handdator

Visa fullständig version : Vem gör fel?


Ungtuppen
2005-10-11, 20:13
Vem tycker ni agerar fel på den här videon? Skejtaren eller vakten?

http://www.big-boys.com/articl es/skatervsguard.html

Zozza
2005-10-11, 20:17
Nu vet jag inte vad som hänt innan filmklippet, men under det som händer i videon var det väl vakten som inte agerade speciellt proffesionellt.. men skejtarna gjorde väl också fel i att vara på en plats som dom uppenbarligen inte hade rättighet att vara i..

Yankeee
2005-10-11, 20:18
Vakten utan tvekan.

Yankeee
2005-10-11, 20:18
men skejtarna gjorde väl också fel i att vara där som dom uppenbarligen inte fick..

Då är det ok att ta till våld?

Zozza
2005-10-11, 20:20
Nej, säger bara att skejtarna inte är oskyldiga små lamm, dom hade förmodligen provocerat vakten under lång tid innan filmkippet,

vakten agerade fel

PowPow
2005-10-11, 20:20
Vakten. No doubt about it. Han gjorde säkerligen rätt i att be dem gå därifrån. De var ju på väg därifrån när han började dilla om att skataren var en "bad kid" och att han nästa gång skulle bryta hans arm.

Vakten ska ju till på köpet agera proffesionellt i liknande situationer - vilket han knappast gjorde.

TheGovernator
2005-10-11, 20:22
vakten

Dissector
2005-10-11, 20:26
Vem tycker ni agerar fel på den här videon? Skejtaren eller vakten?

http://www.big-boys.com/articl es/skatervsguard.html


Mja, uppenbart att skejtarna provocerar lite. Hade jag varit vakt och gått ut och sagt åt dom att lägga av, vilket jag antar är berättigat i detta fallet (om inte, så menar jag inte detta), och de börjar larva sig med kameran och ska stå kvar och ha sej så hade jag blivit ganska vansinnig. Men man kan väl också klart säga att vakten går till överdrift. Jag ska inte agera domare nu eftersom jag inte sett hela scenariot, men utifrån det man ser så ger jag inte någon av dom hela skulden, men jag tycker skejtarna beter sig ganska larvigt :P

bolt
2005-10-11, 20:26
Äckliga skejtare. Stryk ska dom ha.

Jense
2005-10-11, 20:27
först skejtaren om man inte får skejta där, sen vakten som handlar helt fel

PowPow
2005-10-11, 20:42
Mja, uppenbart att skejtarna provocerar lite. Hade jag varit vakt och gått ut och sagt åt dom att lägga av, vilket jag antar är berättigat i detta fallet (om inte, så menar jag inte detta), och de börjar larva sig med kameran och ska stå kvar och ha sej så hade jag blivit ganska vansinnig. Men man kan väl också klart säga att vakten går till överdrift. Jag ska inte agera domare nu eftersom jag inte sett hela scenariot, men utifrån det man ser så ger jag inte någon av dom hela skulden, men jag tycker skejtarna beter sig ganska larvigt :P

Men de var ju på väg därifrån, när vakten började kommentera saker som att de var bad kids och att han nästa gång skulle bryta hans arm. När han väl gjort detta så agerade klart även skatarna som man kan vänta sig att ungdomar reagerar i en sådan situation.

sunkan
2005-10-11, 20:43
proffsigt att göra nacksving på skejtaren :laugh:

Dissector
2005-10-11, 20:45
Men de var ju på väg därifrån, när vakten började kommentera saker som att de var bad kids och att han nästa gång skulle bryta hans arm. När han väl gjort detta så agerade klart även skatarna som man kan vänta sig att ungdomar reagerar i en sådan situation.

Jo det stämmer väl förvisso, men det är ju ganska vanligt att man ger en "efter-kommentar" även om det faktiskt är att mucka ganska rejält =) Så visst, vakten gör självklart fel, men jag anser att skejtarna provocerar vidare mest efter det

Zakath
2005-10-11, 20:48
Orkar inte bry mig, men det var roligt att se när bengeten försökte slå tillbaka på vakten :D

bengdoktor
2005-10-11, 20:50
hahaha håller helt klart på vakten. skejtaren verkar en smula dryg, dessutom får han inte in ett slag :D vakten har bra koll det där....
skejtaren kan gått ha det, han har säkert gjort sig förtjänt av det.

Dumleman
2005-10-11, 20:56
Fan båda två ska ha stryyyk!

PowPow
2005-10-11, 20:59
hahaha håller helt klart på vakten. skejtaren verkar en smula dryg, dessutom får han inte in ett slag :D vakten har bra koll det där....
skejtaren kan gått ha det, han har säkert gjort sig förtjänt av det.


Ja, och det är ju vakters jobb. Att slå på folk som anses en smula dryga :thumbup:

Får hoppas du inte blir/är vakt själv.

Goddaniel
2005-10-11, 21:06
Bra gjort av vakten att komma med både hot och personliga påhopp, way to go! *screwy*

I och för sig (ett ord?) så valde dom kanske fel ställe att skejta på :)

delta_mats
2005-10-11, 23:26
Eftersom man inte vet vad som hänt tidigare blir det ju svårt att spekulera.
Men av allt att döma så provocerar ju vakten allra mest. Var väl lite maktmissbruk där. Provocera fram bråk så han får visa hur stor och stark han är. Synd bara att skejtaren var så spinkig, annars hade han gett vakten en match.

Fartman
2005-10-11, 23:36
Vakten gjorde helt klart fel. Men jag har full förståelse för att han flippade ur, förmodligen är det inte första gången som skejtarna är där och drygar sig.
Men helt klart fel av vakten ändå, även fast jag skrattade gott när skejtarfjanten fick lite lagom med stryk.

formula4shape
2005-10-12, 00:33
Enligt amerikansk lag gjorde vakten(beror lite på vad för typ av vakt) inget fel då skate:aren knuffade till honom först. Han kastade ner honom på marken och därefter backade, skate:aren ställer sig upp och slår igen...

mangemani
2005-10-12, 00:39
båda gjorde fel.
vakten tog till överdrivet våld och skataren stanade kvar fast vakten sa att han skulle gå därifrån och därmed provocerade han.

PowPow
2005-10-12, 00:55
Enligt amerikansk lag gjorde vakten(beror lite på vad för typ av vakt) inget fel då skate:aren knuffade till honom först. Han kastade ner honom på marken och därefter backade, skate:aren ställer sig upp och slår igen...

Skataren knuffade väl inte till honom för att slåss. Han försökte ta tillbaka sin skateboard.

Förstår att vakten ville ta skateboarden. Kan göra mycket skada med en sådan (någon sett Kids? :D)