handdator

Visa fullständig version : Tips inför USA-resa.


Dissector
2005-10-10, 18:32
Jag och min familj har planerat en USA-resa till nyår, som inte är till 100% bestämd med det lutar åt att vi åker iallafall. Det blir inte längre än 2 veckor med tanke på ledighet o.s.v. Vi hade då planerat att under denna tiden besöka Los Angeles, San Fransisco och Las Vegas! Det blir ingen lång tid i varje stad, men vi hoppas på att hinna med lite trevliga grejer.
Självklart hade jag tänkt att försöka ordna några gympass på de stora kända gymmen over there =) Golds Gym i Vegas är nästan en självklarhet tycker jag.
Vad har ni mer för rekommendationer, framför allt vad det gäller bodybuilding och styrketräning, men andra tips mottages också varmt =)

Har sett en tråd om samma sak, fast det gällde bara Los Angeles har jag för mig, och där kan jag ju läsa, så mest fokus på Vegas och San Fransisco.
Jag har ganska ringa geografikunskaper så jag vet inte riktigt var det är Venice beach ligger men är inte det i någon av nämnda städer? För Golds Gym på Venice beach är ju också en klassiker =)

Alla tips mottages varmt!
Tack på förhand

//Jesper

Ralle
2005-10-10, 18:51
Gå på am.fotbolls match!!

Dissector
2005-10-10, 18:59
Ja det kanske vore en spännande erfarenhet faktiskt =) Har aldrig sett nån hel match varken på TV eller irl så det hade nog kunnat vara skoj. Tack för tipset :)

Zakath
2005-10-10, 19:00
Muscle Beach ligger i LA, det är ju också där du ska gå på Golds, Arnold var ju där :D

Själv så har jag bara stannat vid golds och fått en broschyr, hade ont i halsen när jag var i LA så jag kunde inte träna :(
Dock så kändes det väldigt kommersialiserat, dessutom väldigt dyrt... Om du tränar grepp så finns det ett par gubbar på Gripboard som har riktigt grymma källargym i LA iaf :hbang:

Riktigt roligt att åka upp närmare Hollywood också (LA) och se på alla hus m.m!

OCH GLÖM INTE, KÖP PROTEINPULVER! SÅ MYCKET DU BARA ORKAR BÄRA! Billigt billigt :D :eating:

Dissector
2005-10-10, 19:07
Ah, så det är på Golds i LA Arnold och dom andra frillorna tränade i Pumping Iron? Då är det ju ett måste, även om det förmodligen är rejält ombyggt =) Tack så mycket.

Hollywood lär det nog bli en visit i! Känns som något man inte vill missa =)

Jaså, proteinpulver är billigt där? Det låter jävligt bra. Får nog bli att släpa med sig några kilo hem då =)

Zakath
2005-10-10, 19:12
Ah, så det är på Golds i LA Arnold och dom andra frillorna tränade i Pumping Iron? Då är det ju ett måste, även om det förmodligen är rejält ombyggt =) Tack så mycket.

Hollywood lär det nog bli en visit i! Känns som något man inte vill missa =)

Jaså, proteinpulver är billigt där? Det låter jävligt bra. Får nog bli att släpa med sig några kilo hem då =)


Några kilo, MINST 30kg annars kommer du få ångra dig i en livstid! :D
När jag var där fick jag bara köpa 10kg för mina föräldrar även om jag bar på allt, dem sa att det blir avgift för extravikt, men jag har räknat på det och det är det värt ;) Kostadade t.ex. 100kr/kg för ett isolat/hydrolysat/koncentrat blandning av märket ON, det kostar runt 250kr/kg i Sverige.

Om det är något jag inte rekommenderar så är det att bo i nån jävla ranch mitt i nevadas öken utan lufkonditionering och bara ljummet-varmt vatten. Universal Studios i LA är inte så himla kul heller, men klart godkänt...

Zakath
2005-10-10, 19:23
Glöm förresten inte att köpa en väska i USA eller ta med en extra att bära proteinet i, modell XXXL *innocent*

Dipshit
2005-10-10, 21:23
Tips: sabba inte resan genom att leta efter varenda jäkla gym i västra usa ;)

men visst måste du se muscle beach och käka i brandkårs-huset (va det nu hette).. och kyssa gamla Gold's exteriör..osv osv
åk till venice beach så har du allt det inom ett stenkast! tar typ 5 min att gå mellan de tre ställena ;)

sen är det bara att cykla upp till santa monica, eller hyra en surfbräda nånstans!
och självklart Hollywood med omnejd!

har du några frågor, så fråga på!

Hobbes
2005-10-11, 10:22
Om du är i San Fran. se då till att besöka Alcatraz, mycket sevärt och intressant!

Klä dig lite europeiskt och dra en runda i Castrodistriktet :D

Dissector
2005-10-11, 10:23
Om du är i San Fran. se då till att besöka Alcatraz, mycket sevärt och intressant!

Klä dig lite europeiskt och dra en runda i Castrodistriktet :D

Alcatraz har jag inte tänkt på än! Ruskigt bra du sa det. Känns också som något man måste se när man är i närheten =) Tack så mycket

Bamse
2005-10-11, 15:02
I Las Vegas ska ni besöka "the O show" på Bellagio. Köp biljetter redan nu!

http://www.bellagio.com/pages/ent_main.asp

Billigaste biljetten kostar alltså $99 (jag betalade $125 och såg då mkt bra) ..... MEN det är värt varenda cent! :thumbup:

Det är en helt sjuk show! :hbang:

dared
2005-10-11, 15:06
Har vart i San F o LA.. Hmm Golden Gate-bron är schysst och som de andra sa Alcatraz, Golds, mucle beach i Venice har schysst atmosfär. Hollywood kan va kul och ha sett även om det egentligen inte är så mycket. Rodeo drive etc.

Mass-Tech
2005-10-11, 15:06
Chris Cormier är del ägare i någon resturang i LAs Vegas, han brukar hänga där ibland.
Sen finns det nån MaxMuscle butik i L.A där det alltid finns minst ett proffs.