handdator

Visa fullständig version : Extrem utveckling eller normalt?


Something
2005-10-10, 19:01
Tjenare, jag visste inte riktigt vart denna tråd skulle hamna så ligger den fel så rätta mig och skicka den rätt isof tack.

För 6 dagar sedan var jag nere i källaren och blev lite sugen på att se hur mycket jag kunde lyfta på bänkpressen som står där nere. Jag visste att jag hade som max lyft 75 k i testerna på skolan för några månader sedan så jag körde först lite uppvärmning med lite lägre vikter och sedan pressade jag upp 75 vilket gick ungefär som jag förväntade mig, det gick men knappast med någon vidare marginal.

Dan efter gjorde jag samma sak men då kändes det som att jag nog kunde lägga på lite vikt och slängde på lite försiktigt och kom till slut upp till 80 kilo vilket gjorde mig både förvånad och glad.

den 4 dagen så gick jag ner igen och gjorde åter en ökning och klättrade till 85 kilo och nu började jag bli lite mer förvånad, att öka 10 kilo utan att ens köra ett ordentligt träningspass.

Imorse, den 6 dagen nu alltså, gick jag ner igen och kände på vikterna igen och återigen ökade jag med 5 kilo.

Jag har alltså på bara 6 dagar och endast genom 1-3 lyft på maxvikt ökat 15 kilo i bänkpress, kan tilläggas att jag inte ens värmde upp förutom första dagen. Så hur normalt är det här? Växer muskler verkligen så fort?

Förvånande är det iallafall för mig, även om jag tycker om det :)

krilleh
2005-10-10, 19:17
Tjenare, jag visste inte riktigt vart denna tråd skulle hamna så ligger den fel så rätta mig och skicka den rätt isof tack.

För 6 dagar sedan var jag nere i källaren och blev lite sugen på att se hur mycket jag kunde lyfta på bänkpressen som står där nere. Jag visste att jag hade som max lyft 75 k i testerna på skolan för några månader sedan så jag körde först lite uppvärmning med lite lägre vikter och sedan pressade jag upp 75 vilket gick ungefär som jag förväntade mig, det gick men knappast med någon vidare marginal.

Dan efter gjorde jag samma sak men då kändes det som att jag nog kunde lägga på lite vikt och slängde på lite försiktigt och kom till slut upp till 80 kilo vilket gjorde mig både förvånad och glad.

den 4 dagen så gick jag ner igen och gjorde åter en ökning och klättrade till 85 kilo och nu började jag bli lite mer förvånad, att öka 10 kilo utan att ens köra ett ordentligt träningspass.

Imorse, den 6 dagen nu alltså, gick jag ner igen och kände på vikterna igen och återigen ökade jag med 5 kilo.

Jag har alltså på bara 6 dagar och endast genom 1-3 lyft på maxvikt ökat 15 kilo i bänkpress, kan tilläggas att jag inte ens värmde upp förutom första dagen. Så hur normalt är det här? Växer muskler verkligen så fort?

Förvånande är det iallafall för mig, även om jag tycker om det :)


tja, ibörjan ere väl mkt med tekniken. dock så e 90 kg rätt mkt men de enda ja kmr på e att du har fått en bättre teknik

Something
2005-10-10, 19:49
När jag var yngre, 15-16 år gammal, så tränade jag tillsammans med resten av laget på ett gym. Så redan då lärde jag mig hur man ska lyfta osv. Sen har jag gått på ett idrottsgymnasium där jag fick lära mig mer om träning och där vi ofta fick praktisera träning så att vi skulle lära oss teknikerna.

Så jag lyfter precis som jag gjorde då, så tekniken tror jag inte det beror på.

Fatalist
2005-10-10, 20:01
Du hade helt enkelt för lite vikt de tidigare gångerna :thumbup:

Something
2005-10-10, 20:05
Haha, jao. Det hade man väl kunnat tro om det inte vore så att jag på sista testet innan skolavslutning i våras lyfte 75 kg och sen var jag helt slut, samma sak för 6 dagar sedan, var precis så att jag klarade det då.

Och nu tar jag 90 kilo... fun fun indeed :)

Fast jag får väl se om 2-3 dar. Om jag lyckas lyfta mer ^^