handdator

Visa fullständig version : 20årig tjej som vill bränna fett (bilder)


Jenny85
2005-10-09, 19:03
Hejsan alla glada Kolozzeumare,
Jag är en glad och pigg tjej som innan kunde förbränna fett enbart med att hålla mig borta från godis och annat trams. Men nu har jag en p-stav och min fysik har gått åt skogen. Innan vägde jag 58kg och nu väger jag 74 *grr* Jag har mycket muskler men tyvärr så varken syns dem eller gör saken lättare för mig då jag vill så gärna bränna fett. Mina mått är :
Längd : 1,66
Vikt : 74 kg
Midja : 92
Höfter : 107
armar : 31
Lår : 65.5
Tar tar gärna emot alla tips om träning för fettförbränning samt matråd som kan hjälpa mig för just min kropp. Som sagt jag har haft hur enkelt som helst innan med att enbart sluta äta skräp så gick jag ner i vikt när jag ville men nu så funkar det inte och detta ger mig mycket dålig självbild. Än en gång, alla tips är välkommna,
mvh
Jenny

King Grub
2005-10-09, 19:04
Hej, Jenny!

Jag har skrivit några tips här:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Om du inte har läst dom, kan du börja med det.

Det var inte alls så farligt som dina ord "min fysik har gått åt skogen" antydde. :) Du ser mer muskulös än fet ut!

Scratch89
2005-10-09, 19:13
Finns väl egentligen inte så mycket mer att tillägga efter Grubs inlägg.
Tycker inte heller att din fysik har gått åt skogen, man ser ju på rygg, ben och axlar att du har något under.

Tänk bara på att skynda långsamt, om det är lite fett på kroppen du är ute efter.

Jenny85
2005-10-09, 19:29
Tackar för svar.Men vad ger mindre fett på mage lår o armar, om jag springer kommer mina lår bara att bli större då?om jag vill ha mindre fett på magen e det äta rätt som gäller eller?jag vill ju inte se stor ut,utan sund o tränad.

jakke
2005-10-09, 19:37
Tackar för svar.Men vad ger mindre fett på mage lår o armar, om jag springer kommer mina lår bara att bli större då?om jag vill ha mindre fett på magen e det äta rätt som gäller eller?jag vill ju inte se stor ut,utan sund o tränad.
Dina lår kommer inte att bli större. Du kan inte påverka vart fettet ska försvinna, det bestämmer din kropp.

Jenny85
2005-10-09, 20:05
Hejsan igen,
Än en gång tackar jag för svar. Men en fråga till er, vad rekomenderar ni som ett bra och optimalt fett förbränningspass? Alltså hur lång tid? Jag syftar mest åt joggning? Är 40minuters joggande per dag ett bra mål att satsa på? Mitt mål är inte att bränna av mitt fett på en månad, jag vill ha ett bra pass som jag kan köra som jag kan jobba in i mitt liv så att jag inte studsar fram och tillbaks i vikt, villl ha en bra nergång i fett men vill också hålla mina muskler i trimm. Tackar för alla tips och än en gång ett stort tack till alla som svarat i denna tråd,
mvh
Jenny

Jacksatan
2005-10-09, 20:22
Ät mindre, rör dig mer. INte så svårt . DU behöver inte bry dig så mycket om vad som är "optimal förbränning" eller försöka hålla en perfekt kost. Rom byggdes inte på 1dag, så jag föreslår att du gör det enkelt till en början genom att bara ta bort skräpmaten och träna mer.

