handdator

Visa fullständig version : Vilket kosttillskot??


dimmer
2002-07-07, 13:44
tjena alla.

Har tränat nu i ca 1 år och tänkte börja med kosttillskot men vet inte vilket?

:confused: :confused:

matte

-=RebeL=-
2002-07-07, 13:55
SVårt att kuna rekomendera något då man inte vet vilka mål du har med träningen.. Gå upp i vikt ner?

Men ett proteinpulver är ju aldrig fel:smokin:

Patte
2002-07-07, 14:38
håller med att proteinpulver är nog det första du ska börja med och du lär nog få ett jäkligt bra resultat ibörjan. Efter ytterligare ett tag kan du även testa på kreatin som vanligtvis är ganska billigt!

annars så är det bara att käka så bra mat som möjligt :eating:

Bamse
2002-07-07, 15:56
Du gör ju som du vill, men mitt råd är att du försöker plöja igenom lite litteratur först, så att du blir hyfsat haj på näringslära - innan du tömmer plånboken.

Åse Columbus
2002-07-07, 16:43
Bamse kommer som vanligt med mycket bra förslag....;)

Mat i rätt mängd och bästa kvalitet är a&o inom styrketräning eller fitness.

http://www.uniquehardware.co.uk/server-smilies/cwm/cwm/spin2.gif

Åse:cool:

dimmer
2002-07-07, 22:36
tack alla

men vad e rätt mat?? jag vet att animalistk fett inte är bra men mycket mer vet jag inte.
jag har läst ganska mycket om kost men vet fortförande inte vad som är bra.

vet nånnått bra tips för att bli av med underhundfett??

jag tränar även fotboll och det är 3-4 ggr i veckan.

Bamse
2002-07-07, 22:42
"Jag har läst ganska mycket om kost"
"Jag vet att animalistk fett inte är bra men mycket mer vet jag inte"

Motsäger du inte dig själv där? :confused: :rolleyes:

Underhudsfett tappar Du helt enkelt genom att göra av med fler kalorier än du stoppar i dig. Men du kommer att få svårt att bygga muskler om du ligger i negativ energibalans.

Mitt råd är: Gå på närmaste bibliotek och använd någon av sökterminalerna. Sök på näringslära etc. och låna därefter några böcker, så kommer du få svar på många av dina frågor. Visst kan du fråga på här som bara 17, men du kommer få mer bredd i dina kunskaper om du läser böcker etc.

dimmer
2002-07-08, 14:00
tack för tipset bamse. jag sticker mer på bibliotek nu i veckan och tittar.

:)

Miko
2002-07-08, 20:30
Allt kommer genom planering. Succe och framgång via planering :)

Läs så mycket du kan om näringslära. Gärna Fredrik Pauluns böcker, och de nyare. www.paulun.com

När du gjort det vet du hur mycket protein du behöver och så, skaffa proteinpulver. Läs sedan på om olika kostillskott, och välj ut de du ska ha efter vilken anledning du tar dem.

Jag käkar just nu:
Proteinpulver - billig och enkel källa för snabba proteiner.
Måltidsersättare - billig och nyttig mat.
Glukosamin - Bra för leder, även positivt för återhämntning.
Fiskolja - 10g om dagen. Bra för väldigt mycket :)
Grönt té extrakt - En Mycket potent antioxidant. Förbättrar även ephedrans effekter och verkar även fettförbrännande.
Ephedra - Uppigande och fettförbrännande.
Koffein - Uppigande, fettförbrännande och förbättrar ephedrans effekter.
CLA - Fettförbrännande.
ALA - Potent antioxidant, det ökar även insulinkänsligheten.

När det är levererat käkar jag även:
DMAE - En kraftfull "smart drug" med många bra effekter. Även bra för huden.
GLA - Har många positiva effekter. Fettförbrännande, bra för hjärtat och mycket mer.
Ginko Biloba - Ökar blodcirkulationen och har nootropiska effekter.

Det är roligt med kostillskott :)

dimmer
2002-07-08, 23:10
tack miko men allt detta måste kosta en förmögenhet.
hur ska man ha råd till allt detta?? Kanske ska säga att jag är 16år.

Lave
2002-07-08, 23:16
Originally posted by dimmor
tack miko men allt detta måste kosta en förmögenhet.
hur ska man ha råd till allt detta?? Kanske ska säga att jag är 16år.

Basen bland Dina kosttillskott bör vara ett proteinpulver / gainer. (Rekommenderar iofs proteinpulver). Släng inte ut dina pengar på annat förrän Du har tränat längre och har mer koll. Lägg Då hellre pengarna på bra mat. (Pasta, ris, tonfisk, kyckling, kalkon, magert nötkött, keso, kesella, ägg osv.)

Lave
2002-07-08, 23:17
Och mjölk såklart :D

dimmer
2002-07-08, 23:37
Hur ska man lägga upp kosten då?? det e svårt att få rätt på kosten när man bor hemma och måste passa tider efter familjen hur ska man göra??

Miko
2002-07-14, 19:57
Precis, det viktigaste ligger helt enkelt i kosten och träningen. När allt är fixat kan du börja tänka på kostillskott :)

Stickboy
2002-07-17, 13:50
Dimmor, som alla andra kan jag bara rek. proteinpulver. du kan även köra på kreatin och glutamin om du har råd.

glöm alla annonser du ser med före och efter bilder, det finns inga kosttillskott som ger dig dom resultaten.

det är väl inga problem att hålla kosten bara för att man bor hemma. hur många mål äter en familj tillsammans, oftast bara middag.

Lave
2002-07-17, 14:15
Originally posted by dimmor
Hur ska man lägga upp kosten då?? det e svårt att få rätt på kosten när man bor hemma och måste passa tider efter familjen hur ska man göra??

Ärligt talat tycker jag att Du har en viss fördel av att bo hemma. Och det är att jag förmodar att Du äter gratis.
Som ovanstående skrev så äter familjer ju ofta bara ett stort mål tillsammans. Beroende på ditt syfte, så byt ut det som behöver bytas ut. Koka ris själv, låt bli att ta sås o feta dressingar osv. Även om det är i uppbyggnadssyfte tycker inte jag om att stoppa i mig såser med en massa mättat fett i, gör då hellre en nyttig variant och häller i mig lite extra fett i form av olivolja eller liknande.

Eftersom Du bor hemma antar jag att Du inte är så gammal ? Även om det är några år sedan jag bodde hemma så vet jag av erfarenhet att föräldrar har en förmåga att börja reagera när matkontot skjuter i höjden för att Du slukar ett par liter mjölk och yoghurt, gör av med flak efter flak med ägg osv. Men utnyttja detta till att visa att Du är seriös med träningen (antar jag att Du är) visa på att Du inte hänger på McD var kväll, och dricker dig redlös var fredag och lördag. (Eller ? :em: ) Argument som brukar fungera på föräldrar..

Lycka till. :kickass:

dimmer
2002-07-17, 14:34
Tack lave men nu e det så att mina foräldrar gillar inta att jag "Bygger"som dom kallar det. JAg bråkar hela tiden mä dom om mat och liknande. jag kan inte äta kokt ägg på morgonen utan att jag ska bli bobybuildare.

dimmer
2002-07-17, 14:41
Lave var tränar du??

HAr inte sett att du va från stan. :D

Lave
2002-07-17, 14:45
Checka din PM.

dimmer
2002-07-17, 14:56
PM??? vad e d3et ?? kan inte detta forumet än