handdator

Visa fullständig version : Diskmaskin


grisbil3n
2005-10-07, 09:25
Min diskmaskin är cepe, den står bara o brummar, disken blir bara blöt, ej ren. Hände förut o då fixade fastighetsskötaren den genom att flippa av o på strömmen, det har ja gjort nu men den börjar bara brumma igen. Det är alltså programmet som har hängt sig lr dylikt. Alltså vad fan ska ja göra? Nån som förstår sig på såna här grejer? Orkar inte ringa fastighetsskötarn igen.

JJ
2005-10-07, 09:27
Du får nog ringa, det är bra med forum men att fixa din diskmaskin via allmänt på kollo är kanske lite i svåraste laget.

Coldsmith
2005-10-07, 09:32
Ge hon en smäll på käften så kanske hon skärper sig. Ibland har dom sin tid på månaden och då trilskas dom lite. Men det brukar gå över.

JJ
2005-10-07, 09:33
Ge hon en smäll på käften så kanske hon skärper sig. Ibland har dom sin tid på månaden och då trilskas dom lite. Men det brukar gå över.

Aha, det är den modellen. Då förstår jag inte varför han klagar om hon blir blöt hela tiden :D

grisbil3n
2005-10-07, 09:57
Hahahahaha, dagens jävla apgarv.

Hehe, jag vet att det är åt helvete å fråga här men det är så jävla bekvämt och det finns ju riktigt diktiga o händiga jävlar...

s_himself
2005-10-07, 10:19
Aha, det är den modellen. Då förstår jag inte varför han klagar om hon blir blöt hela tiden :D


kanske är brummandet som gör honom nervös? :D

MasterChief
2005-10-07, 11:29
Ge hon en smäll på käften så kanske hon skärper sig. Ibland har dom sin tid på månaden och då trilskas dom lite. Men det brukar gå över.


:D :D



För övrigt har jag inget att tillägga.

CyberHamster
2005-10-07, 12:34
Lät du fastighetsskötaren sätta på na? Aja det finns ju alla sorters folk...

aliquis
2005-10-07, 14:21
Min första tanke var ju att den var igentäppt, men vår hemma hade med "hängt sig" på något vänster, och någon bekant som förstod sig på det där fixade det på något sätt som man brukar fixa det på, kan ringa min mor o höra om hon vet hur det var =P

aliquis
2005-10-07, 14:24
I vårt/deras fall hade det varit så att man fick hålla inne strömknappen tills maskinen "kom ikapp" det ställe i programmet som den var på tidigare, om det hjälper dig eller inte vet jag inte men du kan ju prova.

Coldsmith
2005-10-07, 14:52
Min första tanke var ju att den var igentäppt, men vår hemma hade med "hängt sig" på något vänster, och någon bekant som förstod sig på det där fixade det på något sätt som man brukar fixa det på, kan ringa min mor o höra om hon vet hur det var =P

bahahaha. Underbart att läsa om man har min fantasi :D

grisbil3n
2005-10-07, 15:19
I vårt/deras fall hade det varit så att man fick hålla inne strömknappen tills maskinen "kom ikapp" det ställe i programmet som den var på tidigare, om det hjälper dig eller inte vet jag inte men du kan ju prova.

Kalas, problemet är att av/på knappen i det här fallet är en liten switch i [propp]skåpet

aliquis
2005-10-07, 17:21
har du inget mer på maskinen? bara ett programvred?

PowPow
2005-10-07, 17:50
Kolla så att det inte ligger en gaffel eller något som hindrar den där saken från att snurra. Det var felet med min maskin, en gång i tiden.