handdator

Visa fullständig version : Pyruvat


BlackRussian
2005-10-08, 09:03
Hej!
Här är mitt första inlägg.
Jag har precis börjat med Eiselt Pyruvat och jag känner att jag får hjärtklappning, inte så värst mkt men det känns lite obehagligt.

Nån som har nån erfarenhet av detta?

everete
2005-10-09, 21:45
Hej!
Här är mitt första inlägg.
Jag har precis börjat med Eiselt Pyruvat och jag känner att jag får hjärtklappning, inte så värst mkt men det känns lite obehagligt.

Nån som har nån erfarenhet av detta?


pyruvat ska inte vara så farligt. jag har provat och märkte inget sånt =)
det är nog inbillning =) Du ska inte vara rädd

Lizzie
2005-10-10, 07:18
Jag skulle nog hellre säga: Lyssna på din kropp, mår du inte bra så sluta med det! Alla kroppar svarar olika, så man kan inte jämnföra.

BlackRussian
2005-10-10, 08:18
Ok, tack för svaren.

Zamorano
2005-10-11, 06:52
Vad är Eiselt Pyruvat :confused:

H.Emanuel
2005-10-12, 13:00
Vad är Eiselt Pyruvat :confused:
Exakt vet jag inte, men till skillnad mot kreatin så intas det ca en timme före träning och inte träningsfria dagar.

BlackRussian
2005-10-12, 15:35
Exakt vet jag inte, men till skillnad mot kreatin så intas det ca en timme före träning och inte träningsfria dagar.

Njaa....Puryvat är för öka fettbränningen, det ska man ta i samband med frukost och middag.

Börje H
2005-10-12, 16:21
Njaa....Puryvat är för öka fettbränningen, det ska man ta i samband med frukost och middag.
Pyruvat är ett ämne som bildas av glukos. Med hjälp av tiamin så ombildas sedan pyruvatet till Acetyl Coenzym A som sedan slängs in i citroncracykeln där energi utvinns. Har du läst gymnasiekemi så hittar du lätt igen detta i kapitlet om organisk kemi.
Förutsatt att du äter en adekvat mängd kolhydrater (som bildar pyruvatet) är det orimmligt att pyruvatsupplementering skulle öka fettförbränningen.

userfriendly
2005-10-12, 17:29
jag har inte märkt ett skit av pyruvat o skulle inte rekommendera det till nån..
men det var inte under en sån hård diet som nu... utan en lätt bara..

H.Emanuel
2005-10-13, 04:49
Njaa....Puryvat är för öka fettbränningen, det ska man ta i samband med frukost och middag.
Inte. Vad har du fått det ifrån?

internazionale83
2005-10-29, 17:49
använder eiselt puyvat med men har inte kännt nåt?
hur många kapslar tar du om dan ?

ja vet vad du menar med hjärtklappningar ,hade det ochså innan när jag använde twinlabs fettförbrännare, aldrig mer till twinlab :furious:

Helena B
2005-10-29, 23:25
Jag intar pyruvate innan träning och har personligen inte märkt några hjärtklappningar. Det är inget annat kosttillskott du intar som är energigivande?

Lizzie
2005-10-30, 14:24
Ingen människa är den andra likt och alla reagerar olika - så bara för att du Helena inte får någon hjärtklappning så betyder det inte att inte BlackRussian får det. Personligen tycker jag att Pyruvat verkar vara meningslöst och det måste väl finnas andra saker ni kan ändra på som får er kropp att bränna mer fett?

jwzrd
2005-10-30, 14:49
Ingen människa är den andra likt och alla reagerar olika - så bara för att du Helena inte får någon hjärtklappning så betyder det inte att inte BlackRussian får det. Personligen tycker jag att Pyruvat verkar vara meningslöst och det måste väl finnas andra saker ni kan ändra på som får er kropp att bränna mer fett?

Så vissa kanske rent av dör, andra får direkt 80cm runt armen, en tredje får dubbelt så stor ***? ELLER så är alla inte alls helt olika utan i själva verket nästan identiska när det kommer till hur citronsyracykeln och därmed pyruvat fungerar.

Grisen
2005-10-30, 16:47
Så vissa kanske rent av dör, andra får direkt 80cm runt armen, en tredje får dubbelt så stor ***? ELLER så är alla inte alls helt olika utan i själva verket nästan identiska när det kommer till hur citronsyracykeln och därmed pyruvat fungerar.


:laugh: :laugh:

Du är så dryg ibland, rolig men dryg. Jag gillar dig, du är söt =)

jwzrd
2005-10-30, 17:09
:laugh: :laugh:

Du är så dryg ibland, rolig men dryg. Jag gillar dig, du är söt =)

:em:

Lizzie
2005-10-30, 19:06
Jag ser inte det söta någonstans...mest dryg!

BlackRussian
2005-10-31, 10:32
använder eiselt puyvat med men har inte kännt nåt?
hur många kapslar tar du om dan ?

ja vet vad du menar med hjärtklappningar ,hade det ochså innan när jag använde twinlabs fettförbrännare, aldrig mer till twinlab :furious:

Jag använder Eiselt Pyruvat och tar rekommenderad dos 4st till frukost och middag, totalt 8 per dag. Den hjärtklappning som jag får kan jag jämföra med efter att man har tagit astmamedicin via inhalator.

Är hög fettförbränning = hög puls?

King Grub
2005-10-31, 11:01
Är hög fettförbränning = hög puls?

Inte i sig; det är muskelarbete som i första hand ansvarar för fettförbränningen, inte hjärtat. Visst använder hjärtat fett som bränsle (efter ett fettrikt mål kan nära 100% av hjärtats energibehov tar från fett), men mängden energi är måttlig minst sagt jämfört med den mängd muskelarbete kräver. Om den höga pulsen kommer av fysiskt arbete är fettförbränningen också hög (upp till en viss gräns - vid riktigt hög intensitet duger inte fett som bränsle längre), men inte bara genom att sitta still med ett hamrande hjärta.