handdator

Visa fullständig version : Ronnie Coleman


TylerDurden84
2005-10-12, 07:51
Detta kanske är en dum fråga. Jag såg Ronnie Colemans film "The Cost to Redemption". Visst, killen tränar hårt och verkar ha koll på vad han stoppar i sig, men ärligt talat, det finns säkert en del här på Koloz. som också gör det men knappt är hälften så stora. Är det någon som vet om han gått/går på otillåtna preparat med? Jag har ingen aning, detta är bara en fråga, inget påstående...

edit: denna tråd kan vara felplacerad :confused:

sunkan
2005-10-12, 07:54
han trycker i sig både de ena och de andra ja

Mass-Tech
2005-10-12, 07:59
Nej, han har aldrig rört en drog *flex*

TylerDurden84
2005-10-12, 07:59
han trycker i sig både de ena och de andra ja

Men jobbar han inte som Polis med? Där bör man väl ha dopingtester till och från??

Jakelol
2005-10-12, 08:01
Dopingtest som polis nej men möjligen drogtest.

Mass-Tech
2005-10-12, 08:03
Men jobbar han inte som Polis med? Där bör man väl ha dopingtester till och från??
Självklart använder han nån sorts doping, men vad och hur mycket kan ingen utom två säga.
Han har jobbat som polis(är resarv nu), men du vet polisens moto:
See nothing, hear nothing, say nothing.

King Grub
2005-10-12, 08:09
Är det någon som vet om han gått/går på otillåtna preparat med?

Givetvis. 100% självklart. Och 100% av proffsen gör det.

Mass-Tech
2005-10-12, 08:13
Givetvis. 100% självklart. Och 100% av proffsen gör det.
Inte 100%, det finns nog ett par stycken som inte är det.

TylerDurden84
2005-10-12, 08:13
Givetvis. 100% självklart. Och 100% av proffsen gör det.

Det är så illa alltså... Men fan, Sverker verkar rätt bajtig på sin bild, och han kör väl lagligt får vi hoppas :D

sunkan
2005-10-12, 08:14
Det är så illa alltså... Men fan, Sverker verkar rätt bajtig på sin bild, och han kör väl lagligt får vi hoppas :D

ja det är så illa. Å jag kan inte tro annat än att sverker är ren :bow:

Slartibartfast
2005-10-12, 08:15
Inte 100%, det finns nog ett par stycken som inte är det.

Tror du på allvar?

King Grub
2005-10-12, 08:16
Inte 100%, det finns nog ett par stycken som inte är det.

Proffsen? Inte skuggan av en suck.

Det är så illa alltså... Men fan, Sverker verkar rätt bajtig på sin bild, och han kör väl lagligt får vi hoppas :D

Absolut. Långt från svensk amatörnivå (men även där är det väldigt vanligt) till proffsnivå.

Mass-Tech
2005-10-12, 08:19
Tror du på allvar?
Ja, men det är några okända, dom som inte ens får nån placering. Men man kan räkna dem på en hand.

mr ruhl
2005-10-12, 08:27
Ja, men det är några okända, dom som inte ens får nån placering. Men man kan räkna dem på en hand.


noll, zero, nada..finns inte ett enda proffs, nu har ju inte jag testat dom eller frågat dom men man behöver inte vara einstein för att räkna ut att det inte bara är havregryn i kropparna på proffsen..

Inzza
2005-10-12, 08:27
Inte 100%, det finns nog ett par stycken som inte är det.

Visst, och hitler var indier?

Läste på ett amerikansktforum att coleman skulle ligga på en 4g testo i veckan , föga troligt att dessa uppgifter är sanna, men ändå 4g. det är några tusen % mer än vad kroppen producerar.

Krokodil
2005-10-12, 08:30
Jag tycker såna här trådar är lite gulliga faktiskt. :)

Dipshit
2005-10-12, 08:39
Jag tycker såna här trådar är lite gulliga faktiskt. :)
mmm, kombinerat med att jag blir förbannad på mig själv för att jag blir förbannad på trådskaparen.. sen lugnar jag ner mig..

kålman la väl för övrigt ner snutandet?

TylerDurden84
2005-10-12, 08:55
mmm, kombinerat med att jag blir förbannad på mig själv för att jag blir förbannad på trådskaparen.. sen lugnar jag ner mig..


Ingen har väl tvingar dig att läsa trådar som DU tycker har uppenbara svar???

Bärs
2005-10-12, 09:14
Visst, och hitler var indier?

Läste på ett amerikansktforum att coleman skulle ligga på en 4g testo i veckan , föga troligt att dessa uppgifter är sanna, men ändå 4g. det är några tusen % mer än vad kroppen producerar.

Hur mycket producerar kroppen egentligen?

Hur mycket ingår í en normal "amatörkur" som vanligt folk trycker i sig?

martin_vbg
2005-10-12, 09:16
Hur mycket producerar kroppen egentligen?

Hur mycket ingår í en normal "amatörkur" som vanligt folk trycker i sig?

jag har hört 5-10 mg/vecka om jag inte har helt för mig. Amatörer kör väl mellan 250-1000mg eller? :P

Jishuku
2005-10-12, 09:18
Om vi säger såhär: de flesta tungviktare som tävlar i SM idag har något preparat i kroppen konstant.. en del riktigt höga doser dessutom, och de är inte i närheten av de Amerikanska proffsen.
Så, tyvärr.. man kommer inte till toppen inom byggning utan att bli ett vandrande medicinskåp på kuppen. Har man inte super-gener så spelar det ingen roll hur mycket man tar, till Olympia scenen kommer man aldrig ändå.

Dock inte sagt att man inte kan komma långt på ren väg, har sett åtminstone 2-3 tävlande med snygg fysik som garanterat är rena.

Rockhard
2005-10-12, 10:27
jag har hört 5-10 mg/vecka om jag inte har helt för mig. Amatörer kör väl mellan 250-1000mg eller? :P

5-10mg om dagen isf...50mg i veckan brukar man prata om...

Bamse79
2005-10-12, 10:34
5-10mg om dagen isf...50mg i veckan brukar man prata om...

Taget från forumsregler:

"Kolozzeums forum är avsett för diskussioner rörande träning, kost och kosttillskott samt allmänna diskussioner inom forumets regler (se nedan).

När det gäller dopning och tillhörande prestationshöjande kemiska preparat är diskussioner om användande och försäljning av dessa förbjudet. Undantag gäller bl.a. koffein, astmamediciner och liknande. Använd sunt förnuft"

Rockhard
2005-10-12, 10:38
Taget från forumsregler:

"Kolozzeums forum är avsett för diskussioner rörande träning, kost och kosttillskott samt allmänna diskussioner inom forumets regler (se nedan).

När det gäller dopning och tillhörande prestationshöjande kemiska preparat är diskussioner om användande och försäljning av dessa förbjudet. Undantag gäller bl.a. koffein, astmamediciner och liknande. Använd sunt förnuft"

Nu pratade vi ju endogent testosteron :)

Bamse79
2005-10-12, 10:40
tänkte ta bort mitt inlägg men var för sent ute...kunde inte editera....nåja... *flex*

Solros
2005-10-12, 10:48
En gymråttas tankar och funderningar:

Första dagen på gymmet:
Oj, vad alla är stora, alla här tar nog bolarida stesloider!! Vilka monster, sådan vill jag aldrig bli!!

Efter sex månader:
Oj, jag har ju fått värsta bröstmusklerna! Mamma sa tom att jag blivit alldeles musklig! Man behöver ju inte alls ta några preparat för att bli stor!! Så löjligt att alla säger "anabola" om alla som tränar, gäller ju bara att lägga ner sin tid!! Coleman, han har nog tränat länge, minst fem år, och så dricker han nog proteinpulver, och kanske äter CLA, men steroider, pfft, avundsjuka jävlar.

Tre år:
Coleman tar nog lite ändå...

jwzrd
2005-10-12, 10:51
En gymråttas tankar och funderningar:

Första dagen på gymmet:
Oj, vad alla är stora, alla här tar nog bolarida stesloider!! Vilka monster, sådan vill jag aldrig bli!!

Efter sex månader:
Oj, jag har ju fått värsta bröstmusklerna! Mamma sa tom att jag blivit alldeles musklig! Man behöver ju inte alls ta några preparat för att bli stor!! Så löjligt att alla säger "anabola" om alla som tränar, gäller ju bara att lägga ner sin tid!! Coleman, han har nog tränat länge, minst fem år, och så dricker han nog proteinpulver, och kanske äter CLA, men steroider, pfft, avundsjuka jävlar.