Helena B
2005-10-09, 20:27
Hejsan igen,
Än en gång tackar jag för svar. Men en fråga till er, vad rekomenderar ni som ett bra och optimalt fett förbränningspass? Alltså hur lång tid? Jag syftar mest åt joggning? Är 40minuters joggande per dag ett bra mål att satsa på? Mitt mål är inte att bränna av mitt fett på en månad, jag vill ha ett bra pass som jag kan köra som jag kan jobba in i mitt liv så att jag inte studsar fram och tillbaks i vikt, villl ha en bra nergång i fett men vill också hålla mina muskler i trimm. Tackar för alla tips och än en gång ett stort tack till alla som svarat i denna tråd,
mvh
Jenny

Jag vet hur det är att man gärna vill ha en specifik siffra hur länge och hur ofta man bör träna. Men jogging är ju kanon och ett pass i veckan är bättre än inget pass.

beckman88
2005-10-09, 20:34
Läste inte Grubs lilla tips men om han inte har nämnt det så är morgonpromenader väldigt bra för att bränna fett!

Lycka till! :thumbup:

Lizzie
2005-10-10, 07:30
Som sagt...i Grubs deff-guide står det allt - läs å lär! ;)
Det jag tycker är viktigast är regelbundna måltider, ät var tredje timme för att hålla ett jämnt blodsocker. Äter man var trede timme, så behöver inte portionerna vara speciellt stora. Morgonpromenader är toppen! Gå en snabb promenad direkt när du vaknat, innan frukost, bara ett glas vatten innan. När du är hemma igen efter 40-60 minuter så äter du en bra frukost. (kom ihåg att en 15 minuters morronpromenad är mycket bättre än ingen alls.)

Lycka till!

Jenny85
2005-10-10, 16:29
Hejsan alla,
Jag tackar så mycket för alla svaren. Nu känns det som jag har lite kött på benen, än en gång tack så mycket,
mvh
Jenny

larre
2005-10-15, 23:29
Återkom nu om 3månader med nya bilder!! :hbang:

Jenny85
2005-10-16, 11:25
ha,jag lovar att komma med nya bilder om tre månader, men det gäller att jag kan motstå allt julgodis :eating: ,haha,men det blir ju lätt som en plätt.jag e verkligen motiverad.Efter jul ska jag börja gå på gym,jag kommer bli asgrym,riktigt läcker :D

Philippp
2005-10-16, 12:03
thats the spirit var optimistisk du klarar det säkert galant

db
2005-10-16, 12:17
(kan ej skriva a med prick)
mm med motivation klarar man allt. akta dig efter nagra manader bara kolo-singlarna kommer vara som rävar.....

nemd
2005-10-16, 12:25
ha,jag lovar att komma med nya bilder om tre månader, men det gäller att jag kan motstå allt julgodis :eating: ,haha,men det blir ju lätt som en plätt.jag e verkligen motiverad.Efter jul ska jag börja gå på gym,jag kommer bli asgrym,riktigt läcker :D

Du kan äta både julmaten och julgodiset och gå ner i vikt. Gäller bara att du motionerar och prioterar.

Vem vill missa julmaten egentligen?

db
2005-10-16, 17:25
... Vem vill missa julmaten egentligen?

Näe haller med. Tog tog dock 2 manader att bli av med en veckas julmat heh, lite väl mycket förra aret.

Nitrometan
2005-10-18, 09:33
ha,jag lovar att komma med nya bilder om tre månader, men det gäller att jag kan motstå allt julgodis :eating: ,haha,men det blir ju lätt som en plätt.jag e verkligen motiverad.Efter jul ska jag börja gå på gym,jag kommer bli asgrym,riktigt läcker :D
Ajajajaj!!! Då blir du grym. Får lägga in en varningsskylt till de raggande kolosinglarna.

Det syns ju att du är muskulös och så mycket fett finns inte att ta bort. Du har fått bra råd ovan.

Jenny85
2005-10-18, 17:09
Alla är så snälla mot mig här. Tack alla för alla goda tips ;) nu ska jag ut o springa en bit.vad jag e duktig.take care everybody.
Jenny

Yes
2005-10-19, 01:16
Efter jul ska jag börja gå på gym,jag kommer bli asgrym,riktigt läcker :D
Helt rätt inställning! :thumbup:

Men varför vänta med att börja gyma? Styrketräning kommer ju hjälpa dig att få fram formerna på kroppen, ger en bättre hållning och allt sånt där trevligt. Det vill du väl inte vänta med? ;)