handdator

Visa fullständig version : dvd-r skivor


oath5
2005-10-09, 20:40
Har hänt mig ett flertal ggr när man köpt en spindel med dvd+/- skivor att datorn bara kan läsa MAX 2.4x av 8x som skivorna är på. Köpte exakt samma märke förra gången och då funkade det perfekt, men denna spindel jag inhandlade idag läser inte mer än 2.4x :furious:

Nån som har en vettig förklaring, eller är det helt enkelt ett så kallat "måndags ex"?

aliquis
2005-10-09, 21:42
Vad heter skivorna? Och om du orkar lägga ner lite mer energi på det vad är det för dye? Köp bättre skivor antar jag.

manko
2005-10-10, 11:35
ladda ner senaste firmwire till din brännare, var tvungen att göra det till min nec så att den kan bränna 8x. annars brände den max 4.1x.. ett tips. kolla så att du inte har ställt in max 2.3x :D

The_RobRoy
2005-10-10, 11:38
Har hänt mig ett flertal ggr när man köpt en spindel med dvd+/- skivor att datorn bara kan läsa MAX 2.4x av 8x som skivorna är på. Köpte exakt samma märke förra gången och då funkade det perfekt, men denna spindel jag inhandlade idag läser inte mer än 2.4x :furious:

Nån som har en vettig förklaring, eller är det helt enkelt ett så kallat "måndags ex"?

Samma märke betyder inte att det är samma dye, kan alltså va två helt olika skivor, men dom heter likadant, om företaget gör en fuling och byter dye.

Griip
2005-10-10, 11:52
Vad heter skivorna? Och om du orkar lägga ner lite mer energi på det vad är det för dye? Köp bättre skivor antar jag.


Han har specialdesignade skor som ger nån decimeter extra..

Zozza
2005-10-10, 11:53
Han har specialdesignade skor som ger nån decimeter extra..ok?

Piranha
2005-10-10, 11:56
Uppdatera firmwaren till din brännare så kanske den detectar mediat rätt :)