Tre år:
Coleman tar nog lite ändå...

Treochetthalvt år:
Buheuheuheu man kommer ingenstans utan steroider

Trettonochetthalvt år:
Käften och böj!

beckman88
2005-10-12, 10:56
nej men ronnie är väl 100% ren? Han är bara bra på att flexxa *flex*

Davil
2005-10-12, 11:29
En gymråttas tankar och funderningar:

Första dagen på gymmet:
Oj, vad alla är stora, alla här tar nog bolarida stesloider!! Vilka monster, sådan vill jag aldrig bli!!

Efter sex månader:
Oj, jag har ju fått värsta bröstmusklerna! Mamma sa tom att jag blivit alldeles musklig! Man behöver ju inte alls ta några preparat för att bli stor!! Så löjligt att alla säger "anabola" om alla som tränar, gäller ju bara att lägga ner sin tid!! Coleman, han har nog tränat länge, minst fem år, och så dricker han nog proteinpulver, och kanske äter CLA, men steroider, pfft, avundsjuka jävlar.

Tre år:
Coleman tar nog lite ändå...

Det där var bra ! och stämmer nog ganska bra i många fall.

Zozza
2005-10-12, 11:33
Visst, och hitler var indier?



Organism 12. :) :)

sry, lite off-topic där.

GymTT
2005-10-12, 11:52
En gymråttas tankar och funderningar:

Första dagen på gymmet:
Oj, vad alla är stora, alla här tar nog bolarida stesloider!! Vilka monster, sådan vill jag aldrig bli!!

Efter sex månader:
Oj, jag har ju fått värsta bröstmusklerna! Mamma sa tom att jag blivit alldeles musklig! Man behöver ju inte alls ta några preparat för att bli stor!! Så löjligt att alla säger "anabola" om alla som tränar, gäller ju bara att lägga ner sin tid!! Coleman, han har nog tränat länge, minst fem år, och så dricker han nog proteinpulver, och kanske äter CLA, men steroider, pfft, avundsjuka jävlar.

Tre år:
Coleman tar nog lite ändå...


haha, klockren

Tricklev
2005-10-12, 12:48
Tyvärr så är alla proffesionella dopade, med en hel del, det betyder dock inte att man inte kan bli stor ren.

Som tex, Sverker.

Big_Vik
2005-10-12, 13:11
Givetvis. 100% självklart. Och 100% av proffsen gör det.

Appappapp! Du har glömt att skriva ut källan! :D :angel:

hampaN
2005-10-12, 13:24
Ni är bara avundsjuka på Coleman, han är HELT ren. *popcorn*

BajareN
2005-10-12, 13:53
Ni är bara avundsjuka på Coleman, han är HELT ren. *popcorn*

Och du är helt smutsig :devil:

Kaew
2005-10-12, 14:00
Tyvärr så är alla proffesionella dopade, med en hel del, det betyder dock inte att man inte kan bli stor ren.

Som tex, Sverker.

tvivlar inte alls pa att Sverker ar "ren" . Men trots allt sa ar det ju bara sverker sjalv som vet detta till 100%. darfor later det ganska lojligt att ropa ut hans namn varje gang det ar snack om prepp.

Tricklev
2005-10-12, 14:40
tvivlar inte alls pa att Sverker ar "ren" . Men trots allt sa ar det ju bara sverker sjalv som vet detta till 100%. darfor later det ganska lojligt att ropa ut hans namn varje gang det ar snack om prepp.

Anade att någon skulle kommentera detta, men eftersom jag inte är så oerhört cynisk, så har jag valt att tro Sverker, ska dock sluta nämna han, för din skull.

Kaew
2005-10-12, 14:58
Anade att någon skulle kommentera detta, men eftersom jag inte är så oerhört cynisk, så har jag valt att tro Sverker, ska dock sluta nämna han, för din skull.

Tror inte heller att han andvander nagot , aven om han gjorde det skulle jag inte bry mig det minsta . men eftersom ingen av oss har vet natt helt sakert sa ar det bara lojligt att saga tex han ar ren , eller han preppar osv.

