handdator

Visa fullständig version : Vad tränar man här för muskelgrupp


Helena B
2005-10-09, 23:03
Hoppas ni förstår vad jag menar. Såg en kille sitta och "jucka" eller vad man säger fram och tillbaka. Men jag är lite nyfíken vad man tränar när man gör som han gör.

Johan O
2005-10-09, 23:05
Magen.

Helena B
2005-10-09, 23:08
Magen.

seriöst? Men det var inte stor rörelse han gjorde.

Krampus
2005-10-09, 23:10
Om han gjorde det på annat ställe än i gymet och efter långt utrönande av din teckning, skulle jag tippa på att det handlar om förstoppning i det här fallet..

Johan O
2005-10-09, 23:12
Vi har maskiner på mitt gym som utför den rörelsen. Man sitter precis som i en vanlig stol och greppar två stänger på var sida om huvudet, och sen är det bara att böjja sig framåt.

Helena B
2005-10-09, 23:13
Vi har maskiner på mitt gym som utför den rörelsen. Man sitter precis som i en vanlig stol och greppar två stänger på var sida om huvudet, och sen är det bara att böjja sig framåt.

Ja jo Abdominal, den maskinen har vi oxå. Men jag tror inte att det var det de här killen höll på med, det såg allt för roligt ut.

Helena B
2005-10-09, 23:14
Om han gjorde det på annat ställe än i gymet och efter långt utrönande av din teckning, skulle jag tippa på att det handlar om förstoppning i det här fallet..

Nä Krampus det var i gymmet "lovar" :D

Jay-Z
2005-10-09, 23:15
Ja jo Abdominal, den maskinen har vi oxå. Men jag tror inte att det var det de här killen höll på med, det såg allt för roligt ut.

Då gjorde han väl fel då? Vad har du för egen teori? Marklyft? ;)

Helena B
2005-10-09, 23:18
Då gjorde han väl fel då? Vad har du för egen teori? Marklyft? ;)

Mark nej, men om det var magen så gör han ju det alldeles för svårt för sig, vi har ju magmaskiner. Men kanske någon ryggövning eller ja jag vet inte, därför jag frågar. Men om ni säger att det är magen så är det väl det.

Krampus
2005-10-09, 23:18
Nä Krampus det var i gymmet "lovar" :D

Han hade inte bara ont i magen då? Möjligheten finns att han var bedjande muslim...

Nä men du får nog beskriva lite närmare: Håller han i kablar? Är det ett viktmagasin han använder typ kabelhiss, eller var maskinen avsedd för just denna övn?

Krampus
2005-10-09, 23:21
Fan, jag tror att detta är "bönemattan" fast på fel håll..
Rörelsen behöver inte vara jättelång.. Som "Crunches" fast med vikt..
Magövnig mao..

Helena B
2005-10-09, 23:21
Han hade inte bara ont i magen då? Möjligheten finns att han var bedjande muslim...

Nä men du får nog beskriva lite närmare: Håller han i kablar? Är det ett viktmagasin han använder typ kabelhiss, eller var maskinen avsedd för just denna övn?

Han sitter på en bänk och han använder en kabelhiss med rep och repet håller han på varsin sida av nacken och gör korta men snabba juck fram. Har aldrig sett det förut så jag var tvungen att fråga. Hittar inte övningen i någon av mina böcker heller.

Krampus
2005-10-09, 23:23
Han sitter på en bänk och han använder en kabelhiss med rep och repet håller han på varsin sida av nacken och gör korta men snabba juck fram. Har aldrig sett det förut så jag var tvungen att fråga. Hittar inte övningen i någon av mina böcker heller.


Låter som ngn modifierad version av bönematta..
Hälsa att alla magövningar är onödiga om man kör tunga mark och böj utan bäte..




Öh, från Arne P alltså..

Jay-Z
2005-10-09, 23:26
Han sitter på en bänk och han använder en kabelhiss med rep och repet håller han på varsin sida av nacken och gör korta men snabba juck fram. Har aldrig sett det förut så jag var tvungen att fråga. Hittar inte övningen i någon av mina böcker heller.

http://exrx.net//AnimatedEx/RectusAbdominis/CBSeatedCrunch.gif
Nåt sånt?

Helena B
2005-10-09, 23:26
Låter som ngn modifierad version av bönematta..
Hälsa att alla magövningar är onödiga om man kör tunga mark och böj utan bäte..




Öh, från Arne P alltså..

Ha ha... Okej så det är magen, knas men tack då vet jag!!!

Helena B
2005-10-09, 23:27
http://exrx.net//AnimatedEx/RectusAbdominis/CBSeatedCrunch.gif
Nåt sånt?

Ja det där kan nog stämma, han utförde inte rörelsen så där mycket men. Tack :thumbup:

H.Emanuel
2005-10-10, 04:24
Hoppas ni förstår vad jag menar. Såg en kille sitta och "jucka" eller vad man säger fram och tillbaka. Men jag är lite nyfíken vad man tränar när man gör som han gör.
Det kanske var ett suicidförsök du bevittnade?