handdator

Visa fullständig version : En fråga


krilleh
2005-10-12, 22:35
Ja vet inte va rubriken ska heta och är för trött för att komma på..

iaf; Jag undrar att om man börjar styrketräna med en ganska normal svensson kropp. Alltså inte så mkt muskler, en hel del underhudsfett som man ser mest på magen, men man är inte tjock alltså. Om man håller en jämn takt så musklerna växer och håller sig borta från fett och onyttigheter. Borde då inte de 'lilla' fettet som man hade från början småningom försvinna? iochmed att musklerna blir större menar jag. kanske är en dum fråga men om jag från början hade en ganska vanlig mage med en del fett på och sen efter ett tag börjar få rutor. inte så jätte synliga dock för fettet men man känner dom väl och ser en del. i och med tiden borde inte fettet alltså försvinna sakta men säkert? alltså att rutorna träder fram mer och mer för varje dag då de blir starkare och större?

Eller e jag helt ute och cycklar, så man MÅSTE förbränna fettet på något sätt för att rutorna ska synas mer? De e ju inte direkt mkt fett vi pratar om så e lite nyfiken. Om jag nu vore fet skulle jag ju bara köra på en deff, men e rädd att om jag gör de nu skulle jag bara bli spinkig =/ så hoppas att underhudsfettet försvinner endå med tiden om man håller kosten vill säga.

Pudzianovski
2005-10-12, 23:27
Jag förstår inte riktigt frågan. Men du blir inte av med fettet på magen bara för att du styrketränar. Du måste nog hålla en bra kost och röra lite på dig.

Å andra sidan så gör stora axlar armar rygg osv en illusion av att magen är mindre.

Liten Men Fet
2005-10-12, 23:38
Håller du samma kost så kommer musklerna att växa, kräva energi och om man inte låg på kalori plus innan borde man väl hamna på ett litet minus?
Fettet skulle försvinna i LÅNGSAM takt. På mig har midjemåtet ändrats sen jag hade uppehåll, har blivit smalare och jag har inte konditionstränat nåt (dumt nog), bara lyft skrot.