handdator

Visa fullständig version : MSM+LEAN+kalciumpyruvat?


Julius Caesar
2005-10-11, 09:07
Tar på morgnarna innan träning 1 msk MSM + en C-vitaminbrus, tänkte komplettera med LEAN och kalciumpyruvat. Någon som vet om effekterna förtas av varandra, eller om det på något sätt är olämpligt att ta dem ihop?

En till fråga ang C-vitaminbruset; innehåller ju sorbitol (kolhydrat) men i väldigt liten mängd, påverkar det fettförbränningen på något sätt? Är ju på fastande mage annars (förutom kosttillskotten + vatten då)

Vet att jag fått svar på liknande fråga förut då det gällde tandkräm och fluortablett, men vi har enorma diskussioner på mitt jobb om detta, en kille där anser att alla kolhydrater om det så är ett extra-tuggummi, förstör nyttan med att träna på fastande mage.

Vore väldigt tacksam för svar, så jag kan visa honom svart på vitt hur fel han har :hbang:

Julius Caesar
2005-10-11, 10:30
Eller om jag har fel så vill jag ju veta det och sluta med C-vitaminen.

userfriendly
2005-10-11, 10:44
jag skulle inte ta c-vitamin på morgonen, ta det till frukosten ist..

lean funkar umärkt innan frukost.. om kalciumpyruvat har nån verkan i praktiken vetefan egentligen...

userfriendly
2005-10-11, 11:03
jag skulle inte ta c-vitamin på morgonen, ta det till frukosten ist..

lean funkar umärkt innan frukost.. om kalciumpyruvat har nån verkan i praktiken vetefan egentligen...

vad e msm?

edit:

aha:

Näringsämnen kan upptas mer effektivt
Svullnader och inflammationer minskar
pH-värdet blir mer neutralt
Blodtillförseln förbättras
Histaminframkallande ämnen som orsakar allergier kan mer effektivt spolas bort.

e detta bra innan frukost då?? varför är det bättre då än annars?

Julius Caesar
2005-10-11, 11:06
jag måste ta c-vitaminen med MSM eftersom MSM smakar skit om man tar det bara med vatten, och MSM är bäst att ta på fastande mage. Dessutom hjälper c-vitaminen kroppen att ta upp MSM (om nu brustabletterna är en bra c-vitaminkälla som det varit så mycket prat om, men orsaken att jag tar den är att få i mig MSM)

userfriendly
2005-10-11, 11:10
jag måste ta c-vitaminen med MSM eftersom MSM smakar skit om man tar det bara med vatten, och MSM är bäst att ta på fastande mage. Dessutom hjälper c-vitaminen kroppen att ta upp MSM (om nu brustabletterna är en bra c-vitaminkälla som det varit så mycket prat om, men orsaken att jag tar den är att få i mig MSM)

ok men som sagt ere ju insulinpåverkande (sötningsmedel) men det kanske inte är så stor dos att det påverkar jättemkt..
jag skulle iaf inte ta dt... för jag vill ju va optimal :D

Cilia
2005-10-11, 13:39
jäkla massa saker du stoppar i dig, vad vill du uppnå?

men om det ska tas på fastande mage varför inte vänta tills efter träningen innan frukost och ta det?

då kan du ju träna utan att få det ev insulinhöjande effekten och samtidigt ta det på fastande mage fast efter träningen.

Jag som känner mig som en knarkare med 2 koffeintabletter dagligen.
Bara det att dom är gömda i skåp på apoteket får mig att känna mig kriminell.

mangemani
2005-10-11, 13:57
en kille där anser att alla kolhydrater om det så är ett extra-tuggummi, förstör nyttan med att träna på fastande mage.





:laugh:

Julius Caesar
2005-10-11, 15:10
Cilia; Så jäkla massa saker är det väl inte??

Åt MSM sen innan, tänkte börja ta LEAN och Kalciumpyruvat nu en period på morgnarna för att höja fettförbränningen.

Userfriendly; vad anser du om kolhydraterna (sötningsmedlet) i tandkräm, fluortabletter, kapseln som är runt ex ripped fuel som innehåller risstärkelse etc? Oxå optimalt att hoppa över innan träning (pga den ev insulinhöjande effekten)?

mangemani
2005-10-11, 19:01
Userfriendly; vad anser du om kolhydraterna (sötningsmedlet) i tandkräm, fluortabletter, kapseln som är runt ex ripped fuel som innehåller risstärkelse etc? Oxå optimalt att hoppa över innan träning (pga den ev insulinhöjande effekten)?


du kan lugnt använda dej av allt det där utan att det har nån påverkan på motionen på fastande mage.
den ynka lilla mängden(inte ens 1 gram skulle jag tro)kolhydrater du får i dej utav det där har INGEN negativ effekt,vare sej på insulinet eller "motionera på fastande mage " grejjen.
*geez*det är inte uppåt 50-60 gram kolhydrater vi pratar om här;)

Yankeee
2005-10-11, 19:04
Varför äter du MSM?

