handdator

Visa fullständig version : Whey-80 igen...


spinkoo
2002-07-07, 17:19
Man blir allt lite fundersam. Jag har massor med frågor om Whey-80 men jag tror nog att de kan besvaras med hjälp av lite sunt förnuft som jag måste tappat nånstans. Till problemet!

Min Whey-80 är slut och jag vandrar ner och köper 4 kg nytt pulver, vanilj! Mums tänker jag då jag tröttnat på jordgubben. Har kollat vad det står på gymgrossistens info-sida om just Whey-80 och jämför med burken. Hmmm...det är tydligen MER protein i vaniljen, fast då mer fett och kolhydrater också!?!?

Vanilj (enligt burken)

Per portion...
protein 21 gram (räknar man på aminosyreprofilen blir det 85...?!?!)
fett <2 gram
kolhydrater <1,5 gram

jordgubb

protein 21 gram räknar man aminosyreprofilen på denna burken=79..!!!
fett < 1gram
kolhydrater < 1 gram


Jag kan ta detta ed kolhydraterna och fettet, smakämnerna är ju olika. Men det är även en ruskig skillnad mellan vitamin/mineralerna, ska det vara det?! Där har sidan, och BÅDA burkarna olika...

Vet nån föresten om det är per hundra gram vitamin/mineralerna är eller om det är per portion med denna Whey-80 burken.

Och inget snack om att sluta köpa detta skräp-protein nu, det är MONSTER-billigt. och gott! Jag har mailat ************* men dem svarar inte... :smash:

Tack på förhand/spinkoo

Petrus
2002-07-07, 18:41
...och det är just därför jag inte använder Whey-80, eller nåt annat därifrån.:smash:
Vänligen,,,

Petrus

Joachim B
2002-07-07, 19:32
*************? Star? :nono: :booty:

Håll dig till riktiga produkter istället!

Patte
2002-07-07, 20:17
Det problemet som du upplever att dem inte svarar på mail och sånt blir det oftast om man vänder sig till den billigaste leverantören man kan hitta. Finns mycket bättre ställen att handla på som kanske inte har det absolut billigaste priset men som har en bra service, och det kostar pengar för dem att hålla hög kvalitet på servicen!

spinkoo
2002-07-07, 21:02
Sanningen kanske smärtar ibland...:cryout: :cryout:

Jaja, jag kanske har varit blind men jag har inte råd med 3 portioner VP2 om dan, kompleterat med massa andra konstigheter. Det har blivit så att jag väljer det billigaste för att det verkeligen är det enda jag har råd med. Antingen det eller inget:em: ...

Usch vad hemskt, nu går jag i celibat istället...

Har ni tips vad jag ska göra då, jag vill ju ha tillskott...

MVH/spinkoo:(

Joachim B
2002-07-07, 21:07
VP2 är överreklamerat vassle på blyga 85% och dessutom onödigt dyrt pga strafftull.

Köp Fairing istället! :kickass:

z_bumbi
2002-07-07, 21:07
Min fundering i frågan är:
Hur länge sedan var det du mailade grossisten ?
Om det har gått mer än en vecka så kan man börja fundera på graden av service annars inte.

spinkoo
2002-07-08, 18:11
Hmm...det har du rätt i Bumbi. Men har dem inte mailat om tre dagar då har jag rätt att:smash: så att gymgross:cryout:



Angående Fairling, Jocke du låter genomsponsrad.:hbang:

Inget fel med det, skulle jag också gärna vara. Grejen är ju att måste man som student betala för varje gram nånting man äter :eating: tar man vara på pengarna. Givetvis skulle jag inte köpa VP2, mindre än ett kilo för vad jag få ca 2,5-3 kg whey-80 för...
Jag har inget emot att det är fett och grejer, det är ju ändå inte överdrivet i Whey-80, 7 gram på 100 gram och typ 5 kolisar. Det är ju protein/kr man betalar för och det blir fortfarande billigt. Jag tror inte min kropp bryr sig än på ett par år:confused:

Man jag blir lite sur när dem går runt alla oskrivna regler, som tex att ha ordentliga näringsinnehålls lappar på hinkarna..

MVH/spinkoo

Joachim B
2002-07-08, 18:58
Spinkoo:
Sponsrad? Nej. Jag har däremot använt Fairings produkter sedan 1998. Under den tiden har jag testat otaliga tillskott och har ännu inte hittat något som fått mig att byta.
:kickass:

Miko
2002-07-08, 19:17
Jag köper Whey-80, det är det billigaste jag hittat i Sverige.
Dricker man ett gäng drinkar om dagen har man tjänat oerhört mycket mer pengar än om man köper dyrare proteiner.

