handdator

Visa fullständig version : Hjälp min torra nos


manko
2005-10-12, 14:37
Min nos är torr och har en massa porer, finns det något man kan göra för att få bort allt och fixa nosen len o fin igen? :)

s_himself
2005-10-12, 14:39
tvätta dig och använd nån återfuktande creme?

manko
2005-10-12, 14:40
har hållt på klämt porer idag och sedan la jag en kräm på nosen. och det började svida lite. bra eller dåligt?

Larsson
2005-10-12, 14:42
Är svårt att säga om det är bra eller dåligt då du inte säger vilken sorts kräm du har använt. Att det svider är ett tecken på att porerna är öppna och krämen har trängt in.

Dav0d
2005-10-12, 15:07
Man kan klämma porer och dagen efter är dom tillbaka i princip. Är så på alla näsor. Men om "torrhet" är problemet såå hitta en kräm som passar dig.

Tolkia
2005-10-12, 21:20
har hållt på klämt porer idag och sedan la jag en kräm på nosen. och det började svida lite. bra eller dåligt?
DÅLIGT! Att klämma alltså. Klämmer du för mycket (och nästan hur lite som helst är för mycket) lyckas du förmodligen skava loss det yttersta hudlagret, som är styvare än det undre (i synnerhet om du redan har klämt förut, så att det är lite "sårskorpekaraktär" på huden), och då ser nosen bara ÄNNU torrare ut, med vita hudflagor som lossnar. Hudkräm ja, ansiktsvatten etc. ja, klämma nej (men shit vad svårt det är att låta bli)!

mini
2005-10-12, 21:28
http://www.clinique.co.uk/templates/products/multiproduct.tmpl?CATEGORY_ID=CAT3320
Clinique brukar ha bra grejer. Har inte provat denna men har läst positiva omdömen.

clash
2005-10-12, 21:28
HAHAHHHAHAHAHAAHHAHAHA


allvarligt nu... jag skall inte ens posta i den här tråden men det där vara bara för upplagt