handdator

Visa fullständig version : Va i helvete!


Lepras
2005-10-11, 21:09
sitter framför min bärbara dator o surfar, o plötsligt säger det bara poff och datan blir svart o det ryker lite från "strömintaget" o fläkten.. går att starta men bara svart skärm,, va e felet *grr*

carlsm
2005-10-11, 21:11
Köpt en billig dator?

sunkan
2005-10-11, 21:11
sitter framför min bärbara dator o surfar, o plötsligt säger det bara poff och datan blir svart o det ryker lite från "strömintaget" o fläkten.. går att starta men bara svart skärm,, va e felet *grr*
röken i datorn som gör att den fungerar har helt klart läckt ut *kissass*

Lillgrabben
2005-10-11, 21:14
sitter framför min bärbara dator o surfar, o plötsligt säger det bara poff och datan blir svart o det ryker lite från "strömintaget" o fläkten.. går att starta men bara svart skärm,, va e felet *grr*


Hustomten inne i datorn som flyttar pixlarna till din belåtenhet har gått på en liten rökpaus. Efter några halsbloss kommer han tillbaks & allt är frid & fröjd! ;)



Det verkar som om du har råkat ut för ngn kortis eller överhettning i nån komponent som inte håller måttet. Hoppas för din skull att du har kvar garanti på datorn.

Lepras
2005-10-11, 21:16
amen bajs på era seriösa svar,,
dator för 25000+ när den va ny för ca 1 år sen,,
skulle bara va kul att veta vad felet kan va..

Lepras
2005-10-11, 21:20
Hustomten inne i datorn som flyttar pixlarna till din belåtenhet har gått på en liten rökpaus. Efter några halsbloss kommer han tillbaks & allt är frid & fröjd! ;)



Det verkar som om du har råkat ut för ngn kortis eller överhettning i nån komponent som inte håller måttet. Hoppas för din skull att du har kvar garanti på datorn.


ok, tack,, vad är det troligtvis för komponent som har överhettats`? hdd?

Lillgrabben
2005-10-11, 21:20
amen bajs på era seriösa svar,,
dator för 25000+ när den va ny för ca 1 år sen,,
skulle bara va kul att veta vad felet kan va..


Puss på dig också.


Hoppas för din skull att du har kvar kvittot så att du kan lämna in den på eventuell garantirep. Du har säkerligen bränt ngn krets / komponent i datorn. För närmare diagnos borde du nog lämna in den till "service" om du inte har kunskaperna själv.

Däremot är det omöjligt att säga via internet vad som är trasigt.

aliquis
2005-10-11, 22:38
Normala gissningen hade ju varit nätagg. men det sitter ju utanför, skicka in den på reparation som sagt.

MUGEN
2005-10-12, 06:09
exakt samma sak hände min dator för snart ett år sedan, nätaggregatet som fick begravas,