handdator

Visa fullständig version : Dagens pass: 160kg i mark


Höna
2005-10-11, 19:55
Hej jag är ny här har mest läst runt här och lärt mig en hel del.

Jag har tränat i 5 månader nu innan dess har jag idrottat hela mitt liv, mest basket då. Började köra mark för 1 månad sen då min gammla idrottslärare (som tränar på samma gym) tyckte jag borde köra det. Han lärde mig tekniken och jag fick in det riktigt snabbt. Under dagens pass träffade jag min idrottslärare efter att jag kört 3 set knäböj så skulle jag börja köra lite mark. Vi snackar lite och han säger att han ska köra mark med oss, jag börjar med 120kg och gör en lätt 6a sedan höjer jag till 130 och gör en lätt 6a igen. Då säger han ta 160! Själv tänkte jag nej det går fan inte, hursomhelst tänkte jag vi provar, lastar på 160kg och får en grym bitch slap av idrottsläraren och blir riktigt taggad går in och lyfter 160 det känndes lättare än jag trodde!

Ålder: 16år
Vikt: 80kg (låg fett%)
längd: 188

ville bara skriva av mig då jag blev väldigt glad att jag klarade detta, min gammla idrottslärare sa även att jag hadde bra form under lyftet trots att det var tung och skröt lite för sina träningskompisar hur bra hans elever är :) sjäv drar han runt 280kg i mark och är kanske inte den typiska idrottsläraren

Scratch89
2005-10-11, 19:56
Fan vad gött! Alltid grymt att dra 150+ i mark! :D

tp_88
2005-10-11, 19:57
Jaha, där ser man. Grattis, eller nåt.

Niclaaas
2005-10-11, 20:00
tycker det låter dumt att gå in på sådana tunga vikter och maxa efter en månads träning

EDIT: men väldigt starkt för att vara så ung och tränat så kort tid

beckman88
2005-10-11, 20:04
hmm..... stark lärare :cool:

Dissector
2005-10-11, 20:57
Hej jag är ny här har mest läst runt här och lärt mig en hel del.

Jag har tränat i 5 månader nu innan dess har jag idrottat hela mitt liv, mest basket då. Började köra mark för 1 månad sen då min gammla idrottslärare (som tränar på samma gym) tyckte jag borde köra det. Han lärde mig tekniken och jag fick in det riktigt snabbt. Under dagens pass träffade jag min idrottslärare efter att jag kört 3 set knäböj så skulle jag börja köra lite mark. Vi snackar lite och han säger att han ska köra mark med oss, jag börjar med 120kg och gör en lätt 6a sedan höjer jag till 130 och gör en lätt 6a igen. Då säger han ta 160! Själv tänkte jag nej det går fan inte, hursomhelst tänkte jag vi provar, lastar på 160kg och får en grym bitch slap av idrottsläraren och blir riktigt taggad går in och lyfter 160 det känndes lättare än jag trodde!

Ålder: 16år
Vikt: 80kg (låg fett%)
längd: 188

ville bara skriva av mig då jag blev väldigt glad att jag klarade detta, min gammla idrottslärare sa även att jag hadde bra form under lyftet trots att det var tung och skröt lite för sina träningskompisar hur bra hans elever är :) sjäv drar han runt 280kg i mark och är kanske inte den typiska idrottsläraren

Grattis =)

Fan, jag vill också ha en sådan idrottslärare. Vår är som ett lik. Han säger endast saker när det är genomgång eller instruktioner eller liknande, eller ett kort svar om man frågar något. Vi var på väg till en gympasal som vi aldrig hade varit vid innan, och läraren går längst bak, vi fortsätter på vägen, men efter ett tag när vi vänder oss om ser vi att läraren svängt av och börjat gå åt ett annat håll och säger inte ett ljud :D
Han är inte otrevlig, men social är han definitivt inte, och det är lite synd. Grattis till en rolig lärare säger jag =)

nemd
2005-10-11, 20:57
Riktigt fint.. :D

Bjorne
2005-10-11, 23:00
:thumbup:

MilkmaN
2005-10-11, 23:18
Fet lärare!

Fartman
2005-10-11, 23:25
Grattis, fan en sån lärare hade jag gärna haft i gymnasiet... nu hade jag istället mannen som crashade corvetten *grr*

Timme
2005-10-12, 07:34
Hej jag är ny här har mest läst runt här och lärt mig en hel del.

Jag har tränat i 5 månader nu innan dess har jag idrottat hela mitt liv, mest basket då. Började köra mark för 1 månad sen då min gammla idrottslärare (som tränar på samma gym) tyckte jag borde köra det. Han lärde mig tekniken och jag fick in det riktigt snabbt. Under dagens pass träffade jag min idrottslärare efter att jag kört 3 set knäböj så skulle jag börja köra lite mark. Vi snackar lite och han säger att han ska köra mark med oss, jag börjar med 120kg och gör en lätt 6a sedan höjer jag till 130 och gör en lätt 6a igen. Då säger han ta 160! Själv tänkte jag nej det går fan inte, hursomhelst tänkte jag vi provar, lastar på 160kg och får en grym bitch slap av idrottsläraren och blir riktigt taggad går in och lyfter 160 det känndes lättare än jag trodde!

Ålder: 16år
Vikt: 80kg (låg fett%)
längd: 188

ville bara skriva av mig då jag blev väldigt glad att jag klarade detta, min gammla idrottslärare sa även att jag hadde bra form under lyftet trots att det var tung och skröt lite för sina träningskompisar hur bra hans elever är :) sjäv drar han runt 280kg i mark och är kanske inte den typiska idrottsläraren


Grattis! men jag måste säga att jag är lite avundssjuk på dig. Jag är också 16år och tyckte att jag var tuff när jag gjorde 6a på 110kg i mark så kommer du och drar en lätt 6a på 130. Sedan ett max på 160 :cryout:

/Timme

Sonny
2005-10-12, 08:12
Allitd kul med sånna lärare, kul för dig oxo! ;in gymnastik-lärare säger att man slutar växa om man tränar när man är för ung osv.

sunkan
2005-10-12, 08:38
Grattis, fan en sån lärare hade jag gärna haft i gymnasiet... nu hade jag istället mannen som crashade corvetten *grr*
hahaha, han :bow:

Rockhard
2005-10-12, 10:49
Grattis, fan en sån lärare hade jag gärna haft i gymnasiet... nu hade jag istället mannen som crashade corvetten *grr*

han verkar ju rätt skoj också iofs :laugh:

Höna
2005-10-12, 13:30
Tack för alla svar!

Jo min lärare är riktigt grym, en bra förebild när det gäller träning. Jag har lärt mig rätt mycket om träning, kost osv av han. Mitt mål som jag själv trodde jag skulle klara av var 150kg till sommar, men det kan vi glömma siktar på 180kg nu!


tycker det låter dumt att gå in på sådana tunga vikter och maxa efter en månads träning

EDIT: men väldigt starkt för att vara så ung och tränat så kort tid

Jo det tänkte jag också men eftersom jag litar på min lärare till 100% och han sa att tekniken var bra och att jag skulle klara det, han hadde ju rätt ;)

Niclaaas
2005-10-12, 14:45
Jo det tänkte jag också men eftersom jag litar på min lärare till 100% och han sa att tekniken var bra och att jag skulle klara det, han hadde ju rätt ;)

han kan ju omöjligt ha vetat innan att det skulle se bra ut om du slängde på 30kg till. visst det gick bra den här gången men jag menar bara att man ska vara försiktig, särskilt i marklyft. det har jag själv fått erfara.

Höna
2005-10-12, 21:32
han kan ju omöjligt ha vetat innan att det skulle se bra ut om du slängde på 30kg till. visst det gick bra den här gången men jag menar bara att man ska vara försiktig, särskilt i marklyft. det har jag själv fått erfara.

Du har självklart rätt att man ska ta d lugnt med max lyft spec. i marklyft.