handdator

Visa fullständig version : Fråg angående ökad "impotens" vid hög träning.


Dav0d
2005-10-12, 09:32
Tjenare, det är så att jag har irriterande problem. Jag tränar 7-10 pass i veckan, är ofta utmattad hur mycket jag än äter och sover. Alla pass är inte styrke, mesta är kampsport och mycket kondition. Detta tär på mig väldigt mycket, och jag är ofta seg. Oftast kan jag leva med det samt hantera det relativt bra.

Men när det gäller sexlivet så är det jävligt irriterande, jag har nämligen problem att ha stånd mer än 15-20 minuter. När jag förut tränade mindre hade jag inga problem att köra nonstop i 1 timme, men detta är nu helt omöjligt. Min fråga är, finns det något tillskott, mineral ämne eller speciell kost som skulle kunna förbättra detta ? Något som jag kanske får brist på under extrem träning, eller som bara kan hjälpa ? Väldigt tacksam för hjälp!

(Enda tillskott jag tar nu är vitaminer, fiskolja och en del protein.)
Adjö

nordland
2005-10-12, 09:45
Dra ner på träningen kanske?.. Eller ät mer. De flesta tror att det käkar mycket, men ibland är inte mycket nog.. För att komma någon vart med träningen så krävs det nästan att man går omkring och mår illa hela dagen av all mat man stoppar i sig.

Med andra ord, så ska man käka fastän man inte är hungrig...

Davil
2005-10-12, 10:15
Tjenare, det är så att jag har irriterande problem. Jag tränar 7-10 pass i veckan, är ofta utmattad hur mycket jag än äter och sover. Alla pass är inte styrke, mesta är kampsport och mycket kondition. Detta tär på mig väldigt mycket, och jag är ofta seg. Oftast kan jag leva med det samt hantera det relativt bra.

Men när det gäller sexlivet så är det jävligt irriterande, jag har nämligen problem att ha stånd mer än 15-20 minuter. När jag förut tränade mindre hade jag inga problem att köra nonstop i 1 timme, men detta är nu helt omöjligt. Min fråga är, finns det något tillskott, mineral ämne eller speciell kost som skulle kunna förbättra detta ? Något som jag kanske får brist på under extrem träning, eller som bara kan hjälpa ? Väldigt tacksam för hjälp!

(Enda tillskott jag tar nu är vitaminer, fiskolja och en del protein.)
Adjö

Jag gissar på att du helt enkelt är utmattad. Din kropp är trött och då är det svårt att orka ha sex.

För min del har det blivit tvärt om efter att jag började styrketräna då det gäller sexbiten :kinky: som aldrig förr :naughty:

Dav0d
2005-10-12, 14:44
Jo jag vet att jag är utmattad. Men det finns anledningar varför jag måste träna, och dom är tillräckligt starka. Och kosten, jadu. Jag käkar väll en 6-8 gånger per dag ordentligt(inkl en del tillskott). Så jag tror inte det är felet :).

Iallafall, mitt problem var inte sexlusten (den är ju extrem tack gode gud). Mitt problem är att trösta sexlusten med att kunna hålla igång mer än 30 minuter (minst), utan att få potens problem. Förut när jag enbart styrketränade var det inga problem. Men nu har jag gått över till extrem träning av olika sorter är det en annan femma. Därför undrar jag om det finns något tillskott som kan hjälpa mig, eftersom jag troligtvis har brist av något förutom kolhydrater, protein etc ? Finns ju massa ämnen dom ger till cyklister som upplever impotens, eller äldre som inte har några dåliga bieffekter.

Tack och Adjö

Runda Grodan
2005-10-12, 14:48
Zink brukar man ju kunna lida brist på om man tränar mycket. Zink har med potensen att göra.

Davil
2005-10-12, 14:51
Byt ut en timmes cardio-träning mot en timmes sex då ;)

Zink som sagt..

Dav0d
2005-10-12, 15:03
Ok, zink tillskott it is. Har kollat närmre på det keffa vitamin tillskottet jag använder. Och det finns inget zink i det...

Något mer ? Och
Byt ut en timmes cardio-träning mot en timmes sex då
Det jag försöker uppnå, men går inte att bli trött under 30 min oavsett hur hårt man kör :P

Tolkia
2005-10-12, 15:03
Jo jag vet att jag är utmattad. Men det finns anledningar varför jag måste träna, och dom är tillräckligt starka.
No offense, men du har ju gjort ditt val, och då får du nog ta bieffekterna ... ;)
När kroppen är totalslut (vilket det ju verkar som, om man läser vad du skriver) måste den ju prioritera, och att vara sexmatador kanske inte är vad den väljer att satsa på ... (det är ju uppenbarligen inte så att du helt tappat funktionerna, heller). Vila lite mer är nog det enda som hjälper i det långa loppet, men som sagt, det är bara att välja ...

Vad gäller impotensmedel (vilket du kanske inte kommer att ha så lätt att få ut eftersom du inte verkar vara impotent ...) spelar ju ORSAKEN till impotensen viss roll för vilket preparat som fungerar, så att det funkar för någon betyder inte att det funkar för alla.

Dav0d
2005-10-12, 15:24
Tänkte inte direkt på impotens läkemedel, det är bortom all fråga. Utan mer hälsokost produkter för folk som upplever sämre bånge av variösa skäl...:)
Annars så vet jag att jag prioriterat träning före att vara matador. Men jag tänkte bara om det finns en simplare lösning som kan förbättra. För att kapa ner på träningen är slut alternativ för tillfället.

Tackar för alla svar hittils!

Tolkia
2005-10-12, 20:53
Tänkte inte direkt på impotens läkemedel, det är bortom all fråga. Utan mer hälsokost produkter för folk som upplever sämre bånge av variösa skäl ...
Puh, det bevisar att du är en klok ung man ... :D
Jag har dålig koll på utbudet av naturmedel/hälsokostprodukter i den divisionen (konstigt, va ...? ;) ), men om du letar så gäller samma sak där som för "vanliga" läkemedel: Olika medel/produkter verkar antagligen på olika sätt. I ditt fall lär det t.ex. knappast (obs. att jag gissar nu) hjälpa med ett tillskott som ökar blodcirkulationen, för du lär inte ha något cirkulationsproblem med tanke på din ålder och kondition (det är för inaktiva gubbar, typ ...). Kolla i så fall kanske hellre efter något som skall göra dig "pigg", eftersom det verkar vara tröttheten som är problemet. Ginseng, kanske? Inte för att jag vet om det är bra för den amorösa prestationsförmågan, men jag vet ett par personer som säger att de blir påtagligt piggare av det.

Liten Men Fet
2005-10-12, 21:49
Jag blir nyfiken på vad som är så starka skäl till att du måste träna så hårt att vissa kroppsfunktioner blir sämre.
Det är ju inte säkert att du lyckas bli bättre på det du nu tränar när du inte låter kroppen återhämta sig ordentligt men det har du säkert funderat på?

Dav0d
2005-10-13, 01:50
I och för sig, Ginseng 1 timme innan borde ju hjälpa. Tog det förut och man vaknade till lite. Och det är nog det man behöver lite fram emot kvällen om man ska orka längre tid. Blir nog Ginseng + Zink tillskott för tillfället. Dessutom kom jag på att Zink förlorar man ju om man svettas, och jag är som en persisk flod i regnskog :).

Liten Men Fet, observera att jag inte bara styrketränar. Så det jag gör får jag stora resultat i. Är tillräckligt smart för att veta om det är dåligt för mig i helhet att träna som jag gör nu. Men för tillfället anser jag inte det, handlar om prioriteringar i livet. Syftet var dock med denna tråd att få lite hjälp så jag har en anledning mindre att träna mindre.

Om någon har mer information är det bara skriva,
Men hittils så tackar jag för alla svar, Adjö.

aliquis
2005-10-13, 02:38
Ginseng ger ingen snabb extraenergi, det är ju en adaptogen(?). Och i det här fallet borde ju rosenrot vara en bättre sådan eftersom det säljs som potentstjosan av hälsokostbutikerna? Zinktillskottet kanske är vettigt.

Men jag har nog inte förståt problemet, det är att du inte orkar/klarar/... att nuppa i mer än 30 minuter?

edit: 15-20min var det visst, eller menar du att det bara slaknar efteråt?

Dav0d
2005-10-13, 05:00
Min energi gör så jag skulle kunna muppa i timmar, samma med min sexlust. Enda problemet är att Nilson där nere verkar reagera på om min kropp har brist på vissa mineraler mer än vad jag vill att den ska göra :)

Får väll ta rosenrot istället, kan alltid fråga hälsokost gumman om råd också.

fonzie
2005-10-13, 11:51
Tribulus/Forza-T kanske skulle hjälpa dig...? Testosteronhöjare.

Dav0d
2005-10-13, 12:45
Hmm vet inte, jag köra väldigt många HIIT pass. Så jag borde ändå ha en hög testosteron halt, eller ? Kan man slita sönder sig så den minskar ?

Doktorn
2005-10-13, 15:37
Hmm vet inte, jag köra väldigt många HIIT pass. Så jag borde ändå ha en hög testosteron halt, eller ? Kan man slita sönder sig så den minskar ?

Överträning kan väl ge låga testosteron nivåer? Kanske det som är problemet? Så gå till läkare å kolla upp det...

GPa
2005-10-13, 17:03
gör som porrstjärnorna, tryck i dig zink och ägg ;). Jag har oftast större aptit för tjejen när jag tränar och äter som bäst... och styrketränar som hårdast.
Zink o ägg funkar...:D

för övrigt håller jag med om att du måste äta mer. är du utmattad så äter du mer. Du behöver inte dra ner på passen, kroppen klarar av de antal pass du tränar... se till bara att äta mer.....MAT MAT MAT MAT ska du tänka varje kvart.

fonzie
2005-10-13, 19:20
värför ägg? :confused:

Cidersson
2005-10-15, 12:17
Det bästa är väl att gå till läkare för att undersöka saker som din testohalt tex. Det finns ju risk för både överträning och utmattning.

Jag vet bekanta i 25-30-års åldern som har haft problem med sexlusten som en efterföljd av lågt testosteron, då har de fått testosteron utskrivet av läkaren.

Vad händer om du vilar ett par dagar? Återkommer din lille krigare då, eller det är så alltid?

Dav0d
2005-10-16, 16:00
Vilar jag så är det lugnt. Då har jag som sagt inga problem alls. Därför jag söker tillskott som kan göra så jag inte behöver vila. Därför testar jag nu Zink, och Rosenrot innan :)

Pellefant
2005-10-16, 18:12
Vilar jag så är det lugnt. Då har jag som sagt inga problem alls. Därför jag söker tillskott som kan göra så jag inte behöver vila. Därför testar jag nu Zink, och Rosenrot innan :)

Hur mycket zink äter du nu? (mg per dag)

userfriendly
2005-10-16, 18:31
testa fairings trib-70...
eller tribulus över huvudtaget.. kör jag nu under deff då mina testonivåer säkert e mkt lägre än normalt..