handdator

Visa fullständig version : Distans


Big_Vik
2005-10-10, 20:01
Läst igenom herkulez visserligen onyktra men även briljanta slutsater i "min syn på träning" och vill spinna vidare lite granna. (Nu håller du mun TufferTobbz!)

Varför anser du att det är så viktigt att hålla distansen?

Hur gör just du för att ha ett distanserat förhållande till träningen och inte bli totalt insnöad? Om du inte har det, varför inte? (Säkert en onödig fråga då jag antar att den mest insöade ser sig själv som distanshållande och balanserad)

Fatalist
2005-10-10, 20:06
För att jag har insett att det inte hjälper att gå och oroa sig och stressa upp sig över gårdagens missade måltider (men ändå gör jag det fortfarande..)

Shadow Warrior
2005-10-10, 20:09
Jag känner att jag måste ha nått att hänga upp livet på, och det blir oftast träningen, mina andra intressen må vara stora eller kanske större men det funkar inte att hänga upp mej på dem.

Distans eller balans? Nödvändigt är det för mej i allafall.

HenrY
2005-10-10, 20:19
Såklart man ska ha lite distans. Men vill man komma nånvart så kan man inte ha för mycket distans! Utan man måste offra lite...

Kebab-Arne
2005-10-10, 20:22
Det jag tycker är mest fjantigt är om man börjar strunta i skolan för att träna. Går alldelles utmärkt att träna så mycket man kan och klara av skolan, dock är inte jag något bra exempel på det då jag är ganska lat och sätter skolan före träningen. Så ibland blir det inte så mycket träning. :)
Men om man pluggar mindre för att träna mer och sen inse att betygen inte räcker till den utbildningen man vill till...

HenrY
2005-10-10, 20:33
Det jag tycker är mest fjantigt är om man börjar strunta i skolan för att träna. Går alldelles utmärkt att träna så mycket man kan och klara av skolan, dock är inte jag något bra exempel på det då jag är ganska lat och sätter skolan före träningen. Så ibland blir det inte så mycket träning. :)
Men om man pluggar mindre för att träna mer och sen inse att betygen inte räcker till den utbildningen man vill till...

Jo precis, det finns viktigare saker i livet än träning!
Men som du sa så går det utmärkt att faktiskt köra seriöst muskelbygge samtidigt som man sköter skolan!
Gäller bara att planera litegranna, vilket vissa är för slöa för!

wintersnowdrift
2005-10-10, 21:15
Därför att jag vet hur det är när *allt* i ens vardag kretsar kring träning, när ett missat träningspass innebär en smärre katastrof, när man börjar planera sina dagar in i minsta detalj för att hinna med både krävande skolgång och krävande träning, och när träningen som en gång var rolig och positiv istället bryter ner en, både fysiskt och psykiskt - och vilket helvete det sedan är att bryta mönstren ("gör om, gör rätt" har aldrig haft en så plågsam innebörd) och få tillbaka en sund träningsinställning.

Idag är jag mycket glad över mina erfarenheter, de har gjort att jag ser på livet ur ett lite annat perspektiv. Plus att jag nu kan njuta dubbelt så mycket av min träning - jag har fått tillbaka allt det positiva den ger mig! Jag tror dock att distans och balans är mycket viktigt - vad det än må vara man sysselsätter sig med.

//Kristin

skaparn
2005-10-10, 21:39
Finns det något man inte ska hålla distans till?

Någon kommer säkert komma med ett vackert svar likt "kärleken till sina barn" , men om vi begränsar oss till aktiviteter.

Rockhard
2005-10-10, 21:43
Vadå distans? Brinner man för något så gör man. Bara säga grattis till de som hittat nåt de vill lägga ner all sin tid och energi på...

mangemani
2005-10-10, 21:46
har nog ingen distans från träningen.
är jag inte på gymmet så studerar jag om träningen/tillskott,ute och går,är här på forumet eller planerar ut hur nästa veckas träning ska se ut...jag kan nog säga att jag är helt "insnöad" i träningen.

varför?tja, det är en mycket beroendeframmkallande och rolig hobby samt att när jag verkligen har gett mej in i något till 100%,så kan jag inte sluta.

och jag klagar inte,helt tvärtom,att träningen har blivigt en sån stor och betydelsefull del av mitt liv är nog en av dom bästa sakerna som har hänt mej.
det har givit mej diciplin,styrka,nått att VERKLIGEN se fram emot,erfarenhet som en hel del folk skulle vilja ha(kanske inte direkt på det här forumet).

jag ÄLSKAR träningen!

trym
2005-10-11, 00:46
För att jag har insett att det inte hjälper att gå och oroa sig och stressa upp sig över gårdagens missade måltider (men ändå gör jag det fortfarande..)


gör som jag då, ät chips/godis/glass, drick alkhol (behöver inte vara specifik men %siffran talar om vilken som är nyttigast för dig) o träna de du känner för när du känner för de o ha grymma resultat istället?! låter väll roligare änn allt de därra trammset?=) :cool: