygg& triceps? Vet att det har vart uppe många gånger, är det inga problem att köra så här?

rQx
2005-10-29, 19:09
Det är väl mest återhämtningen på muskeln som kanske inte hinner med.

Fettecke
2005-10-29, 21:51
Det är väl mest återhämtningen på muskeln som kanske inte hinner med.

Beroende på hur hårt man tuktar muskeln...

Iaf, din PT, jag, någon annan kommer säga olika saker om schemat, vissa tycker att HST är bättre, andra inte... och liknande scinarion... jag tror du förstår min tanke ?
det enda som jag tror alla här på kolo håller med om, är: mindre tanke, Just do it... det du hade från början är ju ett fungerande koncept, visst går det att snygga till... men det är Ditt beslut, som du säkert har byggt ihop på dina vilkor... håll dig till dom och utvärdera om det var bra eller inte...

garm
2005-10-29, 22:40
Hur är det egentligen med upplägget dag1: bröst& biceps följt av dag2: rygg& triceps? Vet att det har vart uppe många gånger, är det inga problem att köra så här?


Du tittade antagligen på schema 1, har ändrat som står längre ner vilket innebär:

Måndag: Bröst, Biceps, Mage
Tisdag: Kondition, max 40min
Ons: Ben, Axlar
Fre: Rygg, Triceps
Sön: Paintball 2h

mao bra vila i mina ögon, mao 3 dagar imellan!

garm
2005-10-29, 22:44
Jo det tidigare har funkat bra, men alltid värt att testa nytt och tror det kan funka riktigt bra.
Ingenting är givet för alla utan man får såklart testa sig fram och i mina ögon ser detta riktigt vettigt ut.

Sitter förkyld och tråkig och kan inte vänta på att få gå och pumpa igen, testa nya upplägget *flex*

Har ni något att tillägga, skriv gärna!!