handdator

Visa fullständig version : Magen mår inte bra till slut?


Callister
2005-10-11, 16:56
Ja hej.. I sommras så jobbade jag som bonde och sedan seglade jag i två veckor, efter det (snart två månader sedan) har jag haft en lååååång viloperiod. Gått upp kanske något kilo, medvetet dock, men nu känns det som man ska köra igång igen här.. oftast så kommer man till en punkt (efter en veckas onyttigheter) och känner; nej detta är ju äckligt. Tror den punkten kommit nu, hoppas det iaf, hursomhelst så måste jag nog bli nyttig igen pga. andra skäl (som följer nedan)

Har de senaste 2 veckorna varit jättedålig i magen, har väl varit väldigt onyttigt de här 2 veckorna, men magen känns helst "SLUT".
Att dricka kaffe går absoluuuuuuuut inte, pang poff direkt.
Vitt bröd (särskilt pizzabröd) gåår inte heller, senast så svimmade jag nästan på tågen hem ifrån skolan när jag stod upp, skulle jag sitta ner skulle jag nog fallit i koma lr nåt, kunde inte ens sitta ner en sekund. Observera att det inte var pga. toabehov, det var mer som att magen ville sprängas :D

Hur ska jag på bästa sätt återgå till vanliga spåret? Det känns lite jobbigare nu pga. miljöombyte (bor med flickvän nu, känns svårare då)
Morgonpromenader är iaf något jag ska börja med, sen undvika godis runt 2-3 veckor nu och sedan vid BEHOV äta godis varannan vecka eller oftare.

Bjorne
2005-10-11, 18:19
Svält dig under deffen och äter ordentligt nu?


Minns väl från "Emil" avsnittet där fattiga får en massor av mat, eller från Skenbart, där få de ju väldigt ont i magen när de äter efter att ha svält.

Callister
2005-10-11, 19:28
Nejdå, det har ju varit nästan en två årig "deff".. jag har gått i perioder lite titt som tätt.. :)

Bjorne
2005-10-11, 22:01
Nejdå, det har ju varit nästan en två årig "deff".. jag har gått i perioder lite titt som tätt.. :)Att gå från att käka mat med lite fet och salt, sedan smälla i sig en pizza så kanske man chockar kroppen i form av det som hände i "Super size me".