handdator

Visa fullständig version : Gyno?


Slartibartfast
2005-10-13, 12:33
Kan man få gyno närsomhelst i livet? Är 26 och tror jag har fått det. Har inte märkt det förr. Höger tutte.

King Grub
2005-10-13, 12:38
Ja, det förekommer även i högre åldrar, men då med fettvävnad som samlas i specifika depåer i brösten. Mer sällan hormonell körtelpåverkan i den åldern, men det visuella intrycket blir likadant. En del mediciner kan ge effekten även på medelålders män (och äldre).

Halldin
2005-10-13, 12:40
Står en del om det här (http://en.wikipedia.org/wiki/Gynecomastia).

Piranha
2005-10-13, 12:40
Slarti käkar du rysk sallad nu igen ?

Slartibartfast
2005-10-13, 12:40
DANG! Vad kan jag göra åt det? Är det bara operation som hjälper? Syns/stör inte mycket nu, men blir det större kan det bli ett problem.

King Grub
2005-10-13, 12:41
Är det bara operation som hjälper

En generell fettreducering hjälper i vissa fall, men oftast är det fettsugning som är lösningen, om man upplever det som ett riktigt problem. Är det något hormonfel som ligger bakom eller om man använder någon hormonpåverkande medicinering är första åtgärden att kolla upp detta.

Razortongue
2005-10-13, 12:44
50% av alla män får det någongång i livet.
Dock skall det hållas att vältränade män i 26års ålder kanske har väldigt liten risk om dom tränar utan steroider.

King Grub
2005-10-13, 12:45
Det räknas inte som sällsynt ens i den åldern. Ovanligt, men inte sällsynt.

Slartibartfast
2005-10-13, 12:46
En generell fettreducering hjälper i vissa fall, men oftast är det fettsugning som är lösningen, om man upplever det som ett riktigt problem. Är det något hormonfel som ligger bakom eller om man använder någon hormonpåverkande medicinering är första åtgärden att kolla upp detta.

Jag är ju inte direkt fet, så en fettreducering är kanske inte det smartaste i mitt fall.

Hormonfel vet jag inget om. Käkar ju antidepressiva för att jag är fel i huvudet, men de kan väl inte ha nåt med det att göra.

Det är mer som en klump bakom bröstvårtan som är lite öm om man lattjar med den för mycket.

Kommer skiten att växa ännu eller kommer den att hålla sig i samma storlek?

JJ
2005-10-13, 12:53
Det är mer som en klump bakom bröstvårtan som är lite öm om man lattjar med den för mycket.

Kommer skiten att växa ännu eller kommer den att hålla sig i samma storlek?

Sluta pilla på den, det kan göra att den svullnar ännu mer. Den kan mycket väl minska i storlek senare.

King Grub
2005-10-13, 13:04
Vid ömma klumpar bakom bröstvårtan skulle jag rekommendera ett läkarbesök. Det behövs ett blodtest för att ställa en hormonell diagnos.

Slartibartfast
2005-10-13, 13:08
Vid ömma klumpar bakom bröstvårtan skulle jag rekommendera ett läkarbesök. Det behövs ett blodtest för att ställa en hormonell diagnos.

*suck* mera läkare och mera prover... :(

Nåja. Jag ska ordna med en tid.

Tack för upplysningarna!

Slartibartfast
2005-10-30, 14:35
Jag skapar en lite referens här som andra kanske har nytta av.

"Förstoring av bröstkörteln hos mannen är ofta
ensidigt och förekommer hos män i 15–30-årsåldern.
I regel går förändringarna tillbaka
spontant, inom något år, men om de kvarstår
kan kirurgisk excision av bröstkörteln utföras.
I vissa fall kan gynekomasti uppstå som biverkan
av läkemedel såsom H2-receptor-antagonister,
spironolakton m fl. I enstaka fall har
gynekomasti orsakats av HCG-producerande
testiscancer, varför denna möjlighet måste beaktas
hos yngre män."

http://www.apoteket.se/content/1/c4/78/27/Brost_1.pdf

Min gyno är antagligen orsakad av det versamma ämnet perfenazin som finns i läkemedlet som heter Trilafon i Sverige, som jag tar för illamående.

"vanliga biverkningar: gynekomasti"
http://www.rek-listan.nu/test.asp?regnr=051893

Har nån likande erfarenheter får de mer än gärna skriva här eller PM:a mig.



Med min tur är jag 30.000 spänn fattigare om nåt år.

fonzie
2005-10-30, 14:38
Shit jag beklagar. 30.000 spänn för operationen? Jag har gjort en gyno operation och det betalade staten. Det borde nog du också kunna få.

Rockhard
2005-10-30, 14:40
Vet inte om det finns nåt man kan göra på laglig väg direkt...skippa supen och käka krossade linfrön kan kanske hjälpa...

Tyvärr så även om du går till läkaren så kommer han antagligen inte skriva ut anti-östro

keffat_liv
2005-10-30, 14:41
Uppdatera oss gärna efter läkarbesöket.

keffat_liv
2005-10-30, 14:43
Vet inte om det finns nåt man kan göra på laglig väg direkt...skippa supen och käka krossade linfrön kan kanske hjälpa...

Tyvärr så även om du går till läkaren så kommer han antagligen inte skriva ut anti-östro

linfrö? förklara:)

Slartibartfast
2005-10-30, 14:43
Shit jag beklagar. 30.000 spänn för operationen? Jag har gjort en gyno operation och det betalade staten. Det borde nog du också kunna få.

Verkligen? Det låter ju tröstande.

Slartibartfast
2005-10-30, 14:44
Uppdatera oss gärna efter läkarbesöket.

Det ska jag göra. Ska boka tid imorgon.

Rockhard
2005-10-30, 14:47
linfrö? förklara:)

Det ska tydligen innehålla ett ämna som blockerar östrogenreceptorer. Om det gör någon skillnad i praktiken vet jag inte.

keffat_liv
2005-10-30, 14:51
Det ska tydligen innehålla ett ämna som blockerar östrogenreceptorer. Om det gör någon skillnad i praktiken vet jag inte.

värt att testa, jag tackar för infon!

fonzie
2005-10-30, 15:11
Jag har även tagit anti-östro och det hjälpte mycket faktiskt! Tyvärr var jag tvungen att sluta för att iom att jag är så ung så behövde sklettet östrogen annars skulle ja med största sannolikhet drabbas av benskörhet så småningom. Så nu har det kommit tillbaka. *cry*
Jag vet inte om en vanlig läkare kan skriva ut sånt men jag fick det iaf från en expert på området.

Ska göra en ny gyno operation nästa år, ska dra in på en deff först o se om det kanske försvinner då så ja slipper.

aliquis
2005-10-30, 15:21
Jag skapar en lite referens här som andra kanske har nytta av.

"Förstoring av bröstkörteln hos mannen är ofta
ensidigt och förekommer hos män i 15–30-årsåldern.
I regel går förändringarna tillbaka
spontant, inom något år, men om de kvarstår
kan kirurgisk excision av bröstkörteln utföras.
I vissa fall kan gynekomasti uppstå som biverkan
av läkemedel såsom H2-receptor-antagonister,
spironolakton m fl. I enstaka fall har
gynekomasti orsakats av HCG-producerande
testiscancer, varför denna möjlighet måste beaktas
hos yngre män."

http://www.apoteket.se/content/1/c4/78/27/Brost_1.pdf

Min gyno är antagligen orsakad av det versamma ämnet perfenazin som finns i läkemedlet som heter Trilafon i Sverige, som jag tar för illamående.

"vanliga biverkningar: gynekomasti"
http://www.rek-listan.nu/test.asp?regnr=051893

Har nån likande erfarenheter får de mer än gärna skriva här eller PM:a mig.



Med min tur är jag 30.000 spänn fattigare om nåt år.
Kolla med läkarna om det inte finns något liknande läkemedel som du kanske klarar bättre? Jobbigt att det var många saker du behövde för. Hade ju varit praktiskt om det gick att lösa sådana där saker på bättre sätt en kemiska.

aliquis
2005-10-30, 15:22
Det ska tydligen innehålla ett ämna som blockerar östrogenreceptorer. Om det gör någon skillnad i praktiken vet jag inte.Sojabönor med ;)

HenrY
2005-10-30, 15:44
Jag får lätt östrogen fett...Jobbigt som fan! *cry*

fonzie
2005-10-30, 16:03
Jag får lätt östrogen fett...Jobbigt som fan! *cry*

Har du upplevt att det försvinner under deff? Kan vara intressant för mig att veta som ska deffa snart.

Slartibartfast
2005-10-30, 17:06
Kolla med läkarna om det inte finns något liknande läkemedel som du kanske klarar bättre?

Inte en chans att jag börjar experimentera med medicinerna igen. Då har jag hellre DD-rattar.

Hade ju varit praktiskt om det gick att lösa sådana där saker på bättre sätt en kemiska.

Går tyvärr inte då det antagligen beror på en kemisk imbalans.

Slartibartfast
2005-10-30, 17:08
Man måste väl vara ganska ung (tonåring) för att staten ska pröjsa en operation? Det är väl kört för mig som närmar mig 30?

Känns ganska meningslöst att överhuvudtaget träna och vara deffad just nu om man ändå ska se ut som en diande tik. :cryout:

HenrY
2005-10-30, 17:08
Har du upplevt att det försvinner under deff? Kan vara intressant för mig att veta som ska deffa snart.

Joo litegranna, men jag har aldrig varit nere så lågt i fett % att jag kan uttala mig om det försvinner helt tillslut.
Men när jag var nere som lägst i fett % så besvärades jag iaf inte av det!

Slartibartfast
2005-10-30, 17:09
Vad är östrogenfett?

HenrY
2005-10-30, 17:19
Vad är östrogenfett?

När det sätter sig mer fett procentuellt runtomkring bröstvårtorna!

keffat_liv
2005-11-05, 16:13
Hur gick läkarbesöket slarti?

Slartibartfast
2005-11-05, 18:32
Hur gick läkarbesöket slarti?

Har inte varit ännu. Ska 24:e. Återkommer då.

izarul
2005-11-05, 19:12
Kan någon lägga ut några bilder på en typisk "gynotutte" :)

Slartibartfast
2005-11-05, 19:14
google? (http://www.plasticsurgery4u.com/procedure_folder/male_breast/gyno_male_chest.html)

izarul
2005-11-05, 19:17
sökte på google och hittade en del. Då har jag fan det med.

Slartibartfast
2005-11-05, 19:17
sökte på google och hittade en del. Då har jag fan det med.

I feel your pain, man! :cryout:

keffat_liv
2005-11-05, 19:19
å fyfan tar det sån tid att komma till läkaren:/

Jag tycker vi med gyno borde få gynobidrag, vafan! :)

Fatcan
2005-11-05, 19:29
Hade ni känningar i brösten när ni var i puberteten då? Det hade jag, min bröstvårtor var skitömma ett tag, men jag utvecklade aldrig nån som helst gynekomasti...men det kanske inte är för sent än? :(

keffat_liv
2005-11-05, 19:31
ja jag e öm nu:/ kom för nån vecka sen... och slarti skrev väl någonstans i tråden att han också var öm

Fatcan
2005-11-05, 19:32
Hur gammal är du?

keffat_liv
2005-11-05, 19:33
Hur gammal är du?

17

izarul
2005-11-05, 19:37
Jag är 16. Borde det inte vara gratis att operera bort sånt skit i våran ålder? Fast iof, kan det bero på att jag har bulkat upp mig 11 kilo?

keffat_liv
2005-11-05, 19:37
Jag är 16. Borde det inte vara gratis att operera bort sånt skit i våran ålder?

Tror det, men vissa säger att det kan försvinna med åldern, sen får man sjukt fula ärr tror jag.

izarul
2005-11-05, 19:39
Tror det, men vissa säger att det kan försvinna med åldern, sen får man sjukt fula ärr tror jag.

Mm, men läste lite om det på någon hemsida, ärren var inte stora och patientera var väldigt nöjda med resultaten.
Hm..

