handdator

Visa fullständig version : Ska jag träna idag?


aliquis
2005-10-10, 17:38
Senaste passet blev den 4e oktober, dagarna före klantade jag mig rejält och det blev korta pass med få set osv, den 4e blev det lite bättre.

Sedan skulle jag väl vila någon dag men hade en CD-väska som luktade starkt av lim öppen i hallen och blev irriterade i luftvägarna, sedan blev det en förkylning av alltsammans.

Iförrgår verkade det gå åt rätt håll så jag tänkte att jag kanske kunde träna igår, men lite var kvar så jag sket i det. Idag är det mest snuva kvar.. Är lite småsugen på att komma iväg, så skall jag träna idag eller inte?

Det har hela tiden varit mycket snorproblem så att säga, och känts uppemot örona ett tag, hostningsbiten har mest varit för att lösa snorproblem skulle jag tro, så eventuellt kanske det bara var irriterade luftvägar och inte ens en förkylning? Vad vet jag, hostat har jag ju iaf..

Träna?! ;D

Zakath
2005-10-10, 17:48
Nej inte om du hostat!

Varför chansa? Låt det eventuella viruset försvinna först.

skaparn
2005-10-10, 17:49
Ja, snorig är man ju hälften av årets alla dagar. Träna, men du kan ju känna efter ifall hjärtat börjar (eller slutar) klappa onormalt.

bluelight
2005-10-10, 17:50
Senaste passet blev den 4e oktober, dagarna före klantade jag mig rejält och det blev korta pass med få set osv, den 4e blev det lite bättre.

Sedan skulle jag väl vila någon dag men hade en CD-väska som luktade starkt av lim öppen i hallen och blev irriterade i luftvägarna, sedan blev det en förkylning av alltsammans.

Iförrgår verkade det gå åt rätt håll så jag tänkte att jag kanske kunde träna igår, men lite var kvar så jag sket i det. Idag är det mest snuva kvar.. Är lite småsugen på att komma iväg, så skall jag träna idag eller inte?

Det har hela tiden varit mycket snorproblem så att säga, och känts uppemot örona ett tag, hostningsbiten har mest varit för att lösa snorproblem skulle jag tro, så eventuellt kanske det bara var irriterade luftvägar och inte ens en förkylning? Vad vet jag, hostat har jag ju iaf..

Träna?! ;D

Åk dit imorn, då får du ju se mig :hbang:

Destra
2005-10-10, 17:54
Vila är skönt, vill du vila med gott samvete kan du ju alltid ta en uppfriskande promenad. :)

aliquis
2005-10-10, 17:55
Åk dit imorn, då får du ju se mig :hbang:Vem är du då? Fredriks polare?

aliquis
2005-10-10, 17:57
Ja, snorig är man ju hälften av årets alla dagar. Träna, men du kan ju känna efter ifall hjärtat börjar (eller slutar) klappa onormalt.Är det verkligen så det fungerar? Jag tror ju det är lugnt men jag är ju inte helt symptomfri... om jag inte drar går jag till willys och handlar.. för det behöver jag hur som helst, alternativet är ju att gå först och cykla dit men det tar ju längre tid totalt sett.

aliquis
2005-10-10, 17:58
Vila är skönt, vill du vila med gott samvete kan du ju alltid ta en uppfriskande promenad. :)Känns bara så sämst eftersom jag tränade så sporadiskt mot slutet, å andra sidan kanske både det och förkylning berodde på att kroppen ville vila lite, vem vet =P

clash
2005-10-10, 18:20
nej skit i det, det gör jag med! =)

H.Emanuel
2005-10-10, 18:25
Känns bara så sämst eftersom jag tränade så sporadiskt mot slutet, å andra sidan kanske både det och förkylning berodde på att kroppen ville vila lite, vem vet =P
Kan så vara faktiskt. Åkte själv på nån förkylning under vilken jag dessutom var så trött att jag kunde somnat stående, hade ångest för missade pass såklart, men när jag sen kände mig fräsch var det underbart att äntligen kunna köra igång igen. I eferhand känner jag att jag behövde den vilan

MUGEN
2005-10-10, 18:26
känns bäst att ge fan i träningen när man är sjuk, är man fit for fight och känner att kroppen verkligen klarar av ett tungt pass trots lite snuva så är det väll helt acceptabelt, men att riskera än längre sjukdom är bara meningslöst, då får man aldrig ut något av träningen.

grisbil3n
2005-10-10, 18:43
Om lusten finns så är det bara o köra för fan, man mår ju alltid bra efteråt och så är det en mental seger. Men nu kände du ju för det och det talar ju ännu mer för att du ska pallra dig iväg.

bluelight
2005-10-10, 19:11
Vem är du då? Fredriks polare?

Vet ingen Fredrik som känner dig.. Har spionerat på dig :booty:

skaparn
2005-10-10, 21:21
Hur blev det då?