handdator

Visa fullständig version : Powertech, är det ok kvalitet?


AndersT
2002-07-08, 13:08
Jag funderar STARKT på att köpa 1 kg glutamin från Nutritionoutlet för 499 kr.
Det är av märket Powertech vilket jag inte har någon erfarenhet av. 500 gramsburken kostar lika mycket som Strengths (379 kr), så kvaliteten kanske är ungefär samma?

johan-cr
2002-07-08, 13:11
Har också funderat starkt på att köpa den nästa gång jag är i malmö.. Är dock fundersam pga priset..

Patte
2002-07-08, 13:14
Fick en sån i present när jag fyllde år och den smakar som ASTs och Eiselts, effekten verkar ha varit som när jag körde Eiselts. Får i mig väldigt mycket glutamin i form av MRPs, Proteindrinkar och allt så jag kan inte säga om det är Powertechen som gjorde det eller om det var alla annan glutamin. Men dem rekommenderar 1/2 tsk 3 ggr / dag = 9 g / dag. Ökade dosen till 1 tsk 4 ggr / dag = 24 g istället för jag tyckte det verkade lite för lite annars. Har funderingar på att öka till 30 g / dag och se om det gör någon skillnad!

AndersT
2002-07-08, 13:15
Det som är lite mysko är att 500 gramsburken är ganska normalt prissatt.....vem lägger inte till 120 kr och får 500g till ????

supremo
2002-08-10, 13:12
Jag köpte ett kilo glutamin från Power Tech idag!
Var in på nutrition outlet för att köpa eiselt's glutamin, men det var slut. Då sa killen i affären att det är samma tillverkare av Power Tech's och Eiselt's Glutamin.
Någon som kan Bekräfta/Dementera?

Team 666
2002-08-10, 14:36
Herr Eiselt själv borde väl kunna svara på det. Annars kanske du ju skicka ett "sample" till vår alldeles egna glutaminguru Tinner så kan han utvärdera om det är bra eller dåligt.

MVH 666

Megatuttarna
2002-08-10, 19:58
Jag är oxå väldigt sugen på att köpa både glutamin och vassle från Powertech..men som alla er så har det billiga priset avskräckt..

Jag tvivlar starkt på att Henrik Eiselt kommer berätta om det är samma tillverkare för då förlorar han kunder i o m att Powertech är bra mycket billigare..;)

fletchta
2002-08-10, 21:15
Jag kan bara säga att powertechs vassleprotein skummar överjävligt mycket.

cjs
2002-08-10, 23:43
Har inte varit inne i Malmöbutiken ännu men på webbsidan står det att de priserna endast gäller vid beställningar via internet. Ni som varit in i nån av butikerna - skiljer priserna mycket? Ex. 1kg glutamin, 499:- på webben, vad i butik?

supremo
2002-08-11, 08:01
cjs>
Har inte koll på ord. pris, men jag köpte fler produkter så jag fick mängdrabatt, fick bl.a. glutaminet för 500:-
Kan kolla upp priset nästa gång jag är inne, om jag kommer ihåg...

Megatuttarna
2002-08-11, 09:47
Originally posted by fletchta
Jag kan bara säga att powertechs vassleprotein skummar överjävligt mycket.

Det spelar juh ingen roll..bara det gör sitt jobb..det är det jag är ute efter att få reda på..får man i sig sina proteiner från vassle eller är det nåt skit som sitter däri så kroppen har problem me att ta upp nåt??

goa_killen
2002-08-11, 09:50
När jag va inne o handlade här i göteborg så hav jag 399 för ett kilo powertech glutamin... Va tdligen månadens erbjudande =)
Då snackar vi bra pris.... ::hbang:

Fast för min del va detta första o sista gången jag köper glutamin... Fick noll respons av det!!
Bortkastade pengar enligt min mening!!

Petrus
2002-08-11, 10:03
:D
Jag har inte testat några av Powertech´s produkter så jag kan inte yttra mig, men vad jag har förstått av dom som har testat det är det väl ok. Inte för dyrt, inte bäst och inte sämst.
Något som jag skulle kalla "Svensson-produkter"...
Att höra talas om pulver som bara skummar ger mig fruktansvärda flashbacks till Star´s första upplaga av skum-mjölkspulver...
Men om det är någon som vill ha ett objektivt utlåtande om glutaminet så är det bara att skicka en burk till mig... :D
Vänligen,,,
Petrus