handdator

Visa fullständig version : Armen somnar ibland?


Davil
2005-10-06, 21:24
Har märkt den sista tiden att armen "somnar" när jag ligger och vill sova.

Ni vet när det sticker så där obehagligt. Blodstopp ? Ruskar jag lite på armen så brukar det gå över.
Det händer mer ofta nu än vad det har gjorts förr.
Vad kan anledningen vara ?
Lösning på problemet ?

Helena B
2005-10-06, 21:26
Har märkt den sista tiden att armen "somnar" när jag ligger och vill sova.

Ni vet när det sticker så där obehagligt. Blodstopp ? Ruskar jag lite på armen så brukar det gå över.
Det händer mer ofta nu än vad det har gjorts förr.
Vad kan anledningen vara ?
Lösning på problemet ?

Får inte alla så?

s_himself
2005-10-06, 21:32
haha jag tycker det är coolt när man somnat på armen, sedan när man vaknar så är den så bortdomnad att man inte kan röra den haha. det blir typ som jim carey när han får bedövningspilar i sig i pet detective II :D

hur mkt man än tar i så rör sig itne armen! haha.

Helena B
2005-10-06, 21:34
haha jag tycker det är coolt när man somnat på armen, sedan när man vaknar så är den så bortdomnad att man inte kan röra den haha. det blir typ som jim carey när han får bedövningspilar i sig i pet detective II :D

hur mkt man än tar i så rör sig itne armen! haha.

Ha ha lättroad eller :D

s_himself
2005-10-06, 21:36
Ha ha lättroad eller :D


javars. på en lördagmorgon krävs inte mkt :)

Dumleman
2005-10-06, 21:37
Förut somnade armen bort ganska ofta när jag sov men sen jag började nypa i grippers så har det vad jag kan minnas aldrig hänt. Jag har inte dokumenterat det men det känns inte helt orimligt att det har förbättrat blodcirkulationen. Mest troligt är dock att jag inbillar mig och vill tro att grippers löser alla problem ;).

Davil
2005-10-06, 21:40
Får inte alla så?

Jo, men jag är faktist lite orolig eftersom det händer rätt ofta numera.
Men det är väll bara att acceptera då kanske...
Det känns ju så jäkla obehagligt :)

malakai
2005-10-06, 21:45
en bieffekt av att bli större *flex* tror dom som tränar får de oftare än andra, men inget ofarligt

MacLeod
2005-10-06, 21:51
För trångt i axlarna är en enkel och rimlig förklaring. Stretchar du öht?

olwe
2005-10-06, 22:00
Det var samma sak för mig när jag var på min peak förra året. jag funderade då på om det var för att jag hade ytligare ådror och de blev igentäppta när jag låg på dem. lågt blodtryck kanske?

MacLeod
2005-10-06, 22:09
Det var samma sak för mig när jag var på min peak förra året. jag funderade då på om det var för att jag hade ytligare ådror och de blev igentäppta när jag låg på dem. lågt blodtryck kanske?


Jag känner av något liknande. När jag är som mest deffad och har som mest tryck så kan händer det oftare.

Diana
2005-10-06, 22:35
haha jag tycker det är coolt när man somnat på armen, sedan när man vaknar så är den så bortdomnad att man inte kan röra den haha. .
Hahah eller hur speciellt när den fortfarande är död när man ska stänga av klockfanskapet på morronen, PANIIK *grr27* :D ok man har en till arm :naughty: men de är en sjuk känsla att alls inte kunna röra ena :D

B-jay
2005-10-06, 22:42
Det är riktigt jävligt när man somnar på mage och ahr båda armarna under kudden. När man vaknar är armarna helt bortdomnade och man kämpar som ett djur för att lyckas rulla runt på rygg! :laugh:

puppas
2005-10-06, 22:46
Får domningar när jag kör flyes..

Sen har jag perioder då armarna somnar på natten, jävligt jobbigt när man ligger på mage..Omöjligt att ta sig upp. :sleep:

MacLeod
2005-10-06, 22:54
Får domningar när jag kör flyes..

Sen har jag perioder då armarna somnar på natten, jävligt jobbigt när man ligger på mage..Omöjligt att ta sig upp. :sleep:


Once again, du är trång i axlarna.

