handdator

Visa fullständig version : Huvudvärk efter löpning.


Slartibartfast
2005-10-07, 15:55
Jag brukar köra en lätt länk en eller ett par gånger i veckan på omkring en 45 minuter. Ett par timmar efter länken får jag alltid värk bakom pannbenet det håller i sig resten av dan. Vad beror detta på? Jag försöker dricka ordentligt efter passet.

PePPinO
2005-10-07, 16:06
När jag varit ute o löpt mer än en timme så brukar jag ett par timmar efter få en sprängande huvudvärk,även att jag då druckit under löpning o tagit nån liter efter.
Nån som vet va detta kan bero på?Även att jag kanske får i mig lite snabba kolhydrater iform av bannan så hjäper d ej=/

Mccartney
2005-10-07, 18:48
Ni skall inte bara dricka under loppet eller efter...det är viktigare att dricka före.....ont i huvudet...kan beror på vätske brist. Springar man sedan så fort att man får mjölksyra i benen..kan man även då får ont i huvudet och illa mående.

Corpobal
2005-10-07, 19:03
Ibland spänner man käken eller nacken omedvetet när man springer, kan kanske vara det som spökar.

Johan O
2005-10-07, 23:38
Själv märker jag direkt när jag lider av vätskebrist och då är det just huvudvärken som är kännetecknet.
Drick rikligt innan fysisk anstränging.

MasterChief
2005-10-07, 23:50
En udda hypotes som jag kläckte precis nu. Hjärnan sitter ju löst och löpning bör ju skapa effekter på hjärnans rörelser i knoppen. Kanske är somliga mer känsliga för detta och får huvudvärk när det pågått tillräckligt länge?

Slartibartfast
2005-10-08, 07:48
Ska testa att dricka riktigt ordentligt innan jag springer nästa gång. Få se om det funkar.

PePPinO
2005-10-08, 12:14
Master du kanske har rätt där,får verkligen inte hoppas så är fallet=)