Jocke77
2005-10-11, 19:40
jag skulle inte ta c-vitamin på morgonen, ta det till frukosten ist..

lean funkar umärkt innan frukost.. om kalciumpyruvat har nån verkan i praktiken vetefan egentligen...

när äter du frukost igentligen? *rolleyes*

mangemani
2005-10-11, 19:49
när äter du frukost igentligen? *rolleyes*


tror hon menar innan motionspasset på morgonen,dvs före frukosten.

Cilia
2005-10-11, 20:06
Cilia; Så jäkla massa saker är det väl inte??

Åt MSM sen innan, tänkte börja ta LEAN och Kalciumpyruvat nu en period på morgnarna för att höja fettförbränningen.

Userfriendly; vad anser du om kolhydraterna (sötningsmedlet) i tandkräm, fluortabletter, kapseln som är runt ex ripped fuel som innehåller risstärkelse etc? Oxå optimalt att hoppa över innan träning (pga den ev insulinhöjande effekten)?
varför frågar du om råd och hjälp om du ändå bara ska bli spydig när folk svarar och frågar tillbaka?

kyl ner dig lite.

Julius Caesar
2005-10-11, 21:04
Cilia; vem var jag spydig mot??? använde samma ord som du själv använde. Undrar vem som var spydig istället för att ge råd.

Yankee; äter det för att jag mår bättre, min mage som jag haft problem med i över 20 år och försökt med alla medel till, mår suveränt av MSM.

Julius Caesar
2005-10-11, 21:22
vad e msm?

edit:

aha:

Näringsämnen kan upptas mer effektivt
Svullnader och inflammationer minskar
pH-värdet blir mer neutralt
Blodtillförseln förbättras
Histaminframkallande ämnen som orsakar allergier kan mer effektivt spolas bort.

e detta bra innan frukost då?? varför är det bättre då än annars?

Jag började ta det innan frukost och mår så bra av det, vill helst inte sluta med det. Det står på burken att det ska intas på morgonen på fastande mage, har inte kollat upp exakt varför, ska göra det imorn.

Men vill ju veta att man kan ta det med LEAN och kalciumpyruvatet, så man inte får en hjärtattack eller mår dåligt på något sätt av blandningen, eller att ämnena förtar varandra. Verkar tyvärr inte vara nån som vet ännu..

mangemani
2005-10-11, 21:29
ge en innehållsförteckning så ska vi se.

Julius Caesar
2005-10-12, 08:50
ge en innehållsförteckning så ska vi se.

MSM är 100% MetylSulfonyMetan (metyl och organiskt svavel) I pulverform.
Jag tar 15g MSM med en C-vitaminbrus; innehåller; citronsyra, natriumbikarbonat, askorbinsyra, sorbitol, aromer, natriumsackarinat, aspartam. De funkar bra ihop, rekommenderas tom att ta tillsammans. Frågan är då om man kan ta detta med:

LEAN; innehåller: grönt te (98%), dandelion rot extrakt, koffein, druvkärneextrakt, white willow bark (25% vilket är lite märkligt med tanke på att den innehåller 98% grönt te, men så står det på burken) kapsel av cellulosa.
Kalcium pyruvat; innehåller: 750 mg kalciumpyruvat monohydrat, samt kapsel av cellulosa och risstärkelse.
Dessa två fungerar också bra ihop.
MSM ska tas på fastande mage på morgonen, de andra två innan träning, vilket jag också gör på morgonen, så det idealiska för mig vore ju att kunna ta allt samtidigt, men vet ju inte hur allt funkar tillsammans, och han som säljer MSM vet ingenting om LEAN eller kalciumpyruvat eftersom han inte säljer dessa två produkter.
Tänkte att kanske någon här visste, eftersom flera här verkar ha väldigt bra kunskaper inom kosttillskott, samt kanske någon som provat de produkterna.

Julius Caesar
2005-10-14, 23:22
Tänkte bara berätta att jag fått svar på min fråga, MSM går bra att ta med alla preparat, så jag kan lungt fortsätta med den på morgonen.

Det kanska bara är jag på detta forum som tar MSM, men om nån annan också undrade så gick det som sagt bra. :)