handdator

Visa fullständig version : Ryggkaos


d12
2005-10-09, 00:09
Jag tränar lite så där lagom mycket (gym, fotboll, löpning, simning samt kortare promenader på ca 30 min), jobbar omväxlande ståendes och sittandes, och detta utan några ryggproblem. Ibland har jag fått en stelhet i nedre delen av "filéerna" när jag sovit, men det brukar hänga samman med obekväm sovställning när jag sover med någon annan.

Mitt stora problem är om jag är ute och promenerar på stan, där man går in i affärer, stannar och kollar på grejer osv, så får jag liknande smärta som jag fått vissa tillfällen när jag sovit.

Smärta är tveksamt om jag kan kalla det, för det gör inte direkt ont. Det känns mer som mjölksyra i ryggen och när jag får det på stan så kan jag inte tänka på annat om jag inte får sätta mig ned pronto. Om jag försöker massera mig själv lite på ryggen så hjälper det någorlunda.

Någon som vet vad detta kan bero på? Det jag funderar på är om regelbunden massage skulle kunna hjälpa? Om det hör till bilden så har jag ganska god hållning, och svankar.

Tacksam för hjälp!

Kimball
2005-10-09, 00:13
Samma här, längre rundor på stan gör mig grymt trött i korsryggen. Men jag tror det beror på att jag går med väldigt rak rygg, utan anledning, har gjort de sen 8an av konstig anledning. Kan inte gå på något annat vis, så jag vettifasen vad man kan göra åt de.

d12
2005-10-09, 00:27
Ok då är vi två som undrar!