handdator

Visa fullständig version : Retibol


fonzie
2005-10-12, 20:28
Hej!
Undrar vad ni anser om Reitbol alt. "Raponticum Charamoides".

Saxat från eiselts sida:

RETIBOL™ är ett helt naturligt växtextrakt som innehåller 30 mg Polypodin A som extraheras och isoleras från växten Rhaponticum Carthamoides.

RETIBOL påverkar ribosomfunktionen där mRNA och tRNA sammanlänkar aminosyror till protein (själva muskeltilverkningen). Genom att öka effektiviteten i denna sammanlänkande process, gör RETIBOL det möjligt att lägga på mer muskler på kortare tid. RETIBOL gör också att du återhämtar dig snabbare. Den första effekten som brukar noteras är att styrkan ökar, vilket tar ca 1-2 veckor. Vetenskapliga studier har även visat en rad andra positiva egenskaper som t ex förbättrad leverfunktionen, ökad syreupptagning i blodet och stärkt motståndskraft mot infektioner.

Någon som vet om det funkar? Tycker det skulle vara vettigt att hjälpa proteinsyntesen på traven lite. Särskilt eftersom jag övertränat på sista tiden.

Davil
2005-10-12, 20:32
Hej!
Undrar vad ni anser om Reitbol alt. "Raponticum Charamoides".

Saxat från eiselts sida:

RETIBOL™ är ett helt naturligt växtextrakt som innehåller 30 mg Polypodin A som extraheras och isoleras från växten Rhaponticum Carthamoides.

RETIBOL påverkar ribosomfunktionen där mRNA och tRNA sammanlänkar aminosyror till protein (själva muskeltilverkningen). Genom att öka effektiviteten i denna sammanlänkande process, gör RETIBOL det möjligt att lägga på mer muskler på kortare tid. RETIBOL gör också att du återhämtar dig snabbare. Den första effekten som brukar noteras är att styrkan ökar, vilket tar ca 1-2 veckor. Vetenskapliga studier har även visat en rad andra positiva egenskaper som t ex förbättrad leverfunktionen, ökad syreupptagning i blodet och stärkt motståndskraft mot infektioner.

Någon som vet om det funkar? Tycker det skulle vara vettigt att hjälpa proteinsyntesen på traven lite. Särskilt eftersom jag övertränat på sista tiden.

Om du är ung, typ under 30år så tycker jag du skall lägga pengarna på annat.

fonzie
2005-10-12, 20:33
Om du är ung, typ under 30år så tycker jag du skall lägga pengarna på annat.

Det är inte Tribulus eller testosternhöjdande om det var det du menade.

Fatcan
2005-10-12, 20:36
Särskilt eftersom jag övertränat på sista tiden.

Så du tänkte köpa piller för att försöka råda bot på det :confused:. Jag tror inte retibol är nått du behöver direkt...Jag har iofs aldrig testat retibol så jag kanske inte ska utala mig

Är det inte ur Rhaponticum carthamoides som "tillskottet" ecdysteron utvinns föresten?

Ulf A Big
2005-10-12, 20:37
Retibol är en skröna som kostar klöver. Ett preparat som kanske kan ge retibolens utlovade effekter är då HMB som det kan vara värt att slänga ut pengar på.

Davil
2005-10-12, 20:40
Det är inte Tribulus eller testosternhöjdande om det var det du menade.

Jo...Sorry jag blandade ihop olika tillskott :em:

norlund
2005-10-12, 20:40
Ta en vilovecka och ät som f*n istället!

fonzie
2005-10-12, 20:57
Ta en vilovecka och ät som f*n istället!

Har jag redan gjort. ;)

HMB tar jag för tillfället. Men jag tänkde byta ut det/sluta med det eftersom jag inte kör kondition längre.

fonzie
2005-10-13, 19:23
Ingen som skriver så jag antar att det inte är helt tabu. ;)

Ingen som har några trevliga/otrevliga referenser/studier att komma med? :(

King Grub
2005-10-13, 19:45
Retibol är en skröna som kostar klöver.

:thumbup:

fonzie
2005-10-13, 21:46
ffs...jaha då har ja pengar till övers då. :D
Finns det något annat preparat som funkar som man kan ta för att hjälp proteinsyntesen?

Fatcan
2005-10-13, 22:00
"Preparaten" som gör skillnad är inte lagliga.

Kör konditionsträning, det höjer proteinsyntesen.

nordland
2005-10-13, 22:01
ffs...jaha då har ja pengar till övers då. :D
Finns det något annat preparat som funkar som man kan ta för att hjälp proteinsyntesen?

Jösses!... Kanske på sin plats att läsa lite näringslära?

Retibol kommer inte att hjälpa dig ett skvatt, inget kosttillskott kommer göra det. Retibols aktiva substans är 20-hydroxyecdysterone och är ett utav kostillskotts historiens mest överhypade substanser. Mig veterligen så finns det inga studier som kan bekräfta att substansen verkligen ökar proteinsyntesen, utan det är mest spekuleranden och antaganden som gäller.

Det enda som kommer hjälpa, är att du lär känna din kropp och dess gränser, för att sedan anpassa kosten och träningen efter den..

Ulf A Big
2005-10-14, 07:53
Ökad proteinsyntes får man av träning som kroppen inte har anpassat sig till.
Därför bör man byta program minst var 5 vecka och då ska programmet skilja sig väsentligt från tidigare program både i utförande och set och reps. Det jag tror är bäst för kontinuerlig utveckling är ökad frekvens av träningstillfällen och lägre volym vid träningstillfället och att man alternerar övningarna mellan de olika passen och periodiserar mellan ren styrketräning(max styrka) och traditionell bodybuildingträning 6-12 reps och att man måste kontinuerligt försöka öka belastningen i varje övning.

fonzie
2005-10-14, 08:24
tack ulf a big och nordland! :bow:

När du säger att man ska byta program, ska man byta övningar och reps-antal eller ska man också ändra träningstillfälle för varje muskelgrupp?
Tex byta plats på fredagens axlar och måndagens armar?

Ulf A Big
2005-10-14, 08:33
tack ulf a big och nordland! :bow:

När du säger att man ska byta program, ska man byta övningar och reps-antal eller ska man också ändra träningstillfälle för varje muskelgrupp?
Tex byta plats på fredagens axlar och måndagens armar?
Det kan vara ett bra sätt för att få variation i träningen.