handdator

Visa fullständig version : Magvakuum ?


Sverker
2002-05-31, 06:18
Vore kul om man kunne göra den snyggt.

Läste ( för 20 år sedan ) i Frank Zanes bok om hur man skulle träna.

Det stod ungefär " andas ut, dra in magen, böj dig fram med händerna bakom huvudet, när huvudet når knäna så andas ut den sista luften, dra in magen ytterligare, res dig upp. "
Så där, där satt den. ... tror man... Man håller den posen i ca 3 sekunder.

Måste finnas bättre sätt att träna på. Några ideér eller länkar ?

JP
2002-05-31, 06:41
Den är svår den! Tänk dig att se Coleman och kompani försöka göra den - farligt nära lyteskomik...

Det finns faktiskt tankar bland potentater i IFBB att införa denna som en obligatorisk posering. Det ska enligt deras idéer vara ett sätt att komma tillrätta med vissa delar av missbruket av otillåtna substanser. Vem vet, det kanske är en god idé?

Hur man ska träna denna vete fåglarna. Skulle gissa att medfödda faktorer runt storleken på inre organ etc blir mycket avgörande för hur väl man lyckas genomföra vacuummagen.

Johan1685
2002-05-31, 07:57
Det skulle vara bra att införa vakuumposen igen tycker jag för då kanske det skulle bli mer symmetri och sådant som bedöms istället för bara massa. Kanske skulle det även minska missbruket av diverse preparat, vilket skulle vara jävligt bra.


Sverker det där du skrev jag testade det och jag tyckte det fungerade och få till en vakuum så. Jag har testat det som skrevs i en artikel på testosterone.net och det tyckte jag inte kändes lika bra.

Iofs kom jag inte ner till knäna, inte ens i närheten.

MVH / Johan

[ 31 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Johan1685 ]

Allan
2002-05-31, 07:59
Ursäkta en fåkunnig - men vad är det vi pratar om? Är det Ron Teufels gamla rope-pose? Eller är det "dra in magen och lyft på bröstkorgen"?

allan

[ 31 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: allan ]

Danne
2002-05-31, 08:04
Läste nånstans att man kan träna den på följande vis : sittande på en stol eller på knä sätter man händerna på knäna blåser ut luften och "lyfter" bröstkorgen och suger in magen och håller statiskt.

Matte
2002-05-31, 08:05
http://www.sandow.plus.com/Competition/compindex.htm
Mycket att läsa men klart värt!
MVH/Matte

Danne
2002-05-31, 08:08
Klockrent utförande : http://www.frankzane.com/images/fz020.jpg

Fultjack
2002-05-31, 09:18
en fråga bara.. bilden som Danne postade länken till.. jag tycker inte det där ser symmetriskt ut när magen sticker in några dm, det är juh nästan fulare än GH mage :)
fast visst det kanske skulle minska missbruket

GhostFace
2002-05-31, 10:08
Hellre vakuum än GH-mage.... ;)

Viveqa
2002-05-31, 10:12
Jag och mina syskon brukade roa oss med detta när vi varlite yngre "trycka ut så mycket luft som möjligt och suga in magen under revbenen" så visst borde det gå igen..?

Ett nyligen genomfört försök framför datorn blev därimot lite misslyckat :D :rolleyes:

GhostFace
2002-05-31, 10:14
Ursprungligen skickat av heroinegirl:
<STRONG>Jag och mina syskon brukade roa oss med detta när vi varlite yngre "trycka ut så mycket luft som möjligt och suga in magen under revbenen" så visst borde det gå igen..?
Ett nyligen genomfört försök framför datorn blev därimot lite misslyckat :D :rolleyes:</STRONG>


Drack 1 liter vatten + svalde luft & fick GH-liknande mage som proffsen?

:eek: :D ;)

z_bumbi
2002-05-31, 10:23
"Ron Teufels gamla rope-pose"

Allan: ??

Viveqa
2002-05-31, 11:29
Nu har jag fixat zane-posen :D :) :p

Direkt efter maten och försök 1 utan instruktioner var inte de bästa förutsättningarna :rolleyes: :D.

Var går vakuum-gränsen? Hur mycke ska magen puta in?

[ 31 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: heroinegirl ]

Viveqa
2002-05-31, 11:32
ghost-face;

coleman mage kräver 12liter vatten, precis som coleman påstår sig "råka" dricka inför varje tävling

:D :D :cool:

JP
2002-05-31, 11:36
Heroinegirl; Man ska kunna räkna kotorna i ryggraden framifrån, och helst även kunna se eventuella degenerationer på diskarna. Då är du riktigt godkänd - jobba på och skicka bild på det färdiga resultatet! :D :eek:

JP
2002-05-31, 11:38
Undras förresten vad gemene man skulle anse om oss, om de visste vad det är vi behandlar för ämne!? :D
Weird bastards! :rolleyes: :eek:
Tur att man aldrig varit riktigt normal... :p

Viveqa
2002-05-31, 11:48
Ja, och så underbart att kunna behandla det med andra utan att bli ansedd som total-rubbad

:D ;) :)

[ 31 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: heroinegirl ]

Viveqa
2002-05-31, 11:53
Jag tycker att det ser likadant ut på mig som på zane-bilden ifall man antaglit att jag varit tävlingsdeffad.. ;)

Ni ska minsann och dar få se på mer resultat än vad ni kan föreställa er
:cool:

Munter
2002-05-31, 14:27
That's the spirit ^^^^

Lave
2002-05-31, 15:15
Well spoken heroinegirl ;)

emmzan
2002-06-01, 19:55
Testade just! Intressant effekt!
Kanske ska testa den på nästa bild av mig!

GhostFace
2002-06-01, 19:58
Ursprungligen skickat av heroinegirl:
<STRONG>ghost-face; coleman mage kräver 12liter vatten, precis som coleman påstår sig "råka" dricka inför varje tävling :D :D :cool:</STRONG>


Jaa exakt det var ju just det jaa "påstå sig råka dricka"... :D :D

-xR-
2002-06-02, 00:08
hmm, varför köra en vakum pose? ser ju läskigt ut :) Det är ju inte direkt snygg.

Viveqa
2002-06-02, 07:14
xR; roligt att kunna göra läskiga saker så länge de tillfällig och ej permanenta.. det handlade om att alternativ till den charmiga bebis-magen.. :)

ghostface; hur kan du ens antyda att jag skulle ljuga via internet :D :eek: ,
anmärkningsvärt är det väl ifall jag inte skulle göra det ;) .

GhostFace
2002-06-02, 21:36
Ursprungligen skickat av heroinegirl:
<STRONG>ghostface; hur kan du ens antyda att jag skulle ljuga via internet :D :eek: ,
anmärkningsvärt är det väl ifall jag inte skulle göra det ;) .</STRONG>


:D
Jag antyder inget....

Nå, hur går med maggen nu, HeroineGirl?

'In med magen, ut med bröstet, upp med hakan!'

Nej visst f-n ja...Bäst jag lugnar mig innan jag stäms för sexuella trakasserier... ;) :D

internethjälten
2007-02-28, 18:32
lyckas inte :-/

..sicket trådlyft också :D

Fartman
2007-02-28, 19:52
Jag lyckas, och har kunnat göra det sedan jag var liten :)