handdator

Visa fullständig version : Grepp-tävling i Vretstorp i morgon!


jimcg
2005-10-07, 19:54
Kom just på att det nog inte skrivits nåt om det här, så även om det är lite sent så kommer här lite info i alla fall.

Tävlingen äger rum i Vretstorp strax utanför Örebro, utanför skolan där. Starten är kl 11:30 och grenarna följande (om jag minns rätt):

Tvåhandspinch
Rolling Thunder
V-bar ( LGC-replica)
Grippers hold på tid
Pinch hold på tid (33KG Plates)

Det blir en mindre tävling till antalet tävlande, men kan säkert bjuda på mycket fina resultat! Tre av de tävlande är Johan Albrektsson, Jörgen Holm och Dickey Oscarsson.

Är ni i närheten - kom och titta eller kanske var med och prova på att tävla!

Själv ska jag plocka med vikterna och döma lite.

//Jim

jimcg
2005-10-08, 21:29
För att på något sätt tillgodose de omättliga behovet från alla er som tyvärr inte kunde komma idag :D så finns här bilder och filmer från dagens tävling:

http://www.jimgahnfelt.se

Bland dessa kan man bl a se Dickey Oscarsson lyfta 107 kg i tvåhandspinch, 2 kg över gällande världsrekord. Visst, inte på någon standardutrustning, men det var ändå fler kilo än någon lyft förut på tävling. Sen var han snubblande nära att greja 119,5 kg i Rolling Thunder också.

//Jim

Herkulez
2005-10-08, 21:30
Varför är inte du med själv jim?

jakke
2005-10-08, 21:34
Vem vann?

Zakath
2005-10-08, 21:50
Skulle vara väldigt kul med fullständiga resultat också, verkade riktigt trevligt det där! Fint väder också :thumbup:

Kan du förresten bedöma ungefär hur mycket lättare pinchutrustningen ni använde var, kommer ihåg att det var en hel del skillnad mellan t.ex. Jörgens lyft I LGC. Dickey imponerade stort i vilket fall! 115 kg RT :bow:

jimcg
2005-10-08, 22:02
Jag var inte med av den enkla anledningen att jag inte alls skulle kunna prestera resultat som jag inte behöver skämmas över. Att göra det en gång - som på LGC i maj - var helt okej för att testa på att tävla. Nu har jag gjort det (och konstaterat att det var skitkul), men vill vänta tills jag känner att jag kan delta utan att i förväg veta att det kommer att stå mitt namn på sista platsen i alla delmoment.

Resultaten kommer att komma - Jörgen Holm kommer att lägga ut det på Gripboard, men någon av oss som är medlemmar där kan kopiera över det hit när det finns tillgängligt.

Segrade gjorde Dickey Oscarsson. Han och Johan Albrektsson fick lika många poäng, men Dickey hade flest grensegrar.

Jag glömde faktiskt att testa pinch-utrustningen fast jag gärna ville. Medan tävlingen pågick ville jag inte hoppa in och efteråt tänkte jag inte på det. Då satt vi bara och pratade och en stund innan vi bar undan all utrustning och pallrade oss hem. Tänkte på det först på hemvägen igen, men då var det lite sent...

//Jim

Zakath
2005-10-09, 10:52
Jag var inte med av den enkla anledningen att jag inte alls skulle kunna prestera resultat som jag inte behöver skämmas över. Att göra det en gång - som på LGC i maj - var helt okej för att testa på att tävla. Nu har jag gjort det (och konstaterat att det var skitkul), men vill vänta tills jag känner att jag kan delta utan att i förväg veta att det kommer att stå mitt namn på sista platsen i alla delmoment.

Resultaten kommer att komma - Jörgen Holm kommer att lägga ut det på Gripboard, men någon av oss som är medlemmar där kan kopiera över det hit när det finns tillgängligt.

Segrade gjorde Dickey Oscarsson. Han och Johan Albrektsson fick lika många poäng, men Dickey hade flest grensegrar.

Jag glömde faktiskt att testa pinch-utrustningen fast jag gärna ville. Medan tävlingen pågick ville jag inte hoppa in och efteråt tänkte jag inte på det. Då satt vi bara och pratade och en stund innan vi bar undan all utrustning och pallrade oss hem. Tänkte på det först på hemvägen igen, men då var det lite sent...

//Jim


Synd att du glömde testa den, men grattis till Dickey och Johan!

Väntar spänt på resultatet!

jimcg
2005-10-10, 18:25
Synd att du glömde testa den, men grattis till Dickey och Johan!

Väntar spänt på resultatet!

Din väntan är över:

Reslutatet (hämtat från Gripboard) från Nerikes Grip Championship #2, Vretstorp 051008:

1. Dickey Oscarsson 52 point ( Dickey won three of the events)
2. Johan Albrektsson 52 point
3. Jörgen Holm 46 point

The events:

Twohandpinch (not eurostandard)
1. Dickey Oscarsson 107kg
2. Jörgen Holm 92kg
3. Johan Albrektsson 82kg

Rolling Thunder
1. Dickey Oscarsson 115kg
2. Johan Albrektsson 100kg
3. Jörgen Holm 85kg

V-bar
1. Johan Albrektsson 151,5kg
2. Jörgen Holm 136,5kg
3. Dickey Oscarsson 121,5kg

Gripper hold #2
1. Johan Albrektsson 17 sec
2. Jörgen Holm 9 sec
3. Dickey Oscarsson 0,2 sec

Pinch hold (33kg plates in each hand)
1. Dickey Oscarsson 26,6 sec
2. Johan Albrektsson 16,7 sec
3. Jörgen Holm 13,6 sec