handdator

Visa fullständig version : Pellep mot dom manliga vikterna


pellep
2005-10-10, 19:48
Hejsan alla Kolonerds. :hbang:

Efter en lång stund som tystlåten spinkig kille har jag äntligen tagit mig i kragen att våga skriva en journal över min träning.
Jag har klickat runt på Kolo-forumet ett tag nu och läst och åter läst. Jag är mycket imponerad över den kunskapen det aktiva folket i forumet besitter.

Jag började träna lite smått för dryga ett år sen i samband med min militärtjänstgöring. Har sedan April i år försökt träna regelbundet.
Under lumpentider så vägde jag 80 tunga pannor. Jag var då relativt smällfet ;D
Nu har jag dock försökt tänka på vad jag stoppar i mig om dagarna och börjat röra mig betydligt mer. Både genom att springa och ta promenad, jag tar nu också cykeln ifall jag ska röra mig en mindre sträcka. Bilen är trots allt bekvämmare och varmare ;)

Jag har som planer med min träning att må bättre både fysiskt och psykiskt. Jag bara älskar den känslan efter ett väl genomfört pass när blodet pumpar genom kroppen.

Stats:
Ålder: 20 år
Längd: 178 cm
Vikt: 71 blygsamma kilon

Bänk: 95
Mark: Inte den blekaste, precis börjat tränat. Älskar övningen redan.
Böj: inte maxat här heller då jag är rädd om mina stackars knän. men 100 kilo funkarla finfint.

Jag har satt upp mitt schema enligt följande.

dag1: rygg, axlar
dag2: armar
dag3: bröst, ben
springer, promenader: 2-3 ggr i veckan. Händer att jag joggar ner till gymmet, allt för att få in mycket luft i lungorna och bli lite varm i kläderna.

Sen snurrar jag runt, jag vilar när jag e trött ;D


Jag hoppas att denna journalen ska hjälpa mig att se hur min träning går, så att jag inte bara strirrar mig blind nere på gymmet.

pellep
2005-10-10, 20:00
Dagens pass och mitt första som dokumenteras:

Idag vad det ryggen och axlarna som skulle få sig lite smisk.
Började med ryggen

Marklyft:
uppvärmning 50x10
80x10
80x10
80x10

T-bar:
45x10
50x8
45x10

Sittande rodd:
75x12
80x10
80x10

Latsdrag till bröst:
70x12
75x10
75x10

Smalt latsdrag:
65x8
70x8
70x6

Fick riktigt bra kontakt med ryggen idag. Körde lite tyngre vikter för att få ryggen att jobba lite.
Efter ryggen var det dags för axlarna att jobba.

Började med att värma upp axlarna genom rotatorcuffarna. Har tidigare haft ont i ena axlen men har nu försvunnit efter att fått tips om just rotatorcuffarna.

Hantelpress:
22.5x8
22.5x8
20x8

Sittande framåtlutande hantellyft:
10x12
10x12
10x12

Hantellyft åt sidan:
10x12
10x12
10x12

Var rejält trött efter hantelpressarna så sista biten biten av passet blev lite på halvfart. Dock kul att jag vågade ta steget och öka vikterna.

pellep
2005-10-11, 17:44
Idag var det dags för brösten.

Började med att värma upp lite lätt i bänk på 50 kilo för att bli lite varm
sedan blev det som följande:
70x6
80x6
85x4
80x6
70x10

Gick sedan över till snedbänkpress med hantlar:
27.5x8
27.5x8
27.5x8

Efter detta orkade jag inte mera. Jag var helt slut. Antar att det beror på att jag suttit och skrivit ett arbete hela dagen plus allt för dåligt med mat.

Det enda positiva var att d gick jevligt snabbt ;D