handdator

Visa fullständig version : Ont i knät vid löpning?!


PePPinO
2005-10-08, 12:17
Undrar bara, min flickvän får väldigt ont i knät när hon är ute o springer,undrar lite vad d kan bero på?
Men hon får inte ont i knät vid benträning utan bara vid löpning.
Nån som har nån ide?

Heidi
2005-10-08, 13:11
Kan vara vad som helst, bäst att låta en läkare kolla dem!! Har själv haft problem med knäna och jag hade en sjukdom!!

Jax
2005-10-08, 15:38
Undrar bara, min flickvän får väldigt ont i knät när hon är ute o springer,undrar lite vad d kan bero på?
Men hon får inte ont i knät vid benträning utan bara vid löpning.
Nån som har nån ide?
Men den informationen du gav nu är det omöjligt att säga. Lite mer info får du ge.

Var gör det ont?
På vilket sätt?
När uppkommer det? Direkt från start eller mer mot slutet av rundan?
Vad springer hon i för skor?
Är hon van löpare eller har hon precis börjat?
Ökat träningsmängden?
Ont av det när hon inte springer?

Helena B
2005-10-08, 15:43
Skor är väldigt viktigt, så man har skor som är utformade efter ens egen fot och med rätt dämp. Brukar iofs oxå få lite ont när jag springer, men jag brukar härda ut. Underlaget man springer på kan oxå ha betydelse.

PePPinO
2005-10-08, 22:48
Hon får ont efter dryga 10min, det är inuti knät under den rörliga knäskålen eller vad man ska säga.
Kan även få ont om vi ger oss ut o går,men det är bara ibland,dock nästan jämt när hon springer.



Mvh Peter

Helena B
2005-10-08, 22:56
Hon får ont efter dryga 10min, det är inuti knät under den rörliga knäskålen eller vad man ska säga.
Kan även få ont om vi ger oss ut o går,men det är bara ibland,dock nästan jämt när hon springer.



Mvh Peter

Tycker ni ska ta och kolla upp det så det inte är minisken eller något annat.

Jax
2005-10-09, 07:36
Hon får ont efter dryga 10min, det är inuti knät under den rörliga knäskålen eller vad man ska säga.
Kan även få ont om vi ger oss ut o går,men det är bara ibland,dock nästan jämt när hon springer.

Mvh Peter
Det kan vara vad som helst känns det som. Allt från tillfällig överansträngning till minisken. Gå till en idrottläkare och gör en undersökning.

MilkmaN
2005-10-09, 14:14
Under as in innanför eller under as in nedanför?

Är det nedanför kan det väl vara vad som brukar kallas slatter? Iofs så försvinner det när man blir äldre, åtminstone vad jag har märkt.