Kwon
2005-10-12, 16:09
Connie Roleman, e det han den där grove?

Han som spelat bänkpress? [Lite svullen]

Eller misstar jag mig?

Mass-Tech
2005-10-12, 16:11
Connie Roleman, e det han den där grove?

Han som spelat bänkpress? [Lite svullen]

Eller misstar jag mig?
Ja, han är inte alls grov, se själv

Herkulez
2005-10-12, 16:14
Treochetthalvt år:
Buheuheuheu man kommer ingenstans utan steroider

Trettonochetthalvt år:
Käften och böj!
fyrtiosjuochetthalvt år
Hej det är jag som är allan på kolozzeum

Kwon
2005-10-12, 16:15
Ja, han är inte alls grov, se själv

Är det inte Kålman på den där bilden?

jwzrd
2005-10-12, 16:15
fyrtiosjuochetthalvt år
Hej det är jag som är allan på kolozzeum

femtifemåentredjedel år
Nej du ska köra 27 set triceps!

andersw
2005-10-12, 16:43
Ronnie Coleman lär ha tagit så mycket steroider att han numera klassas som en.

Herkulez
2005-10-12, 16:45
femtifemåentredjedel år
Nej du ska köra 27 set triceps!
:laugh:

Dissector
2005-10-12, 16:47
En gymråttas tankar och funderningar:

Första dagen på gymmet:
Oj, vad alla är stora, alla här tar nog bolarida stesloider!! Vilka monster, sådan vill jag aldrig bli!!

Efter sex månader:
Oj, jag har ju fått värsta bröstmusklerna! Mamma sa tom att jag blivit alldeles musklig! Man behöver ju inte alls ta några preparat för att bli stor!! Så löjligt att alla säger "anabola" om alla som tränar, gäller ju bara att lägga ner sin tid!! Coleman, han har nog tränat länge, minst fem år, och så dricker han nog proteinpulver, och kanske äter CLA, men steroider, pfft, avundsjuka jävlar.

Tre år:
Coleman tar nog lite ändå...

Jag känner mig skitduktig som fick de där tre åren avklarade på 3 dagar ;D

Peter-N1
2005-10-13, 22:22
Men jobbar han inte som Polis med? Där bör man väl ha dopingtester till och från??

Det funkar tyvärr lite annorlunda i USA.

Cerberus
2005-10-13, 23:38
ne fan de flesta idrottare oavsett sport tar doping, klart de gör. Jag tar inte testerna men det e ju rätt självklart att de gör vad de kan för att vinna om de kan komma undan med det?

dared
2005-10-13, 23:53
ne fan de flesta idrottare oavsett sport tar doping, klart de gör.

Lätt att dem gör, jag har både spelat korpen innebandy, fotboll och hockeybockey och jag kan bara instämma att det är oroväckande dopingtendenser på de flesta där. Senast mötte vi Lassarnas korpernlag och deras lagkapten hade overklig kondis! Jag misstänkte även att deras målvakt kör på roids.

PowPow
2005-10-13, 23:53
Connie Roleman, e det han den där grove?

Han som spelat bänkpress? [Lite svullen]

Eller misstar jag mig?


Nej , det är han. Det har ni bekräftat en gång.
Han som deffar på en jordnöt. Inte nåt annat än en jordnöt.

Peter-N1
2005-10-14, 01:14
När jag var och lirade i staterna fick vi reda på i början av säsongen när dopingtesterna skulle komma.

Sen var det inte bara doping de höll på med. Hade 2 killar som alltid körde lite affe innan match.

Krampus
2005-10-14, 02:16
femtifemåentredjedel år
Nej du ska köra 27 set triceps!

Maaaaahaha!! :laugh: Garvade rakt ut till denna och Herks inlägg!

Allan
2005-10-14, 03:53
Håll igen med doseringar och grejor. Gör inte heller misstaget att tro att det är mängden so avgör hur stor man skulle kunna bli. I såna fall skulle det väl inte finnas nåt som stoppade di svenske antar jag? Det finns ju en del att tillgå även i Sverige om man så säger. Och man kan bli overkligt stor utan att pressa i sig saker. Vi brukar ju dunka upp de här fyrtiotalsbilderna som illustration i de här trådarna - det här är ju liksom inte den första - och kunde man skaffa de kropparna med den tidens kunskap och teknik och utrustning vore det väl fan om man inte skulle kunna ha blivit något lite bättre femtio år senare....

allan

FyllSkalle
2005-10-14, 10:52
En gymråttas tankar och funderningar:

Första dagen på gymmet:
Oj, vad alla är stora, alla här tar nog bolarida stesloider!! Vilka monster, sådan vill jag aldrig bli!!

Efter sex månader:
Oj, jag har ju fått värsta bröstmusklerna! Mamma sa tom att jag blivit alldeles musklig! Man behöver ju inte alls ta några preparat för att bli stor!! Så löjligt att alla säger "anabola" om alla som tränar, gäller ju bara att lägga ner sin tid!! Coleman, han har nog tränat länge, minst fem år, och så dricker han nog proteinpulver, och kanske äter CLA, men steroider, pfft, avundsjuka jävlar.

Tre år:
Coleman tar nog lite ändå...

Det där känner man igen (inte i detalj men i stora drag). :em:

Dock tog det inte tre år för att komma fram till att Coleman nog tar "lite" ändå.

Nitrometan
2005-10-14, 12:03
Håll igen med doseringar och grejor. Gör inte heller misstaget att tro att det är mängden so avgör hur stor man skulle kunna bli. I såna fall skulle det väl inte finnas nåt som stoppade di svenske antar jag? Det finns ju en del att tillgå även i Sverige om man så säger. Och man kan bli overkligt stor utan att pressa i sig saker. Vi brukar ju dunka upp de här fyrtiotalsbilderna som illustration i de här trådarna - det här är ju liksom inte den första - och kunde man skaffa de kropparna med den tidens kunskap och teknik och utrustning vore det väl fan om man inte skulle kunna ha blivit något lite bättre femtio år senare....

allan
Ord! Prexis!

Dagens träningsredskap bara måste vara bättre. Dessutom finns det en massa vetenskapliga undersökningar man kan läsa. Sen har vi ju in-töh-nätt!

Alltså måste det gå att bli bättre än de var.

Lasse Kongo
2005-10-14, 12:32
Håll igen med doseringar och grejor. Gör inte heller misstaget att tro att det är mängden so avgör hur stor man skulle kunna bli. I såna fall skulle det väl inte finnas nåt som stoppade di svenske antar jag? Det finns ju en del att tillgå även i Sverige om man så säger. Och man kan bli overkligt stor utan att pressa i sig saker. Vi brukar ju dunka upp de här fyrtiotalsbilderna som illustration i de här trådarna - det här är ju liksom inte den första - och kunde man skaffa de kropparna med den tidens kunskap och teknik och utrustning vore det väl fan om man inte skulle kunna ha blivit något lite bättre femtio år senare....

allan

ja det är ju tom bättre förutsättningar idag, bättre redskap/vikter på gymen, lättare att få bra tag i bra krubb, bra kosttillskott, och tillskott som verkligen fungerar för ökad styrka/muskelmassa.

Det som saknas hos många idag är viljan, ty allt börjar med det som rör sig i våra skallar, tror man inte man kan bli grov/deffad ja då blir det väldigt svårt att uppnå sina mål.

Shut the fuck up and squat säger ja bara!

jwzrd
2005-10-14, 12:38
Shut the fuck up and squat säger ja bara!

Den viljan bland folk har fan försvunnit senaste 7-8 åren tycker jag. När jag började var det många som tränade med svår fist of fury och blev grova.

Närmaste man kommer nu är Testoplucke med svullna axlar som bara tränar tre månader i stöten.

Big_Vik
2005-10-14, 12:45
Ronnie Coleman lär ha tagit så mycket steroider att han numera klassas som en.

Tänk vad himla fantastiskt det vore om det visade sig att han faktiskt var ren eller iaf laglig, som han säger själv, (nu är det ju tyvärr inte så lätt att bevisa sånt) jag hoppas så innerligt att de kommer på något sätt att bevisa det, tänk vilken knäpp på näsan alla jävla legobyggare som säger att "sådär stor kan man inte bli utan testotillskott på 100000 ggr den normala prodkutionen" (eller liknande) skulle få! *grr27* :hbang:

hobbitar
2005-10-14, 12:55
Man KAN bli grov utan steroider!
Titta bara på Brad Pitt, Vin Diesel, Peter Siepen m.m..

Lasse Kongo
2005-10-14, 12:57
Man KAN bli grov utan steroider!
Titta bara på Brad Pitt, Vin Diesel, Peter Siepen m.m..

och du vet att de är cleana?

nej det vet du inte =)

hobbitar
2005-10-14, 13:00
och du vet att de är cleana?

nej det vet du inte =)

Haha nej det är sant :laugh:

Lasse Kongo
2005-10-14, 13:01
Den viljan bland folk har fan försvunnit senaste 7-8 åren tycker jag. När jag började var det många som tränade med svår fist of fury och blev grova.

Närmaste man kommer nu är Testoplucke med svullna axlar som bara tränar tre månader i stöten.

jupp instämmer, men vi skiter i dem och köra vidare ala hardcore, eller hur :cool:

Baan
2005-10-14, 13:01
ja det är ju tom bättre förutsättningar idag, bättre redskap/vikter på gymen, lättare att få bra tag i bra krubb, bra kosttillskott, och tillskott som verkligen fungerar för ökad styrka/muskelmassa.

Det som saknas hos många idag är viljan, ty allt börjar med det som rör sig i våra skallar, tror man inte man kan bli grov/deffad ja då blir det väldigt svårt att uppnå sina mål.

Shut the fuck up and squat säger ja bara!

på tal om samma ämne, läste någon artikel skriver av... någon person jag inte kommer ihåg (shawn ray kanske..), där han predikate lite om att europeiska byggare, och även amatörbyggare, koncentrerade sig mer på steroiderna än allt annat, medan folk i staterna fokuserade minst lika mycket på det andra. Känner några personer som jag vet preppar en del och känner fan att jag kan hålla med lite idag, dom spenderar 90% av tiden att planera diverse kurer, men har inte koll på vissa grejer jag anser i dagsläget vara rätt basic, fastän vissa av dom har tränat bra längre än jag har.

Någon som har liknande erfarenheter? Jag kanske bara har ovanligt dumma bekanta, hehe

Lasse Kongo
2005-10-14, 13:08
på tal om samma ämne, läste någon artikel skriver av... någon person jag inte kommer ihåg (shawn ray kanske..), där han predikate lite om att europeiska byggare, och även amatörbyggare, koncentrerade sig mer på steroiderna än allt annat, medan folk i staterna fokuserade minst lika mycket på det andra. Känner några personer som jag vet preppar en del och känner fan att jag kan hålla med lite idag, dom spenderar 90% av tiden att planera diverse kurer, men har inte koll på vissa grejer jag anser i dagsläget vara rätt basic, fastän vissa av dom har tränat bra längre än jag har.

Någon som har liknande erfarenheter? Jag kanske bara har ovanligt dumma bekanta, hehe

Ja du Baan, ja har så mkt historier och vetskap om folk, både väldigt nära polare och även lite annat snack man hör, och det är ta mig fan patetiskt, de hinner lagom kliva på en kur så planerar de nästa, många tränar inte heller spec seriöst, utan missköter kost/träning/vila, ska man nu va så dum o kura kan man iaf sköta sig ypperligt!

Har tex väldigt nära vänner som kurat stenhårt, och hamnar sedan 7-8 på luciapokalen bland 15deltagare typ, efter tävlingen slutar de de i princip träna, rasar ihop totalt och mår riktigt dåligt, sen efter ett halvår ringer de o tjuter i tfn typ buuhuuuufuckingwoopeeediiidoooo mina pungkulor har är fortfarande små som ärtor, va ska ja göra. Börja med att använda hjärnan brukar ja säga, inget att tycka synd om, preppar man har man gjort ett val och då får man ta allt som händer kring det. Man kan liksom inte skylla saker och ting på någon annan om man själv gjort ett val.

Jag har dock förståelse för folk som preppar, förstår VARFÖR de gör det, men att missköta sig och samtidigt preppa är som att ta heroin och tro man ska vinna OS i 100m....

jwzrd
2005-10-14, 13:09
jupp instämmer, men vi skiter i dem och köra vidare ala hardcore, eller hur :cool:

Jag menar det. Vi två tillhör helt klart dom enda hardkårbyggarna11tre.