Visst, det är inte det bästa proteinet. Men det är proteiner, ingen har kunnat bevisat motsatsen. Företaget har en dålig historia bakom sig, men man lär sig av mina misstag.
Att det dessutom smakar gott och blandar sig lätt har jag inget emot.

spinkoo
2002-07-08, 20:58
Jag är också lite inne på det där med att ju billigare desto MER kan man :eating: och då blir allt bättre. Men jocke är ju lite proffsigare då och vill att allt han äter ska vara kvalite. Här verkar tid vara viktigare än pengar.

Jocke: Givetvis slår Fairlig ut allt med hästlängder:kickass: Men så även min plånbok, du har inget lågprismärke som du vet man kan lita på?

MVH/spinkoo

Patte
2002-07-08, 21:06
Optimums 100% Whey för 241 kr / kg om man köper 2,2 kgs burken! Tycker det är ett jävligt bra pris med tanke på att det är väldigt bra kvalitet!

250cc
2002-07-08, 22:26
4 kg whey -80 kostar 640 kr , dyrt:naughty: :D

Jag betalar 550, för 4 kg vassle!:booty: :booty: :booty:

Johan.S
2002-07-08, 22:32
Får man fråga vars du hittar det?

250cc
2002-07-08, 22:38
Tror inte man kan köpa det i Sverige.:smokin:
Det är ett tyskt märke som heter PerfectNutrition.:kickass:

Team 666
2002-07-09, 10:22
Om man känner skepsis till Whey 80, förutom priset, så är det väl samma pris på power techs whey på nutrition outlet, iallafall om man tjackar 10 kg.

Huruvida det är bättre, sämre eller lika bra/dåligt vet jag inte, men det kanske Herr Bartoll kan svara på. Om jag inte missminner mig så fick du väl 10 kg gratis som du sitter och snuttar i dig? Vilket skulle du helst fått - whey 80 eller power tech?

Dahlblads är väl oxå billigt, vet faktiskt inte, men har för mig det.

MVH
/Team 666

Joachim B
2002-07-09, 10:45
Vilket jag skulle välja? Det kan jag inte svara på. Whey-80 jordgubb spydde jag nästan av. De andra smakerna är väl okej. Dock lämnar aminosyreprofilen mycket att önska. Jag har faktiskt gett bort de Star produkter jag fått.
Power Whey har jag fortfarande kvar, men den lämnar en del att önska i smak och konsistens den också. Använder den mest till att dryga ut min 100 grams proteindrink efter träningen.

Orion911
2002-07-09, 11:03
Originally posted by Joachim B
Vilket jag skulle välja? Det kan jag inte svara på. Whey-80 jordgubb spydde jag nästan av. De andra smakerna är väl okej. Dock lämnar aminosyreprofilen mycket att önska. Jag har faktiskt gett bort de Star produkter jag fått.
Power Whey har jag fortfarande kvar, men den lämnar en del att önska i smak och konsistens den också. Använder den mest till att dryga ut min 100 grams proteindrink efter träningen.

En 100 grams proteindrink.:eek:

Team 666
2002-07-09, 12:31
Spydde? Jag har smakat whey 80 och tyckte det var ganska gott, men ärligt talat känns inte smak eller konsistens så viktigt för mig. Jag tänkte mera på kvaliteten - aminosyreprofilen eller uppbyggnaden vad det nu hette. Vilket är då att föredra om man får fråga? Din gamle hök.

MVH TEAM 666

Joachim B
2002-07-09, 12:37
Gamle hök?
:booty:

Team 666
2002-07-09, 13:04
Skoja bara när jag kallade dig hök. Kul va? Tror för övrigt vi är lika gamla.

Omninutritions grejer är väl annars prisvärda. Dock ej i samma prisklass som whey 80 och power tech.

Eder Team 666

spinkoo
2002-07-09, 18:55
Smaken är som :booty:

Köper 4 kg whey-80 för 599:- 100 meter hemifrån...:kickass:

Ska jag ha annat whey är strenghts det billigaste det kostar 499:- för två kilo där...

Exakt vad är det man ska påpeka och leta efter i aminosyreprofiler?!

Glutamin kanske...nåja kanske nån vill svara, tex jcoke!:hbang:

Man föds utan att veta ett skit...
...sen lär man sig massa...
...bara för att hinna bli så stor sóm möjligt innan man dör och itne kan nåt igen. Det är en sjuk men skojig värld vi lever i...:D

Joachim B
2002-07-09, 19:29
Okej, snabbt ur huvudet...

Efter träning är de glukogena aminosyrerna av högsta vikt! Dessa är:

leucin
glycin
isoleucin
valin
alanin

Under diet är dessa viktiga:

threonin
glutamin
arginine

De finns rikligt i kasein!
Det absolut bästa under en diet är en blandning av soja, kasein och vassle!

Vassleprotein kan överlag innehålla dåligt med phenylalanin, arginin och glutamin. Billiga pulver kan ligga mycket lågt på dessa. Beware!