handdator

Visa fullständig version : Återhämtning och träningsvärk


Chris
2002-07-08, 16:10
Jag satt o funderade lite och kom o tänka på en sak. När man inte har tränat på några veckor så brukar man ju få värre träningsvärk än vanligt, och man måste då vänta längre innan man kan träna muskeln igen (eftersom de inte är bra att träna med träningsvärk)

Hur är det nu? Återhämtar man sig långsammare då också?! Det verkar ju knäppt, men kroppen är väl ganska avancerad så man ska väl inte klaga på hur den fungerar ;)

Nån som vet hur återhämtningen påverkas på samma sätt som träningsvärken?? För om den inte påverkas så kan man ju lika gärna köra på och stå ut med den ihållande träningsvärken sen det senaste passet.

För nu har jag fortfarande träningsvärk i ryggen efter 6 dagars vila, men ja "måste" åka o träna igen nu.

Tack för tips! // C. :bpump:

spinkoo
2002-07-08, 17:30
Har du träningsverk beor det på att något i en hyfsat otränad muskel har gått sönder (muskel som inte är van vid belastning låter bättre föresten).

Då måste du låta den laga sig igen, annars byggs det verkeligen inga nya muskler. Tränar du med den skadade fibren tar du ju bara sönder den mer och du kanske skadar dig med långvarit ovanstående beteende. Träna därför aldrig med träningsverk.

MVH/spinkoo

Pudzianovski
2002-07-08, 18:44
när vi ändå är inne på träningsvärk o liknande..

varför skakar mina armar efter ett armpass?

VAD EXAKT är det som händer?

:confused:

mr_ping
2002-07-08, 21:46
Man kanske är så "skadad" att man inte orkar hålla uppe armarna ?