handdator

Visa fullständig version : Läs arkivet!


johan83
2005-10-07, 15:28
Har ett hett tips till alla som vill lära sig mer om kost och näringslära: Läs igenom detta forums eminenta arkiv!
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/archive/index.php/f-5.html

Trots att jag redan hade hyffsade kunskaper i ämnet så har jag lärt mig otroligt mycket av att läsa igenom detta. Det tar såklart ett antal timmar men det finns inget som säger att man måste läsa allt på en gång. Det är en fantastisk informationsbas som är väl så bra som marknadens alla böcker (vågar jag påstå trots att jag bara läst en bråkdel av dom). Dessutom är det gratis, på svenska och skrivet på ett enkelt och lättförståligt sätt.

Vill avsluta med att tacka alla som tagit sin tid för att dela med sig av sina kunskaper. Vissa har såklart bidragit mer än andra men tillsammans har ni skapat en smått otrolig databas fylld av kunskap.
:bow: :bow: :bow:

Lars_midgard
2005-10-07, 22:58
Visste inte ens att de fanns ett. Fan va bra! :)

Allan
2005-10-07, 23:08
Om vi bara kunde få igång sökmotorn skulle livet vara ännu bättre!


allan

Mental
2005-10-07, 23:16
Om vi bara kunde få igång sökmotorn skulle livet vara ännu bättre!


allan


Är det inte bara att indexera databasen?

heljis
2005-10-07, 23:50
Det tar såklart ett antal timmar ..
6202 inlägg just nu. :MrT:
Annars :thumbup: :thumbup: för tipset!!

johan83
2005-10-08, 00:19
6202 inlägg just nu.

hehe, "ett antal timmar" kanske var en underdrift men många frågor återkommer hela tiden så man behöver inte läsa precis alla inlägg för att snappa upp kunskapen.
Vet inte riktigt hur länge jag höll på, läste en stund då och då under ett par veckor. Intressant var det i alla fall och när man sysslar med nått intressant så brukar tiden gå fort...