Fatcan
2005-11-05, 19:39
Okej...jag är också 17. Jag fick "känningar" när jag var runt 13-14.

keffat_liv
2005-11-05, 19:41
jag hoppas fan det försvinner:/

izarul
2005-11-05, 19:42
jag hoppas fan det försvinner:/

mm... Ska vi bilda gynoklubb?

fonzie
2005-11-05, 23:40
Tror det, men vissa säger att det kan försvinna med åldern, sen får man sjukt fula ärr tror jag.

sjukt fula ärr får man inte. Mina syns knappt och det läkte inte alls så bra som det var tänkt.

Slartibartfast
2005-11-24, 09:28
Precis kommit från läkarbesöket. Blev remitterad till ultraljud av pattarna. Det blev en del hallå om att jag käkar psykmeds utan att jag går på kontroller, men jag sade bara "skriv ut mitt knark bara och skit i allt annat så ordnar det sig" :D

"Ty har inte takit sådan hormoner för podypildinken?" *Drar av mig tröjan* "Ty er säkert på att ty inte ta sådan steroiderna?" :D

Hon sa även att jag hamnar att pröjsa operationen själv om den blir aktuell.

Nu vill jag bara dö. :cryout:

Kaboffastar
2005-11-24, 09:31
Det blev en del hallå om att jag käkar psykmeds utan att jag går på kontroller, men jag sade bara "skriv ut mitt knark bara och skit i allt annat så ordnar det sig" :D

"Ty har inte takit sådan hormoner för podypildinken?" *Drar av mig tröjan* "Ty er säkert på att ty inte ta sådan steroiderna?" :D

hahahhaa :D

Grahn
2005-11-24, 09:33
Hehehe Slarti inte en helt dum egoboost där :D

keffat_liv
2005-11-27, 12:22
Precis kommit från läkarbesöket. Blev remitterad till ultraljud av pattarna. Det blev en del hallå om att jag käkar psykmeds utan att jag går på kontroller, men jag sade bara "skriv ut mitt knark bara och skit i allt annat så ordnar det sig" :D

"Ty har inte takit sådan hormoner för podypildinken?" *Drar av mig tröjan* "Ty er säkert på att ty inte ta sådan steroiderna?" :D

Hon sa även att jag hamnar att pröjsa operationen själv om den blir aktuell.

Nu vill jag bara dö. :cryout:

Nu hängde inte jag med, hehe. Var det gyno du hade eller? Vad sa hon om smärtorna?

F.ö är mina smärtor borta, hoppas brösten försvinner då med :)

Lasse Kongo
2005-11-27, 12:27
Fan va surt, tycker inte du ska behöva stå för operationen själv då det förmodligen är mediciner som du får utskrivet av en läkare för att kunna leva ett anständigt liv som orsakat detta =/

Det där med steroiderna får du väl suga åt dig av, sköterskan blev säkert blöt mellan benen när du tog av dig tröjan, och hon fick fula tankar där... var hon snygg?

Det finns ju en del man kan göra själv för att få fila bort "östrogenfettet" på laglig eller olaglig väg.

Kan du inte posta upp en bild?

optimist
2005-11-27, 14:46
Hon sa även att jag hamnar att pröjsa operationen själv om den blir aktuell.
Du kan ju bli rik på shemale-porr. :D

Slartibartfast
2005-11-27, 15:39
var hon snygg?


Inte det minsta tyvärr. :D

Ryska_raketen
2005-11-27, 15:41
Inte det minsta tyvärr. :D


därför finns det påsar ;)

Slartibartfast
2005-11-27, 15:52
därför finns det påsar ;)

Nej, därför finns det snygga brudar.

Ryska_raketen
2005-11-27, 15:54
Nej, därför finns det snygga brudar.


jamen hur hjälper det dig :confused:

Yes
2005-11-27, 16:27
Det finns ju en del man kan göra själv för att få fila bort "östrogenfettet" på laglig eller olaglig väg.

Vad är det man kan göra då?

Slartibartfast
2005-11-27, 16:32
Vad är det man kan göra då?

Du har (olaglig) PM.

fonzie
2005-11-27, 17:13
Undrar också vad det finns för alternativ.

Slartibartfast
2005-12-01, 20:23
Var på ultraljud idag. Det är en förstorad bröstkörtel. Ingen fettansamling, tyvärr, vilket gör en eventuell operation knepigare.

Ingen cancer dock.

Görs operationen med lokalbedövning eller sövs man?