Garnax
2005-10-06, 22:54
haha jag tycker det är coolt när man somnat på armen, sedan när man vaknar så är den så bortdomnad att man inte kan röra den haha. det blir typ som jim carey när han får bedövningspilar i sig i pet detective II :D

hur mkt man än tar i så rör sig itne armen! haha.

Mmm det är lite kolt faktiskt, man får en ide om hur det vore att vara lam i armen.

Dessutom kan man ta i den eller nypa den utan att känna något.

Brukar lyfta upp armen med min andra och sen släppa den och se den falla utan att känna något...

Det händer när jag sover med armen i en dålig vinkel, att den råkat hamnat
upp mot väggen eller så

arkebuzer
2005-10-06, 23:00
Jag lyckades en gång sova i typ ngn form av konstig fosterställning eller liknande... när jag vaknade och kastade mig upp ur sängen för att ta mig till väckarklockan lydde inte ena benet och ett möte med golvet var oundvikligt...

Sug på den domningen!!! :naughty:

olwe
2005-10-06, 23:03
Ingen domning direkt kanske men:

Jag opererade mig förra året och hade fått bedövning i nerverna i ryggraden. När jag vaknade upp kunde jag inte röra eller känna benen överhuvudtaget på några dagar. DET var inte så ballt. innan de berättade hur det var trodde jag att jag var förlamad *cry*

hasse36
2005-10-07, 04:13
Det var samma sak för mig när jag var på min peak förra året. jag funderade då på om det var för att jag hade ytligare ådror och de blev igentäppta när jag låg på dem. lågt blodtryck kanske?Att en kroppsdel "somnar" beror inte på strypt blodtillförsel. Det beror på tryck mot en nerv.

Allan
2005-10-07, 04:23
Mot naprapaten. Vi har haft säkert trettio såna här trådar. Finns länkar till naprapater i länksamlingen.

allan

puppas
2005-10-07, 07:53
Once again, du är trång i axlarna.


Måste man inte vara grov för att vara trång i axlarna ?

(allvarligt alltså)

MacLeod
2005-10-07, 08:01
Det handlar ju om tryck mot nerver bara. Så du behöver inte vara grov för att få problem.

puppas
2005-10-07, 08:02
Ok, men hur får man det från första början ?

Davil
2005-10-07, 08:19
För trångt i axlarna är en enkel och rimlig förklaring. Stretchar du öht?

Ska börja stretcha mer seriöst. Tack för tipset.

AngelLove
2005-10-07, 09:25
Brukar lyfta upp armen med min andra och sen släppa den och se den falla utan att känna något...

Är inte detta extremt dumt ? Borde det inte vara lättare att ex bryta något när man inte har någon muskel som stabiliserar ett "fall" ??

Davil
2005-10-07, 10:12
Mot naprapaten. Vi har haft säkert trettio såna här trådar. Finns länkar till naprapater i länksamlingen.

allan

Ok. Jag tog för givet att det inte hade tagits upp förr...dum som jag var mao :)

Att gå till en naprapat kan alltså kanske vara en god ide'. Det trodde jag inte.

MacLeod
2005-10-07, 20:55
Tror inte Allan blev sur för att du frågade. När det handlar om skador eller liknande anser iaf jag att man ska fråga och undersöka sig så mycket man bara kan.

Allan
2005-10-07, 21:03
Tror inte Allan blev sur för att du frågade. När det handlar om skador eller liknande anser iaf jag att man ska fråga och undersöka sig så mycket man bara kan.

Bra där!

Klipp ut och klistra in följande på Google "naprapat site:kolozzeum.com". så får man upp 253 trådar. Bara att börja läsa.


allan

Diana
2005-10-07, 21:21
Det är riktigt jävligt när man somnar på mage och ahr båda armarna under kudden. När man vaknar är armarna helt bortdomnade och man kämpar som ett djur för att lyckas rulla runt på rygg! :
:laugh: Så jävla underbart! :laugh: skitbra sätt att vakna till på oxå :hbang: :D

christian
2005-10-07, 21:29
Ni kan ju passa på att dra nytta av det. Kör "The Stranger". :D

MacLeod
2005-10-07, 22:22
Bra där!

Klipp ut och klistra in följande på Google "naprapat site:kolozzeum.com". så får man upp 253 trådar. Bara att börja läsa.


allan

Att enstaka medlemmar frågar något som redan avlagts är ju något man måste räkna med. Handlar det om big brother så är det ju en sak, men om det rör något viktigt som skador så är det ju bara att tolerera att folk kan vara oroliga.