handdator

Visa fullständig version : Bullmastiff??!!!


Herkulez
2005-10-08, 21:09
funderar på att tjacka en till sommaren när tjejen flyttar in, som kompis till fuckface, någon som haft en sån här liten krabat och vet nån bra kennel som kommer ha valpar till våren? posta gärna bilder på era ni som haft en och fyll i lite info om dom. Är ju ett tag till jag ska skaffa en sån så jag kommer hinna läsa in mig mer om rasen. Är det stor skillnad mellan tikar och hanar?

är lite onykter så klaga inte på stavningen och gramatiken =)

http://www.chiots-france.com/Trouver-votre-chiot/Etalon/Bullmastiff3%20Affichage%20Web%20réduit.jpg

Pingu
2005-10-08, 21:11
Då måste den få heta "face fuck"

Herkulez
2005-10-08, 21:14
Då måste den få heta "face fuck"
hahaha

"FUCKFACE OCH FACEFUCK kom hit ögonaböj"

s_himself
2005-10-08, 21:15
eller fucked kan han heta.. "fucked fuck face, kom hit nu!"

Helen@
2005-10-08, 21:33
Åh, en av mina favoritraser :)

Sökte också på nätet för ett tag sedan och då fanns det inte mycket att hitta om dem. Dåligt med uppfödare också tydligen. Ska följa denna tråden med intresse :)

//Helena

blekfet2
2005-10-08, 21:36
ajabaja inte döpa sina djur med nedvärderande namn! *grr*

Herkulez
2005-10-08, 21:45
Åh, en av mina favoritraser :)

Sökte också på nätet för ett tag sedan och då fanns det inte mycket att hitta om dem. Dåligt med uppfödare också tydligen. Ska följa denna tråden med intresse :)

//Helena
trevligt, fyll på med info om du hittar själv lite här och där =)


pratade med tanten på djuraffären brevid mig och hon älskade dom, rätt slöa hundar dock som inte kräver så mkt motion jämfört med min andra racka

delta_mats
2005-10-08, 21:51
Har för mig att Danmark ska ha ganska många seriösa uppfödare av Mastiffer. Både Bullmastiff och Engelsk Mastiff. Så bara att käka lite gröt och lyfta telefonen och fråga runt.

Krampus
2005-10-08, 22:05
Köp en och ge till mig sedan!
Vill du ha en med lite mer drag i så är Dog de Bordeux (Kan tyvär inte skylla ev stavfel ¨på fylla :( )ett alternativ.. Ser nästan lika dan ut, lite rödare i pälsen (hunden i Turner and Hooch är en sådan).
Go hund, men med större skärpa. :)

Piranha
2005-10-08, 22:09
Köp en och ge till mig sedan!
Vill du ha en med lite mer drag i så är Dog de Bordeux (Kan tyvär inte skylla ev stavfel ¨på fylla :( )ett alternativ.. Ser nästan lika dan ut, lite rödare i pälsen (hunden i Turner and Hooch är en sådan).
Go hund, men med större skärpa. :)


Tröttnat på handväskhunden Kram-puss ?

Krampus
2005-10-08, 22:16
Tröttnat på handväskhunden Kram-puss ?

Bet mig i låret igår den lille jäveln.. *grr*

Piranha
2005-10-08, 22:20
Bet mig i låret igår den lille jäveln.. *grr*


då borde du vara glad nu att det inte var en bullmastiff ni hadde.



Gillar också rejäla hundar , fast kanske mer åt grand danoise håller.

Krokodil
2005-10-08, 22:24
Jag googlade efter hundrasen Tosa och fann den här... Knulle-Mulle-Amadeus.jpg :D
http://www.wau-mau-und-co.de/knulle-mulle-inhalt/Knulle-Mulle-Amadeus.jpg

Lizard
2005-10-08, 22:50
Förutom namnet då, så är bullmastiffer utomordentligt trevliga hundar och skaffar du jycke för att få respekt så får du det - tills den kommer fram och hälsar. Som alla stora mastiffer är de aningen flegmatiska till läggningen men gillar andra mastiffer och ligger gärna i en hög tillsammans och tuggar på varandra lite slött i stället för att ränna runt till ingen nytta. Tunga kroppar lämpar sig ej för intensiv motion och vill du kubba runt så gör det utan vovven. Grannens rottweiler och han/hon blir förmodligen bästisar av ovan nämda skäl och i likhet med de flesta hundar går hårda ord, gap och skrik fetbort. Bäst är om du har en lätt lobotomiserad vardag med ständigt samma rutiner och bra platser att vila kropp och leder. En kanonhund.


Lizard

norsk_gadd
2005-10-08, 22:55
Kolla in Boerboel om du gillar bullmastiffer. En underbar mastiff som härstammar från Syd-Afrika. Finns en mycket bra kennel i Danmark som jag själv köpte min hund ifrån. PMa om du är nyfiken.

Herkulez
2005-10-09, 10:10
Förutom namnet då, så är bullmastiffer utomordentligt trevliga hundar och skaffar du jycke för att få respekt så får du det - tills den kommer fram och hälsar. Som alla stora mastiffer är de aningen flegmatiska till läggningen men gillar andra mastiffer och ligger gärna i en hög tillsammans och tuggar på varandra lite slött i stället för att ränna runt till ingen nytta. Tunga kroppar lämpar sig ej för intensiv motion och vill du kubba runt så gör det utan vovven. Grannens rottweiler och han/hon blir förmodligen bästisar av ovan nämda skäl och i likhet med de flesta hundar går hårda ord, gap och skrik fetbort. Bäst är om du har en lätt lobotomiserad vardag med ständigt samma rutiner och bra platser att vila kropp och leder. En kanonhund.


Lizardvill ha en sån för att hålla tjejen borta från min kladdkaka. Nämen är ju förälskad i större hundar och har fastnat för en sån (min flickvän är helt förälskad i dom) skaffar absolut inte en för respekt då skulle jag lika gärna enbart kunna ha min ridgeback/pitbull. Vill ha en för deras psyke, utseende och att dom verkar vara underbara familjehundar samt så vill jag skaffa en polare åt min nuvarande jycke. Problemet är väl att ridgebacken kräver mer motion medans en bullmastiff gärna ligger och slöar hela dagarna :D




tackar annars för lika underbara inlägg som vanligt Fisard

Herkulez
2005-10-09, 10:14
tack norsk gadd och Kram-puss, ska kolla in dom med :thumbup: