handdator

Visa fullständig version : Plasma


Lasse Kongo
2005-10-08, 18:48
Yo, ngn här som HAR en plasma, skulle va kul att höra vilken ni har och vad ni tycker om dessa.

Jag är bara några klick ifrån att beställa en "Panna", tog med tjejen idag så hon fick se den irl och hon blev nästan lika kär i den som mig =)

Well, har vi ngra plasmaägare här, dela med er av va ni har isf *popcorn*

Fettecke
2005-10-08, 18:50
snackar du plasma-tv nu så är jag inte imponerad, en polare till mig köpte en 42" för en bit över 30´000 och det är inte värt den summan. jag skulle inte betala ens 10´000 för den bildkvaliteten faktiskt....

vanlig TV rockar fortfarande.

s_himself
2005-10-08, 18:56
äh jag har ingen plasma. Men jag titta på lcd och plasmor från Lowe.. shit my god!!! vilken färgåtervinning och sabla kvalite det va på dom. men ok.. man fick ju slanta 50k :D

Pdaddy
2005-10-08, 18:56
Om man ska ha de shiet så ska de va hitatchi eller pannasonic tydligen.. å sen skall man ta dem som ligger runt 25 000:- strecket å uppåt.. hehe

M

Peter-N1
2005-10-08, 18:57
Jag har en 42 tums plasma. En Panasonic PA-50. Jag är jättenöjd med den.
Men köper du en plasma så bör du ha digital tv bild. Kör du analogt så blir bilden ingen höjdare. Jag kör digitalt med boxers utbud. Funkar kanon.

Lasse Kongo
2005-10-08, 18:57
snackar du plasma-tv nu så är jag inte imponerad, en polare till mig köpte en 42" för en bit över 30´000 och det är inte värt den summan. jag skulle inte betala ens 10´000 för den bildkvaliteten faktiskt....

vanlig TV rockar fortfarande.

ja, jag snackar plasma och är intresserad av att höra om det finns ngra som HAR plasmor som vill dela med sig av vad det tycker, det är skillnad att se en tv hos en polare mot att äga en själv.

kan faktiskt berätta att det finns plasmor som ger en grym analog bild, minst lika bra som en "vanlig" tv ger, och när man sedan drar på en dvd så sprutar det nästan till i byxan.

som sagt, det finns plasmor som ger gryyymt bra analog bild, och de kostar inte ens 20k... men allt för många säger bara va de läser på nätet, är man intresserad så åker man till seriösa åf och kollar alla möjliga inställningar, testar olika signaler osv osv, det man ser med det egna ögat är inget man kan läsa sig till.

obs: elgiganten och onoff hör ej till de seriösa åf =)

Coldsmith
2005-10-08, 19:02
äh jag har ingen plasma. Men jag titta på lcd och plasmor från Lowe.. shit my god!!! vilken färgåtervinning och sabla kvalite det va på dom. men ok.. man fick ju slanta 50k :D

Loewe gör sataniskt bra grejjer. Klart rekommenderat märke. Blir inte sämre av att deras design får en att jubla.

King Grub
2005-10-08, 19:04
Jag köpte en Samsung WXGA PS50P4H1X i somras, som jag är mycket nöjd med. Jag tycker bildkvaliteten är suverän; definitivt inte sämre än en "vanlig" TV.

s_himself
2005-10-08, 19:05
jag titta på några på expert.. och det va igentligen inte så stor skillnad på en 42" sony plasma vs. 32" panasonic lcd.. det va mest när man gick nära som lcd:ns upplösning va mkt bättre. plasman vart lite pixligare... dessutom är plasman bättre på att återge den svarta färgen.


Dessutom va plasman som sagt lite mer kännslig för bildsignalskvaliten. men kör man digitalt över boxer så är det inte så farligt. eurosport va iofs rätt kass.. men det kommer ju förbättras...

Jag skulle iaf vänta med att köpa plasma fram till jultider.. då dom säkerligen sjunker en del i pris.

s_himself
2005-10-08, 19:06
Loewe gör sataniskt bra grejjer. Klart rekommenderat märke. Blir inte sämre av att deras design får en att jubla.


absolut. Jag titta på en vanlig tv från dom. men där va jag inte lika övertygad dock... men snygga och bra saker gör dom!

Lasse Kongo
2005-10-08, 19:34
Jag köpte en Samsung WXGA PS50P4H1X i somras, som jag är mycket nöjd med. Jag tycker bildkvaliteten är suverän; definitivt inte sämre än en "vanlig" TV.

den är riktigt schysst :thumbup: