handdator

Visa fullständig version : Inta något som gör att man lyfter mera?


Helena B
2005-10-07, 15:18
Finns det något man kan äta för att bli starkare? Missförstå mig inte nu. Om jag till exempel vill öka i en särskild övning finns det något speciellt man kan inta för att klara att göra just det, alltså en engångsföreteelse?

olwe
2005-10-07, 15:26
koffein och koffeinliknande preparat (alla dopingklassade i tävlingssamanhang)

Detta visste du ju säkert men det kanske finns någon som inte visste det?

Helena B
2005-10-07, 15:30
koffein och koffeinliknande preparat (alla dopingklassade i tävlingssamanhang)

Detta visste du ju säkert men det kanske finns någon som inte visste det?

Jo, men jag undrar om det finns något som gör att man blir starkare? Lean och koffeintabletter tar jag för jag känner mer att jag orkar hålla energin uppe längre då, inte att jag blir starkare. Typ något som man kan inta precis innan som gör att man blir starkare under en begränsad tid

King Grub
2005-10-07, 15:32
koffein och koffeinliknande preparat (alla dopingklassade i tävlingssamanhang)

Koffein är inte dopningsklassat.

King Grub
2005-10-07, 15:32
Jo, men jag undrar om det finns något som gör att man blir starkare?

Nope. Inget i matväg. Med undantag av ovan nämnda koffein, om det räknas som mat.

Baha
2005-10-07, 15:32
en redig rejäl dos koffein brukar göra dom dom flesta starkare

dtox
2005-10-07, 15:39
Kreatin?

Helena B
2005-10-07, 15:54
Nope. Inget i matväg. Med undantag av ovan nämnda koffein, om det räknas som mat.

Så inget man kan äta för att ladda heller, som man gör inför ett långdistanslopp? Om jag vet att jag ska försöka maxa i en övning imorgon så finns det inget sätt jag kan förbereda mig på. Utan det är bara att inta koffein innan.

Helena B
2005-10-07, 15:55
Kreatin?

Hört både ros och ris om kreatin, har aldrig testat det själv.

mangs
2005-10-07, 21:36
För att prestera så bra som möjligt bör du äta en balanserad kost i lagom mängder i minst ett dygn innan det är dags. Då brukar passet bli bra. Se till att du druckit tillräckligt med vatten och att du är utsövd. Sedan är det bara till att köra. Jag är dock osäker på hur stor effekten har på ett maxlyft men om du skall orka lyfta mer än det på passet så är maten dygnet före viktig. Mentalt känns det också som om man är mer laddad om man fyllt på ordentligt med mat. Den mentala biten skall man inte underskatta. Sedan funkar ju kreatin,koffein och kanske även habanero för att få koppen att komma igång ordentligt.

dtox
2005-10-07, 22:08
Hört både ros och ris om kreatin, har aldrig testat det själv.
Kanske värt att pröva på om du behöver boosta styrkan/uthålligheten lite. Inte testat det själv, men hört ganska mycket om det. Min polare har använt det och han har upplevt att han blivit både starkare och uthålligare.

negative
2005-10-08, 00:22
Hört både ros och ris om kreatin, har aldrig testat det själv.

Vad har du hört för negativt ?

Helena B
2005-10-08, 00:36
Vad har du hört för negativt ?

Att det inte ger samma verkan på vissa personer beroende på deras egen kreatinproduktion. Så man måste testa för att få veta.

Helena B
2005-10-08, 00:37
För att prestera så bra som möjligt bör du äta en balanserad kost i lagom mängder i minst ett dygn innan det är dags. Då brukar passet bli bra. Se till att du druckit tillräckligt med vatten och att du är utsövd. Sedan är det bara till att köra. Jag är dock osäker på hur stor effekten har på ett maxlyft men om du skall orka lyfta mer än det på passet så är maten dygnet före viktig. Mentalt känns det också som om man är mer laddad om man fyllt på ordentligt med mat. Den mentala biten skall man inte underskatta. Sedan funkar ju kreatin,koffein och kanske även habanero för att få koppen att komma igång ordentligt.

Habanero?

Berry
2005-10-08, 01:24
Habanero?

En sorts chili.

Beast
2005-10-08, 01:58
Att det inte ger samma verkan på vissa personer beroende på deras egen kreatinproduktion. Så man måste testa för att få veta.

Bara kör på.